KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank

„Trudniej przesiąść się z LMP2 do F1 niż w ubiegłym roku z DTM”



W rozmowie z motorsportweek.com Robert Kubica podkreśla, że podczas przygotowań do ostatniej rundy sezonu WEC z High Class Racing skupia się na poprawie tempa najsłabszego zawodnika zespołu, Dennisa Andersena, gdyż to poprawa jego osiągów może dać ekipie największy zysk czasowy.

Kubica został poproszony o porównanie prototypów F1 i LMP2. Stwierdził, że w tym roku przesiadka pomiędzy kategoriami jest trudniejsza niż było to w poprzednim sezonie, gdy jeździł w DTM.

„Różnice są bardzo duże. Zdecydowanie trudniej przesiąść się z LMP2 na F1 niż odwrotnie. W tym roku te różnice są szczególnie duże. Z jakiegoś powodu w kombinacji LMP2 – Formuła 1 trudniej jest się zaadaptować w krótkim czasie. W ubiegłym roku z DTM, nie wiedzieć z jakiego powodu, było łatwiej. Może ubiegłoroczny bolid Alfy pasował mi lepiej. Od początku tego roku przeskakiwałem z LMP2 do F1 i nie miałem ogromnej pewności siebie i dobrego czucia. Oczywiście są jakieś tego przyczyny” – powiedział Robert.

Do startu z High Class Racing Polak podchodzi inaczej niż do swoich poprzednich występów długodystansowych i podkreśla, że najważniejsze w przygotowaniach jest poprawienie warunków jazdy najsłabszym kierowcom w zespole.



„Gdy jeździ się z kierowcami – „gentelmenami” – podejście jest inne, ale nadal próbujemy dać z siebie wszystko. High Class zmieniło się nieco od czasu, gdy jeździłem z nimi w styczniu. Nigdy nie wiesz, czego oczekiwać i czego doświadczysz, ale myślę, że pracujemy razem dobrze, próbujemy się poprawiać. Pracując z kierowcą-gentelmenem masz dużo miejsca na poprawę. W ubiegłym tygodniu warunki były bardzo wymagające dla mniej doświadczonych kierowców. Zespół może sporo zyskać ułatwiając tym zawodnikom jazdę” – mówi Kubica.

O co zatem będą walczyć w ostatnim wyścigu sezonu?

„Na nasze wyścigi trzeba patrzeć realistycznie. Nie ścigamy się z WRT, JOTĄ czy United Autosports. Myślę, że wiemy, gdzie jest nasze miejsce, szczególnie w wyścigu 8-godzinnym, gdy kierowca z licencją brązową musi zostać w aucie znacznie dłużej niż standardowo. Bardzo istotne jest zatem ułatwienie mu pracy i to nasz priorytet by taki zawodnik był jak najbardziej wydajny na długich przejazdach” – mówi kierowca rezerwowy Alfa Romeo Racing ORLEN.

Czy Roberta zobaczymy w przyszłym roku podczas 24h Daytony?

„Przede wszystkim, muszę zobaczyć, co będę robił w przyszłym roku i jak będą wyglądać moje plany. Oczywiście, Daytona będzie dobrą okazją jeżeli będę jeździł w wyścigach długodystansowych” – mówi Polak.

Źródło: motorsportweek.com, fot. High Class Racing



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi