KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 Italian Grand Prix - Thursday-5

Vasseur gani Giovinazziego, Włoch liczy na pozostanie z Ferrari, Piastri bez ścigania



Temat wtorkowego ogłoszenia Alfy Romeo Racing ORLEN w sprawie kierowcy na sezon 2022 był jednym z głównych w padoku w czwartek przed Grand Prix Kataru. Szef ekipy skomentował zatrudnienie Guanyu Zhou oraz wypowiedzi Antonio Giovinazziego po nim. Włoch liczy na pozostanie w rodzinie Ferrari, tak jak Oscar Piastri liczy na angaż w F1 w 2023.

Vasseur docenia Zhou

 

„Moim celem jest zawsze dobro zespołu i dobre wyniki. Jeżeli chcesz je osiągać, musisz mieć najlepszego kierowcę, najlepszych inżynierów, samochód i wszystko inne oraz dobry budżet. Wszyscy robią to samo i kiedy ktoś mówi, że nie bierze pod uwagę kwestii budżetowych, to mówi bzdury. To część decyzji” – mówi Vasseur, który bzdurami nadal nazywa kwoty, które według mediów mają wnosić do zespołu sponsorzy Zhou ($30 mln).

Szef Alfy broni również wyboru Zhou ze względów sportowych.

„Wiecie, że wygrywał wyścigu w F3, F2. W tym sezonie wygrał w Bahrajnie i na Silverstone – dwóch chyba najbardziej wymagających torach w kalendarzu F2. Pokonał wiele kilometrów w bolidzie Alpine i gdy się przyjrzeć, widać, że ma bardzo dobry sezon oraz doświadczenie” – mówi Francuz.



Giovinazzi chce zostać z Ferrari

 

„Szczerze mówiąc, jestem zadowolony ze swojej postawy w ciągu 3 ostatnich lat. Poprawiałem się nieustannie w tym czasie. Z pewnością niektóre rzeczy mogłem zrobić lepiej, inne były dobre, ale jestem zadowolony. Od początku mówiłem, że decyzja dotycząca mojej przyszłości w F1 nie zależy ode mnie i teraz koncentruję się już na Formule E” – powiedział Giovinazzi.

Włoch przyznaje, że nadal liczy na współpracę z Ferrari. Jest on łączony z programem Hypercarów tego producenta, który zostanie uruchomiony od 2023 roku.

„Nadal jestem kierowcą Ferrari i teraz dyskutujemy o kolejnym roku. Z pewnością pozostanie z zespołem jest jednym z moich celów i zobaczymy, co stanie się na 2023, rozmowy trwają i postaramy się uzyskać jak najlepszy układ” – dodaje Giovinazzi, cytowany przez motorsportweek.com.

Po ogłoszeniu Zhou w ekipie z Hinwil, Giovinazzi zamieścił w mediach społecznościowych post, w którym stwiedził, że „gdy pieniądze decydują, F1 potrafi być okrutna”. Pod wrażeniem tej wypowiedzi nie był Vasseur.

„Szczerze mówiąc, myślę że ważne będzie dla niego zamknięcie tego sezonu dobrymi występami na torze. Widziałem ten komentarz i nie jestem fanem tego rodzaju podejścia – również dlatego, że zespół dawał mu szanse przez trzy sezony w F1. Alfa Romeo dawała mu szansę przez 3 lata. Wielu zawodników marzyłoby o czymś takim. Teraz będzie miał inne wyzwania i tam będzie musiał spisywać się dobrze. Jeżeli tak będzie, może wróci do F1. Ale świat wyścigów to małe środowisko i trzeba zachowywać profesjonalizm” – skomentował szef Alfy.



Piastri broni Zhou

 

Kolega z Akademii Alpine Guanyu Zhou, Oscar Piastri, broni Chińskiego kierowcy, na którego spadła krytyka po ogłoszeniu go na sezon 2022 w Alfie Romeo.

„OK, wiemy, że przynosi ze sobą wsparcie finansowe, ale na torze nie radzi sobie źle. Jest drugi w mistrzostwach, ma tę samą liczbę zwycięstw co ja i prowadził w pierwszej połowie sezonu więc nie przychodzi do F1 bez rezultatów. Z pewnością nie będzie mu łatwo przeciwko Valtteriemu, bo to bardzo mocny partner z zespołu, ale jestem bardzo ciekaw, jak mu pójdzie. Jestem pewien, że wykona dobrą robotę” – mówi Australijczyk dla racefans.net.

Piastri we wtorek został ogłoszony kierowcą rezerwowym Alpine na sezon 2022 i jak sam przyznaje, jest mało prawdopodobne, że jeżeli zdobędzie tytuł mistrza Formuły 2 w 2021 roku, nie będzie szukał innej serii wyścigowej na przyszły rok.

„Chcę skupić się na dojściu do F1. Myślę, że bycie w padoku z Alpine tak często jak się da, praca z zespołem, będzie równie pożyteczna w osiągnięciu mojego celu” – mówi kierowca.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi