KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
large-2021 Italian Grand Prix - Saturday-19

„To by nic nie dało. Nie dałoby nic”



W wyborze Guanyu Zhou decydowały nie tylko pieniądze i zwracałem na to uwagę jeszcze we wrześniu. I choć walka trwała, to decyzji Freda Vasseura nie dało się zmienić, co podkreślają przedstawiciele PKN Orlen, uczestniczący w negocjacjach.

Zdaję sobie sprawę, że niektórzy mogą mieć pretensje do partnera Roberta Kubicy, PKN Orlen, że nie „przelicytował” sponsorów Guanyu Zhou, zapewniając tym samym miejsce polskiemu kierowcy w stawce na sezon 2022.

Już jednak dwa miesiące temu sugerowałem Wam, że tym razem, nie chodzi wyłącznie o pieniądze. Wraz z nadejściem limitów budżetowych, skończyły się w wielu ekipach czasy licytacji. Dziś określony jest pułap wsparcia sponsorskiego, który dany kierowca ma osiągnąć i spośród zawodników, którzy go zapewnią, wybierany jest kierowca podstawowy.



Za Robertem nie stał żaden koncern samochodowy, nie stało 2 miliardy potencjalnych kibiców i nie stały żadne mniej lub bardziej oficjalne układy i znajomości, które mogłyby pomóc sprawie.

Minusem był też wiek i to nie w kontekście formy na torze. Jestem pewien, że Robert jest znacznie lepszym kierowcą niż Zhou i poradziłby sobie lepiej w przyszłym sezonie niż Chińczyk. Chodziło o marketingowo – przyszłościowe aspekty różnicy wieku między kierowcami. Partnerem starszego (33 lata) Bottasa, musiał być ktoś nowy.

Orlen mógł zatem dowolnie podwyższać pułap wsparcia, ale nie dałoby to nic. Mówi o tym w rozmowie z Wirtualną Polską jeden z przedstawicieli polskiego koncernu, który uczestniczył w negocjacjach: „To nie jest kwestia pieniędzy. Moglibyśmy nawet przelicytować Chińczyków, a nic by nam to nie dało. W Formule 1 nie zawsze dwa plus dwa daje cztery. Żaden z szefów zespołu nie wybierze sobie kierowcy wyłącznie ze względu na pieniądze. One mogą być tylko dodatkiem. W Alfie Romeo decyzja była taka, że trzeba postawić na kogoś młodego” – czytamy tutaj.

Wszyscy chcielibyśmy fotela kierowcy podstawowego dla Roberta – i on sam i PKN Orlen. Niestety nie udało się, ale to nie koniec wyzwań przed polskim kierowcą. Jednym z nich – choć tym mniejszym – będzie prawdopodobnie jeszcze jakaś rola w F1. Rozmowy i bliskość „porozumienia” zaznacza w wyżej wspomnianej rozmowie przedstawiciel PKN Orlen.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi