KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor
blank

Wyniki GP Australii

Sprint na Interlagos – co nas czeka w kolejnym wyścigu F1?



Teoretycznie to może być „tor Red Bulla”, ale kilkukrotnie w tym sezonie takie przewidywania zawodziły. Pewne jest, że jeżeli Mercedes chce obronić tytuł Lewisowi Hamiltonowi, to muszą wymyślić coś, co sprawi, że będą szybsi od Red Bulla. Interlagos to piękny i historyczny tor, na który rywalizacja zazwyczaj bywa bardzo ciekawa. I na to liczymy również w ten weekend – ostatni w tym roku ze sprintem kwalifikacyjnym.

Harmonogram

Czwartek, 11 listopada
godz. 17:30 – 21:00 – Kofenrencja prasowa

konferencje przed gp brazylii

Piątek, 12 listopada
godz. 14:40 – 15:10 – Trening Porsche XP Private GT3 Cup Brazil
godz. 15:35 – 15:50 – Trening Porsche XP Private Carrera Cup Brazil Stars
godz. 16:30 – 17:30 – Pierwszy trening F1
godz. 18:00 – 19:00 – Konferencja prasowa
godz. 18:55 – 19:25 – Trening Porsche XP Private Carrera Cup Brazil
godz. 20:00 – 21:00 – Kwalifikacje F1



Sobota, 13 listopada
godz. 14:50 – 15:20 – Kwalifikacje Porsche XP Private GT3 Cup Brazil
godz. 16:00 – 17:00 – Drugi trening F1
godz. 17:30 – 18:00 – Kwalifikacje Porsche XP Private Carrera Cup Brazil
godz. 19:00 – 19:30 – Pierwszy wyścig Porsche XP Private GT3 Cup Brazil
godz. 20:30 – 21:00 – Sprint kwalifikacyjny F1
godz. 21:00 – 21:30 – Sprint Victory Lap
godz. 21:40 – 22:10 – Pierwszy wyścig Porsche XP Private Carrera Cup Brazil

Niedziela, 14 listopada
godz. 13:45 – 14:15 – Drugi wyścig Porsche XP Private GT3 Cup Brazil
godz. 14:40 – 15:10 – Drugi wyścig Porsche XP Private Carrera Cup Brazil
godz. 15:35 – 16:05 – Wyścig Porsche XP Private Carrera Cup Brazil Stars
godz. 16:20 – 16:50 – Parada kierowców
godz. 18:00 – 20:00 – WYŚCIG F1

Program TV

 

Wyścig będzie oczywiście transmitowało Eleven Sports – Zakupicie go tutaj. Pełny harmonogram transmisji znajdziecie tutaj.

Wyścig będzie można też oglądać w F1 TV Pro, które ma już w pełni zaktualizowaną aplikację z lepszą jakością i możliwością oglądania przez Airplay i Google Chromecast. Innymi nowościami są prędkość 50 klatek na sekundę, wyższa jakość, możliwość przewijania transmisji na żywo czy nowa wyszukiwarka materiałów dostępnych w aplikacji. Zakupicie ją tutaj.

Alfa zapowiada

 

„Punkty w dwóch z czterech ostatnich wyścigów są dobrym wynikiem, jednak możemy osiągnąć więcej. W każdej z tych 4 rund mieliśmy realne szanse na pierwszą 10-tkę, a w Meksyku mogliśmy mieć w niej dwa auta. Takie okazje musimy teraz – aż do końca sezonu – wykorzystywać. Jak zawsze ciężko pracujemy, wspólnie z zespołem, na dobre rezultaty, szczególnie że zbliżamy się do końca sezonu. Forma w kilku ostatnich rundach była obiecująca i myślę, że znów możemy być w środku walki o punkty w Brazylii. Zespół wkłada ogromny wysiłek podczas tego triple headera – mentalny i fizyczny. Trzeba go przełożyć na walkę bo musimy być w formie by przejechać bezbłędny weekend. Jestem pewien, że stać nas na to” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.



Kimi Raikkonen wygrał jedno GP Brazylii, 2 razy uzyskał najlepszy czas okrążenia, stał aż 7 razy na podium i prowadził na Interlagos przez 267 km. Łącznie zdobył 108 punktów. Do Raikkonena należy rekord liczby miejsc w pierwszej 10-tce kwalifikacji do GP Brazylii – ma ich razem 16. Zawsze podczas swoich występów tam kwalifikował się do Q3.

„Byłem zadowolony z naszej formy w Meksyku i mam nadzieję, że zbudujemy podobny poziom osiągów na Interlagos. Poprzedni wyścig nie był dla mnie pełen wydarzeń, ale zdobyliśmy punkty więc jestem zadowolony z wyniku. Koniec końców to wynik jest ważny i nie obchodzi mnie, że jechałem sam przez całe popołudnie. Interlagos to tor, z któym mam mnóstwo pozytywnych wspomnień – wygrałem tu mistrzostwo w 2007 roku więc miło będzie się tu pojawić ostatni raz. Oczywiście gdy jestem w samochodzie, nie myślę o takich rzeczach, ale dobrze, że po dwuletniej udaje się tu wrócić” – powiedział Fin.

Co ciekawe, Antonio Giovinazzi większość ze swoich 19 punktów w Formule 1 zdobył właśnie w Grand Prix Brazylii.

„Niektóre wyścigi są dobre, inne złe, ale zawsze staram się patrzeć na pozytywy – pokazaliśmy tempo w Meksyku i jestem pewien, że podobnie będzie tutaj. Walczyliśmy ostatnio o pierwszą dziesiątkę w każdym wyścigu i jestem zdeterminowany by dowieźć punkty w ten weekend. Brazylia to wyścig, w którym osiągnąłem swój najlepszy wyścig w karierze w 2019 roku i miło byłoby tu zaliczyć kolejny dobry weekend. Mogę zagwarantować, że nadal będę dawał z siebie wszystko w każdym wyścigu, na każdym okrążeniu i w każdym zakręcie” – powiedział Włoch.

O torze

 

Tor Interlagos liczy 4309 metrów i jest jednym z najkrótszych w kalendarzu F1. Składa się z 15 zakrętów. Kierowcy przejadą po nim w tym roku 71 okrążeń, co przełoży się na 305,909 km dystansu wyścigowego.

Jest to jeden z niewielu torów w kalendarzu, po którym kierowcy podróżują w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Jednocześnie Interlagos to jeden z najwyżej położonych torów w F1, na którym dodatkowo występują spore różnice poziomów.

Potrzeba tu wysokiego docisku, ale zużycie opon zazwyczaj jest niskie. Kierowcy maksymalnie jadą tu około 310 km/h. Rekordzistą toru jest Valtteri Bottas, który w 2018 roku wykręcił tu 1:10.540. W kwalifikacjach przed trzema laty jednak Lewis Hamilton pojechał 1:07.281.



W tym roku kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie strefy DRS.

mapa interlagos

Więcej informacji o torze oraz historii wyścigów tam rozgrywanych znajdziecie tutaj.

Statystyki

 

Najczęściej z obecnych kierowców wygrywał na Interlagos Sebastian Vettel – 3, a ogólnie aż 6 wygranych ma tu Alain Prost. Lewis Hamilton wygrywał dwukrotnie, a Kimi Raikkonen i Max Verstappen raz. Najwięcej pole position ma Ayrton Senna – 6, a z obecnych kierowców Hamilton (3). Dwa ma Vettel, a po jednym Fernando Alonso, Valtteri Bottas i Max Verstappen. Pierwszy rząd na starcie daje tu gwarancję zwycięstwa w 78%.



Więcej statystyk na temat Grand Prix Brazylii znajdziecie tutaj.

Występy Kubicy

 

Robert Kubica aż sześciokrotnie startował na Interlagos i zazwyczaj były to bardzo ciekawe występy. Przypomnicie to sobie tutaj.

Opony

 

Pirelli przywiezie do Brazylii pośredni zestaw swoich mieszanek.

opony Interlagos

Pogoda

 

Czwartek i piątek mogą być deszczowe, ale w sobotę i niedzielę nie powinno już padać.



pogoda interlagos

Klasyfikacje

Kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda395,5
2Lewis Hamilton blankMercedes387,5
3Valtteri BottasblankMercedes226
4Sergio PerezblankRed Bull Racing190
5Carlos SainzblankFerrari165,5
6Lando NorrisblankMclaren Mercedes160
7Charles LeclercblankFerrari159
8Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes115
9Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda110
10Fernando AlonsoblankAlpine81
11Esteban OconblankAlpine74
12Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes43
13Lance StrollblankAston Martin Mercedes34
14Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda32
15George RussellblankWilliams Mercedes16
16Kimi RäikkönenblankAlfa Romeo Racing Ferrari10
17Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes7
18Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari3
19Mick SchumacherblankHaas Ferrari0
20Robert KubicaAlfa Romeo Racing0
21Nikita MazepinblankHaas0

Konstruktorów:

Poz. ZespółPkt
1blankRedBull Racing RBPT860
2blank Mercedes409
3blankFerrari406
4blankMcLaren Mercedes302
5blankAston Martin Aramco Mercedes280
6blankAlpine Renault120
7blankWilliams Mercedes28
8blankAlphaTauri RBPT25
9blankAlfa Romeo Ferrari16
10blankHaas Ferrari12

Punkty karne:



KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Sergio Perez817/09/24 - 1 pkt
Logan Sargeant603/09/24 - 1 pkt
Lance Stroll509/07/24 - 2 pkt
Lewis Hamilton403/09/24 - 2 pkt
Yuki Tsunoda304/06/24 - 1 pkt
Kevin Magnussen309/03/25 - 1 pkt1
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt
George Russell
228/05/24 - 2 pkt
Guanyu Zhou222/07/24 - 2 pkt
Nyck de Vries202/07/24 - 2 pkt
Max Verstappen219/11/24 - 2 pkt
Carlos Sainz202/04/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt1
Oscar Piastri01

Wykorzystanie elementów silnika:

KierowcaKrajZespółICE (limit 3)TC (3)MGUH (3)MGUK (3)ES(2)CE (2)
Kimi Räikkönen (Kubica)blankAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Esteban OconblankAlpine444433
Fernando AlonsoblankAlpine333322
Lance StrollblankAston Martin Mercedes444223
Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes444322
Charles LeclercblankFerrari444333
Carlos SainzblankFerrari444333
Nikita MazepinblankHaas333222
Mick SchumacherblankHaas Ferrari333222
Lando NorrisblankMclaren Mercedes444322
Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes444222
Lewis Hamilton blankMercedes533322
Valtteri BottasblankMercedes655423
Sergio PerezblankRed Bull Racing444444
Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda444433
Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda444433
Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda444433
George RussellblankWilliams Mercedes444222
Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes444222

Źródło: lightsoutblog.com, statsf1.com

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi