KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

„Walki z przodu?” i niezrozumiałe tempo – najlepsze komunikaty GP Kataru



Zapis komunikatów radiowych Fernando Alonso z Grand Prix Kataru pokazuje, jak bardzo Hiszpan chciał stanąć na podium. Bardzo frustrujący wyścig zaliczył Pierre Gasly. Zapraszam na podsumowanie najciekawszych komunikatów radiowych na torze Losail.

Alonso

 

Pierwsze okrążenia Fernando w tym wyścigu upływają w ciszy. Pierwsze komunikaty dostaje po drugim okrążeniu i dotyczą one różnic do rywali oraz dostępności systemu DRS.

W pierwszych okrążeniach Hiszpan dostaje bardzo dużo komunikatów dotyczących straty lub przewagi nad poszczególnymi rywalami. Na 4. okrążeniu Alonso zgłasza: „Mam podsterowność, jakieś sugestie?” i dostaje polecenie zmiany ustawień.

Na 8. okrążeniu Fernando jest proszony o zarządzanie – potwierdza i mówi, że „samochód jest bardzo dobry”. Inżynier informuje go, że opony również wyglądają dobrze i celują w target+5.



Co jakiś czas Fernando dostaje polecenie zmiany ustawień i informacje o położeniu i tempie rywali. Na 11. kółku jest chwalony za tempo i zarządzanie oraz dostaje informację, że jest szybszy niż Gasly. „Potwierdzam, nie przejeżdżam przez żadne krawężniki” – odpowiada Fernando.

Na 13. kółku pyta, na jakim jest okrążeniu i czy nadal celują w target +5. Po potwierdzeniu mówi: „Wygląda dobrze”.

Alonso sam sugeruje zmiany ustawień, a inżynier je potwierdza. Jest mały problem z temperaturami hamulców i inżynier przekazuje sugestie, jak sobie z tym poradzić.

Na 18. okrążeniu był pytany jak balans i opony i odpowiedział „all good”. Okrążenie później Fernando pyta, czy nic nie zmieniło się jeżeli chodzi o okrążenie zjazdowe, ale dostaje informację, że nie. Wówczas dodaje, że „ma jeszcze dużo w oponach”.

Inżynier prosi o obniżenie tempa i większe zarządzanie, Alonso wykonuje to, ale jednocześnie mówi, że nadal ma dużo w oponach więc to trudny wybór. Na 22. okrążenu inżynier mówi, że kontrolują sytuację jeżeli chodzi o opony. Fernando zjeżdża na 23. kółku i wyjeżdżając dostaje informację, że będzie blisko Daniela Ricciardo na wyjeździe z boksów. Po wyjeździe Alonso ma podawane różnice do rywali. Blisko niego jest Perez, który niedługo potem skutecznie wyprzedza Hiszpana.

„Musiałem odpuścić, wyprzedził mnie po zewnętrznej” – mówi po walce z Perezem. „Wypchnął mnie szeroko, mogłem zrobić to samo w zakręcie 2″ – dodaje.

Na 31. okrążeniu jest pytany o balans i opony i potwierdza, że wszystko jest OK. Gdy inżynier mówi, że zbliża się do niego Bottas, Alonso odpowie: Tak, ale on jedzie autem z innej kategorii”.

bzo social media (1)

Niedługo potem Fernando jest ostrzegany, że Bottas wypadł i że jest dużo żwiru na torze. Alonso był blisko w jednym zakręcie Fina. „Tor jest OK, nie jest śliski, nie ma żwiru” – zgłasza kierowca.

Na 34. kółku inżynier informuje, że wszystko jest OK, a Fernando potwierdza. „Będę się cieszył tymi okrążeniami. Samochód znów prowadzi się bardzo dobrze” – mówi Fernando. „Ciesz się” – odpowiada inżynier.

„Na 37. okrążeniu Alonso pyta, czy z paliwem wszystko OK i dostaje potwierdzenie. „Są jakieś walki z przodu, na których możemy skorzystać?” – dopytuje, jadąc na 4. pozycji. Inżynier zaprzecza.

Znów Alonso sam sugeruje ustawienia, zgłasza też, że zaczyna jechać lepszym tempem i zbliża się do krawężników.

„Myślę, że Perez zatrzyma się jeszcze raz po najszybsze okrążenie. Co myślicie?” – pyta Alonso, a inżynier mówi, że to możliwe.

Na 41 okrążeniu Fernando słyszy, że Verstappen i Perez zjechali po mediumy. Kierowca Alpine znów sugeruje zmianę ustawień, ale nie otrzymuje potwierdzenia, pyta ponownie i jest proszony by nic nie zmieniał.

3 kółka później dostaje polecenie by cisnął, pojawiają się komunikaty dotyczące straty Pereza.

„Powiedzcie Estebanowi by bronił się jak lew!” – mówi Fernando na 45. okrążeniu. Sam jest proszony o unikanie krawężników w zakrętach na wysokiej prędkości.



Na 49. okrążeniu Alonso pyta: Jak myślicie, uda nam się czy nie?” Inżynier odpowiada: „Powinno być OK”.

Alonso ma podawane informacje o kolejnych przebitych oponach więc jest proszony o unikanie krawężników. „Dajcie mi różnicę do Pereza na każdym okrążeniu” – prosi i je dostaje, z kolejnym przypomnieniem, by dbał o lewe opony.

„4 okrążenia do końca, 8 sekund różnicy” – mówi inżynier. „Uda nam się?” – dopytuje kierowca i dostaje komunikat, że „powinno być OK, ale uważaj na lewy przód”.

Po wprowadzeniu wirtualnej neutralizacji Fernando jest o niej informowany, dostje też polecenia dotyczące ustawień.

Alonso zgłasza, że używa overtake na ostatnim okrążeniu i dostaje kolejne informacje o straty Pereza, a jeszcze przed metą dostaje polecenie zmiany trybu silnika na łagodniejszy tuż za metą”. Jego radości tuż po finiszu trzeba wysłuchać:

Gasly

 

Gasly nieźle startuje, ale od razu musi bronić się przed Alonso, który wyprzedza go w dość łatwy sposób. Niedługo po starcie dostanie komunikat, że kierowcą bezpośrednio za nim jest Max Verstappen i że dostępny ma przycisk overtake.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Na 3. okrążeniu Pierre słyszy: „DRS dostępne, Max nie jest w naszym wyścigu”. Kilka zakrętów później inżynier powie: „Możesz przepuścić Maxa”. Gasly tak robi i przepuszcza Holendra, nie otwierając DRSu na prostej.

„Wyglądamy dobrze jeżeli chodzi o opony” – mówi nieco później inżynier. Gasly dopytuje, jak lewa przednia opona, ale inżynier potwierdza, że wszystko z nią OK. Daje on też kierowcy znać, że złamał limity toru w zakręcie 16.

„Max będzie atakował Alonso, postaraj się to wykorzystać” – mówi inżynier, ale Gaslyiemu się to nie udaje.

Gasly dostaje sporo poleceń zmiany ustawień, szybko jest też proszony o oszczędzanie w zakręcie 9. Za Pierrem jedzie Lando Norris i kierowca ma regularnie podawane różnice między nimi, ale inżynier też prosi go o oszczędzanie opon i paliwa.

Francuz jest proszony o update dotyczący balansu i opon, ale nie odpowiada. Po kolejnych sugestiach zmiany ustawień, inżynier ponawia prośbę o update dotyczący opon, ale bez skutku. Pyta zatem, czy kierowca jest jeszcze w stanie znaleźć tempo w aucie, ale ten odpowiada: „Spróbuję, postaram się znaleźć coś więcej, ale…”

Kolejnym kierowcą za Gaslym będzie Perez. „Nie mam już nic więcej, nie dam rady” – mówi kierowca, sugerując zmianę opon. „Monitorujemy ruch Pierre” – odpowiada inżynier.

Perez wyprzedza kierowcę AlphaTauri, a ten mówi: „Opon ku*wa nie ma”. Od razu jest wzywany do boksów. Po pit-stopie następuje zmiana ustawień, a Pierre dostaje informacje o tempie innych.



„Skup się na czystych okrążeniach by zostać przed Oconem” – mówi inżynier, a kilka okrążeń później informuje kierowcę, że „Max zjechał po twarde, dam ci znać jak sobie radzą”.

Pierre ponownie jest proszony o zarządzanie w zakręcie 1, po kolejnym jeszcze raz inżynier mu o tym przypomina.

„Nie rozumiem ich tempa” – mówi Gasly. Niedługo potem zgłasza wibracje przodu. Wygląda OK z naszej strony, potrzebujemy lift off dla paliwa” – odpowiada inżynier.

Gasly dopytuje, jakie jest tempo innych kierowców i dostaje odpowiedzi. Jest też ponownie proszony o oszczędzanie paliwa.

„Większość ludzi jedzie na jeden pit-stop, właśnie zjechały Ferrari” – słyszy Gasly. Kierowca pytał, czy wiatr się wzmógł, ale dostał informację, że nie”.

Gasly pyta również, jakie czasy kręcą Yuki i Alonso. Gdy Bottas przebije oponę, Gasly będzie otrzymywał o tym informacje.

„Sprawdźcie hamulce, jest coś dziwnego na hamowaniu” – zgłosi kierowca na 35. kółku. „Są zimne, nie odpuszczaj” – odpowie inżynier.

Inżynier poinformuje kierowcę, że inni kierowcy mają duże problemy z oponami i zjeżdżają po raz drugi. Kierowca prosi: „Dajcie wszystko, co macie teraz”. Niebawem poinformuje jednak, że opony się przegrzewają więc zostanie poproszony o wycofanie się i schłodzenie opon.

„Wiele osób zmienia strategię z 1 na 2 pit-stopy” – mówi inżynier. „Mamy dobrą sytuację z oponami, ci przed tobą tracą czas na zarządzaniu” – dodaje.

Gasly znów dopytuje o tempo Yukiego. Dojeżdża do niego Hamilton i inżynier aż 3 razy musiał powtórzyć mu o niebieskich flagach, a potem stanowczo powiedział: „Przepuść go teraz!”

patronite

„Norris zjechał, ma przebitą oponę – będzie za tobą” – mówi inżynier, a po kilku okrążeniach dodaje, że już 3 samochody doświadczyły takich problemów.

Dość długo Gasly nie przepuszczał też dublującego go Maxa Verstappena.

Pytany o swoje odczucia, Gasly mówi: „Nie mam opon i jestem ku***sko wolny”.

Komunikat kierowcy po zakończeniu wyścigu jest dość cierpki: „Nie rozumiem, dlaczego byliśmy tak wolni. Naciskałem tak mocno przez cały wyścig… Naprawdę tego nie rozumiem. Za każdym razem lewy przód się przegrzewał” – powie Gasly i zapyta, na których miejscach skończyło Alpine.

„P3… Tempo Alonso na pierwszym stincie było szokujące, nie rozumiem tego” – powie w odpowiedzi.

Inni

 

Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu wyścigu:

Takie komunikaty radiowe wybrała F1 do swojego podsumowania weekendu:

Oto zestawienie najciekawszych onboardów GP Kataru:

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi