KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 2

Vasseur: W ciągu kilku tygodni zadzwoniło więcej sponsorów niż przez 25 lat



Szef Alfa Romeo Racing Orlen Frederic Vasseur mówi, że Guanyu Zhou jest bardzo niedocenianym kierowcą i jest pewien, że będzie się dobrze spisywał w F1 w przyszłym roku. Nie ukrywa również dużych wartości marketingowych, idących za chińskim kierowcą.

W rozmowie z Motorsport Magazin Francuz zdradza nieco sektretów z kilku ostatnich miesięcy.

„Nie jest sekretem, że firma prowadziła rozmowy z inwestorami, ale nie byłby to game changer, nie mniej to była nowa sytuacja, która nieco opóźniłaby decyzję. Niedługo po tym, jak rozmowy z nowymi inwestorami się zakończyły, znów zaczęliśmy planować. I tak nie przełożylibyśmy decyzji do ostatnich eventów Formuły 2. W wyniku rozmów z inwestorem opóźniliśmy nasze rozmowy o tydzień” – mówi Vasseur.

Zapytany, jak przed kierowcą zespół uzasadnił swoją decyzję, mówi: „To była globalna decyzja, gdyż zaczynamy nowy etap w Formule 1. Decyzja jest pokierowana formą zespołu na 2022 rok. Moją pracą jest wybrać najlepszą opcję. Celem są dobre wyniki, a w pigułce, są one oparte na samochodzie, kierowcy, współpracy technicznej i budżecie. Jeżeli złoży się je razem, wówczas decyzja jest dobra.



Vasseur przyznaje, że przyjście Zhou będzie pomocne finansowo dla zespołu, ale nie podaje konkretnych kwot wsparcia czy budżetu Alfy.

„Nie chodzi o to, co Zhou przynosi. Myślę, że to wielka okazja dla zespołu! W ciągu kilku ostatnich tygodni zadzwoniło do nas więcej sponsorów niż w ciągu ostatnich 25 lat. Dla całej firmy, dla wszystkich sponsorów, również obecnych, ten kierunek to wielka szansa. Skorzystamy z niej. W sprawie tego, skąd przychodzi budżet jest pewne zamieszanie, ale to ogromna szansa dla całej Formuły 1. To wyjdzie, jeżeli Zhou będzie się spisywał na torze. Spójrzcie, co robi w F2 – jestem pewien, że może się dobrze spisywać również w Formule 1” – mówi Vasseur.

Jak dodaje w rozmowie z motorsportweek.com, według niego Zhou jest bardzo niedocenianym kierowcą. Francuz przyznał, że to Chińczyk musiał rozwiązać swoją umowę z Alpine Driver Academy, gdyż chciał mieć kierowcę, który będzie miał otwartą przyszłość. Nie chce jednak rozmawiać na temat dalszej niż sezon 2022 przyszłości dla Zhou.

„Najpierw pojeźdzmy pierwsze testy. Potem zobaczymy, co będzie robił w przyszłym sezonie i podejmiemy decyzję pod koniec sezonu 2022. Fakt, że od 2023 roku do kalendarza wraca Grand Prix Chin nie ma żadnego związku z zespołem i formą kierowcy” – mówi Vasseur.

Źródło: motorsport-magazin.com, motorsportweek.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi