KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Giovinazzi wegry 2

Turcja zdecydowała o losie Giovinazziego? Decyzja Alfy bardzo późno, co zrobi Kubica?



Według Rogera Benoit dni Antonio Giovinazziego w Hinwil są policzone i o ile miał jeszcze szanse na zachowanie miejsca w październiku, to stracił je po zignorowaniu team orders w Turcji.

Benoit w swoim tekście na łamach szwajcarskiego Blicka przypominam hitorię Giovinazziego w Formule 1 i jego dość trudne początki w serii.

„Zwolnienie Giovinazziego jest tylko kwestią czasu. Jest tu od 2017 roku, kiedy zastąpił kontuzjowanego Pascala Wehrleina w pierwszych dwóch wyścigach sezonu i w Chinach rozbił dwa samochody. W 2019 roku został kierowcą podstawowym, zdobywając 19 punktów w 57 wyścigach. W tym roku ma tylko jeden punktów” – pisze Benoit.



„Giovinazzi jest zwyczajnie przytłoczony. W Zandvoort i na Monzy wyrzucił do kosza swoje 7. pozycje startowe na samym początku. Grzechem śmiertelnym, którego Frederic Vasseur mu nie wybaczy, była podstawa w GP Turcji. Duet z Hinwil walczył o ważne punkty. Giovinazzi został zapytany czy może jechać szybciej, a potem poproszony o przepuszczenie Raikkonena. Co się stało? Pojechał trochę szybciej, ale tylko na tyle, by Raikkonen nie mógł go wyprzedzić. 11. i 12. miejsce. A zwycięzca, Valtteri Bottas, zdublował Włocha. […] Gdy w Austin przyszło polecenie zespołowe, Giovinazzi wysłuchał go natychmiast – inaczej zostałby zwolniony dawno temu. W momencie, gdy do zespołu przychodzi Bottas, Vasseur nie potrzebuje w zespole buntownika ale pomocnika, który będzie umiał zdobywać punkty” – pisze Benoit.

Zdaniem Benoit partner Bottasa przyjdzie do Alfy z Formuły 2. Tu jednak pojawia się ciekawostka bowiem Benoit pisze, że „Vasseur chce dać sobie czas i obejrzeć ostatnie 6 wyścigów serii juniorskiej w Arabii Saundyjskiej i Abu Dhabi. Wszystkie zaplanowane są na grudzień”.

Kandydatami są lider klasyfikacji generalnej F2 Oscar Piastri, wicelider Guanyu Zhou (któy według Benoit ma przynosić do Hinwil 25 milionów euro, ale chce 3-letniego kontraktu) oraz protegowany Saubera, Theo Pourchaire, 5. w klasyfikacji generalnej.

Takie słowa Benoit mogą oznaczać, że Alfa zamierza podjąć swoją decyzję w sprawie drugiego fotela dopiero pod koniec roku.



A Kubica?

 

Przekazujący te wieści od Benoit portal sport.de umieścił przy okazji artykułu ankietę na swojej stronie, w której pytanie brzmi: Kto będzie drugim kierowcą Alfy w sezonie 2022. Jedną z odpowiedzi jest Robert Kubica.

Polak z pewnością jest w szerokim gronie kandydatów do miejsca. Nazwałbym go opcją rezerwową na wypadek niezatrudnienia żadnego z kierowców F2, jednak dobrze wiemy – i wynika to również ze słów Roberta – że szanse na angaż są naprawdę niewielkie.

Polak nie czeka na decyzję Alfy i na wszelki wypadek klaryfikuje już swój program na sezon 2022, jeżeli nie udałoby mu się zostać kierowcą podstawowym Alfy na sezon 2022. W niektórych aspektach – choć nie fundamentalnych czy nawet podstawowych – może być to program zaskakujący dla kibiców. Ogłoszony zostanie on zapewne dopiero po oficjalnych ogłoszeniach ze strony Alfa Romeo Racing Orlen – czyli, zgodnie ze słowami Benoit – może nawet po nowym roku. Pytanie, czy będzie to program łączony z jakąś rolą w F1 czy nie.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi