Ciekawe wieści na temat sytuacji zespołu F1, mającego siedzibę w Hinwil, przekazuje Roger Benoit. Według niego do sprzedaży zespołu Andrettim nie doszło również z powodu planów dotyczących sprzedaży zespołu po 2025 roku.
Według Benoit, w fabryce Alfa Romeo Racing Orlen w Hinwil, z ulgą przyjęto wieści o fiasku rozmów Longbow Finance z Michaelem Andrettim. Amerykanie planowali ograniczyć zatrudnienie o 200 osób i nie gwarantowali utrzymania inwestycji w zespół.
Rodzinie Rausingów ma bardzo zależeć na zespole, dlatego nie chcieli doprowadzić do takiego scenariusza, szczególnie, że w Hinwil znajduje się jeden z najlepszych tuneli aerodynamicznych w Formule 1, a w ostatnich latach w zespół poczyniono duże inwestycje.
Benoit pisze, że w Hinwil czekają na ofertę Porsche lub Audi w sprawie przejęcia zespołu. Wiadomo, że ci producenci mają dostarczać silniki do F1 od 2026 roku, ale również mogą być zainteresowani wejściem z własnymi zespołami i wówczas przejęcie fabryki z Hinwil byłoby bardzo dobrym posunięciem.
Benoit dodaje, że wejście niemieckiego producenta może dać okazję zatrudnienia w nim Micka Schumachera, gdyż wówczas raczej będzie on jedynym niemieckim kierowcą F1.
“Kolejny niemiecki partner (po Mercedesie i BMW) mógłby być bardzo dobrą rzeczą dla Saubera. W 2008 roku BMW celebrowało nawet dublet w Montrealu (Kubica przed Heidfeldem). Szkoda, że ludzie z Monachium powiedzieli dowidzenia i wyszli tylnymi drzwiami. Sauber niemal się rozpadł” – pisze Benoit.
Źródło: Blick.ch