KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
large-2021 Italian Grand Prix - Saturday-24

Vasseur o rezerwowym: Potrzebujemy kogoś na 25 eventów



Szef Alfa Romeo Racing ORLEN w rozmowie z Auto Motor und Sport chwali Guanyu Zhou i jest bardzo zadowolony ze swojego składu kierowców na sezon 2022, jednocześnie przyznając, że nie jest on jeszcze pełny.

„Trzeba przyznać, że Zhou ma mocny sezon w Formule 2 i nadal ma szanse na mistrzostwo. Dla nas, jako zespołu, firmy, sponsorów i Formuły 1 ogólnie to wielka szansa na otwarcie na kompletnie nowy rynek w Chinach.

Vasseur przyznał, że bardzo ważne dla ekipy było wcześniejsze zakontraktowanie tak doświadczonego kierowcy jak Valtteri Bottas.

„Mamy przed sobą duże wyzwanie w przyszłym roku – nowe nadwozie, nowe silniki, opony i pakiet aerodynamiczny. A przy tym tylko 6 dni testów czyli trzy na każdego kierowcę. To zawsze może powodować problemy. Jednym z nich może być pogoda jak dwa lata temu w Barcelonie czy w ostatnim roku w Bahrajnie, kolejnym samochód, który będzie całkowicie nowy. Potrzebujemy kierowcy z dużym doświadczeniem, a szczególnie ważne będą pierwsze wyścigi. To zawsze dobra okazja do zdobycia punktów”.



Szef Alfa Romeo Racing Orlen przyznał, że prowadził rozmowy z innymi kierowcami niż potencjalni debiutanci w F1.

„Rozmawialiśmy oczywiście z Antonio i kilkoma innymi doświadczonymi zawodnikami by zbadać rynek – taka jest moja praca. Ale miałem dobre przeczucie na temat kombinacji młodszego i doświadczonego kierowcy. To u nas tradycja – najpierw Ericsson i Leclerc, potem Raikkonen i Giovinazzi. Młodszy i starszy to dobry balans” – powiedział Francuz.

Vasseur przyznał, że było za wcześnie na zatrudnienie Theo Pourchaire, ale Alfa cały czas ma na niego oko. Fred liczy, że jego młodszy rodak zdobędzie w przyszłym sezonie mistrzostwo Formuły 2. Inni młodzi kierowcy również mieli pewne przeszkody w drodze do Alfy.

„Piastri ma kontrakt z Alpine i prawdopodobnie moglibyśmy mieć go tylko na rok, a ja chciałem mieć swobodę dotyczącą moich opcji na przyszłość” – stwierdził Vasseur. Zapytany o to, czy w takim razie Zhou ma dłuższy kontrakt, nie chciał odpowiedzieć. Roberto Chinchero na łamach włoskiego motorsportu sugeruje, że Alfa podpisała z Chińczykiem roczny kontrakt, który zapewne ma opcję przedłużenia.

Jednocześnie Vasseur zaznacza, że Zhou jak na debiutanta będzie dość doświadczonym zawodnikiem [w single seaterach przejechał ponad 220 wyścigów – więcej niż np. Robert Kubica – przyp. MC].



„Ma to duże znaczenie. Pourchaire mógły się w ten sposób spalić. Ten cyrk jest brutalny – dziś możesz być największą gwiazdą, a jutro przegranym. Wolelibyśmy poczekać do końca sezonu Formuły 2, aby mieć lepszy ogląd sytuacji, ale nie mogliśmy czekać tak długo. Z Zhou wiemy na czym stoimy – pokazał dobrą formę wcześniej w F3 i F2, jechał w tym roku fantastycznie po pole position na Silverstone i zawsze był w walce. Pokładam w nim dużą wiarę” – dodaje Vasseur.

Zarówno Bottas jak i Zhou powinni pojawić się w barwach Alfy Romeo podczas testów po zakończeniu sezonu F1 – w Abu Dhabi. Fin musi jednak dostać zgodę Mercedesa, a Chińczyk Alpine. Nie powinno być z nimi problemu.

Potrzeba kogoś jeszcze

 

W rozmowie z racefans.net, Vasseur dodał, że nie widział konieczności „kontynuacji” w zespole, gdyż wszystko w sezonie 2022 będzie nowe. Dlatego mógł zdecydować się na dwóch nowych zawodników.



Ciekawie szef Alfy mówił o uzupełnianiu składu do kierowców podstawowych.

„Przy obecnych regulacjach oraz okolicznościach takich, jak pandemia, zawsze potrzebujemy kogoś na torze. Nigdy nie wiadomo, kto obleje piątkowy test. Musimy mieć kogoś, kto będzie na 25 wyścigach, ale jednocześnie potrzebujemy kogoś w fabryce podczas weekendów wyścigowych. Mam Theo, który pojedzie 14 weekendów wyścigowych F2, co mocno utrudnia zadanie” – mówi Vasseur.

Wcześniej szef Alfa Romeo Racing ORLEN deklarował, że prowadzi rozmowy zarówno z Robertem Kubicą jak i Antonio Giovinazzim w sprawie pracy w Alfie. Można się spodziewać, że rezerwowymi ekipy będą Robert Kubica i Theo Pourchaire.

Źródło: Auto Motor und Sport, racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi