Red Bull stał się królem Meksyku. Świetne tempo na Autodromo Hermanos Rodriguez pozwoliło na osiągnięcie kilku rekordów tej ekipie i Maxowi Verstappenowi. Przeczytajcie kilka ciekawych statystyk po niedzielnym wyścigu. Jak wygląda zestawienie pojedynków zespołowych po 18 rundach sezonu?
Rekordy, statystyki
Dla Maxa Verstappena triumf w GP Meksyku był 9. w tym sezonie i 19. w karierze. To 17. przypadek w historii F1, że kierowca wygrywa minimum 9 rund w sezonie.
Verstappen został samodzielnym rekordzistą pod względem liczby zwycięstw w Meksyku, a jego zespół, Red Bull, zrównał się w rekordowej liczbie zwycięstw z takimi ekipami jak Lotus, McLaren, Williams i Mercedes. Jednocześnie było to 5. zwycięstwo silnika Hondy w Meksyku, co też jest rekordem.
Lewis Hamilton stawał na podium w Meksyku cztery razy, wyrównując rekord w tej statystyce. Zarówno Hamilton jak i Verstappen punktowali w Meksyku po 6 razy, zostając liderami tej klasyfikacji.
Sergio Perez został pierwszym kierowcą z Meksyku, który finiszował na podium w Grand Prix Meksyku. Został też pierwszym zawodnikiem z tego kraju, który prowadził w swoim domowym wyścigu. Jednocześnie Perez stanął na podium w trzech ostatnich wyścigach, co oznacza jego najdłuższą taką serię w karierze.
Carlos Sainz punktował w Meksyku po raz pierwszy w karierze, ale jednocześnie był to jego 11. finisz punktowy z rzędu. Taka seria udała się dotychczas zaledwie 24 kierowcom w historii F1.
Antonio Giovinazzi był 11. w trzecim wyścigu z rzędu.
Niechlubny rekord pobił Valtteri Bottas. Finiszując na 15. miejscu został najniżej sklasyfikowanym w wyścigu kierowcą startującym z pole position.
Walka o tytuł
Już tylko Lewis Hamilton i Max Verstappen mają matematyczne szanse na zdobycie tytułu w sezonie 2021. Verstappen ma 19 punktów przewagi nad Hamiltonem, a do zdobycia pozostaje 107 – licząc ze sprintami i punktem za najszybsze okrążenie. Jeżeli na Interlagos wygra Verstappen, to potem nie będzie musiał zwyciężyć już w ani jednym wyścigu, a i tak drugimi miejscami zapewni sobie tytul.
Pojedynki zespołowe
Kolejne punkty, potwierdzające swoją dominację nad partnerami zespołowymi zdobyli Hamilton, Verstappen, Norris, Gasly czy Russell. Całkowicie wyrównały się pojedynki w Alpine i Alfie Romeo.
WYŚCIG | ||||
---|---|---|---|---|
MERCEDES | Lewis Hamilton | 18 | 4 | Valtteri Bottas |
RED BULL | Max Verstappen | 19 | 3 | Sergio Perez |
McLAREN | Daniel Ricciardo | 7 | 15 | Lando Norris |
ASTON MARTIN | Sebastian Vettel | 10 | 12 | Lance Stroll |
ALPINE | Fernando Alonso | 11 | 11 | Esteban Ocon |
FERRARI | Charles Leclerc | 14 | 8 | Carlos Sainz |
ALPHATAURI | Pierre Gasly | 16 | 5 | Yuki Tsunoda |
ALFA ROMEO | Kimi Raikkonen | 10 | 10 | Antonio Giovinazzi |
HAAS | Mick Schumacher | 16 | 6 | Nikita Mazepin |
WILLIAMS | George Russell | 15 | 6 | Nicholas Latifi |
ALFA ROMEO | Antonio Giovinazzi | 2 | 0 | Robert Kubica |
W kwalifikacjach idealne bilanse zachowali Gasly, Schumacher i Russell. Idealny remis tylko w Alpine.
KWALIFIKACJE | ||||
---|---|---|---|---|
MERCEDES | Lewis Hamilton | 16 | 6 | Valtteri Bottas |
RED BULL | Max Verstappen | 20 | 2 | Sergio Perez |
McLAREN | Daniel Ricciardo | 8 | 14 | Lando Norris |
ASTON MARTIN | Sebastian Vettel | 14 | 8 | Lance Stroll |
ALPINE | Fernando Alonso | 11 | 11 | Esteban Ocon |
FERRARI | Charles Leclerc | 13 | 9 | Carlos Sainz |
ALPHATAURI | Pierre Gasly | 21 | 1 | Yuki Tsunoda |
ALFA ROMEO | Kimi Raikkonen | 7 | 13 | Antonio Giovinazzi |
HAAS | Mick Schumacher | 20 | 0 | Nikita Mazepin |
WILLIAMS | George Russell | 20 | 2 | Nicholas Latifi |
ALFA ROMEO | Antonio Giovinazzi | 2 | 0 | Robert Kubica |
Najlepszy bilans w sektorach kwalifikacji mają Russell i Gasly.
SEKTORY KWALIFIKACJI | ||||
---|---|---|---|---|
MERCEDES | Lewis Hamilton | 50 | 16 | Valtteri Bottas |
RED BULL | Max Verstappen | 57 | 6 | Sergio Perez |
McLAREN | Daniel Ricciardo | 16 | 50 | Lando Norris |
ASTON MARTIN | Sebastian Vettel | 39 | 24 | Lance Stroll |
ALPINE | Fernando Alonso | 32 | 34 | Esteban Ocon |
FERRARI | Charles Leclerc | 43 | 23 | Carlos Sainz |
ALPHATAURI | Pierre Gasly | 57 | 6 | Yuki Tsunoda |
ALFA ROMEO | Kimi Raikkonen | 20 | 37 | Antonio Giovinazzi |
HAAS | Mick Schumacher | 53 | 7 | Nikita Mazepin |
WILLIAMS | George Russell | 56 | 10 | Nicholas Latifi |
ALFA ROMEO | Antonio Giovinazzi | 6 | 0 | Robert Kubica |
Pierwszy raz w tym sezonie Nikita Mazepin miał lepszy czas okrążenia od Micka Schumachera. Duża w tym zasługa faktu, że Schumacher nie przejechał nawet jednego okrążenia.
NAJLEPSZE OKRĄŻENIA W WYŚCIGU | ||||
---|---|---|---|---|
MERCEDES | Lewis Hamilton | 14 | 8 | Valtteri Bottas |
RED BULL | Max Verstappen | 16 | 6 | Sergio Perez |
McLAREN | Daniel Ricciardo | 4 | 18 | Lando Norris |
ASTON MARTIN | Sebastian Vettel | 12 | 10 | Lance Stroll |
ALPINE | Fernando Alonso | 20 | 2 | Esteban Ocon |
FERRARI | Charles Leclerc | 13 | 9 | Carlos Sainz |
ALPHATAURI | Pierre Gasly | 17 | 5 | Yuki Tsunoda |
ALFA ROMEO | Kimi Raikkonen | 13 | 7 | Antonio Giovinazzi |
HAAS | Mick Schumacher | 18 | 3 | Nikita Mazepin |
WILLIAMS | George Russell | 13 | 9 | Nicholas Latifi |
ALFA ROMEO | Antonio Giovinazzi | 2 | 0 | Robert Kubica |