Teoretycznie to może być “tor Red Bulla”, ale kilkukrotnie w tym sezonie takie przewidywania zawodziły. Pewne jest, że jeżeli Mercedes chce obronić tytuł Lewisowi Hamiltonowi, to muszą wymyślić coś, co sprawi, że będą szybsi od Red Bulla. Interlagos to piękny i historyczny tor, na który rywalizacja zazwyczaj bywa bardzo ciekawa. I na to liczymy również w ten weekend – ostatni w tym roku ze sprintem kwalifikacyjnym.
Harmonogram
Czwartek, 11 listopada
godz. 17:30 – 21:00 – Kofenrencja prasowa
Piątek, 12 listopada
godz. 14:40 – 15:10 – Trening Porsche XP Private GT3 Cup Brazil
godz. 15:35 – 15:50 – Trening Porsche XP Private Carrera Cup Brazil Stars
godz. 16:30 – 17:30 – Pierwszy trening F1
godz. 18:00 – 19:00 – Konferencja prasowa
godz. 18:55 – 19:25 – Trening Porsche XP Private Carrera Cup Brazil
godz. 20:00 – 21:00 – Kwalifikacje F1
Sobota, 13 listopada
godz. 14:50 – 15:20 – Kwalifikacje Porsche XP Private GT3 Cup Brazil
godz. 16:00 – 17:00 – Drugi trening F1
godz. 17:30 – 18:00 – Kwalifikacje Porsche XP Private Carrera Cup Brazil
godz. 19:00 – 19:30 – Pierwszy wyścig Porsche XP Private GT3 Cup Brazil
godz. 20:30 – 21:00 – Sprint kwalifikacyjny F1
godz. 21:00 – 21:30 – Sprint Victory Lap
godz. 21:40 – 22:10 – Pierwszy wyścig Porsche XP Private Carrera Cup Brazil
Niedziela, 14 listopada
godz. 13:45 – 14:15 – Drugi wyścig Porsche XP Private GT3 Cup Brazil
godz. 14:40 – 15:10 – Drugi wyścig Porsche XP Private Carrera Cup Brazil
godz. 15:35 – 16:05 – Wyścig Porsche XP Private Carrera Cup Brazil Stars
godz. 16:20 – 16:50 – Parada kierowców
godz. 18:00 – 20:00 – WYŚCIG F1
Program TV
Wyścig będzie oczywiście transmitowało Eleven Sports – Zakupicie go tutaj. Pełny harmonogram transmisji znajdziecie tutaj.
Wyścig będzie można też oglądać w F1 TV Pro, które ma już w pełni zaktualizowaną aplikację z lepszą jakością i możliwością oglądania przez Airplay i Google Chromecast. Innymi nowościami są prędkość 50 klatek na sekundę, wyższa jakość, możliwość przewijania transmisji na żywo czy nowa wyszukiwarka materiałów dostępnych w aplikacji. Zakupicie ją tutaj.
Alfa zapowiada
“Punkty w dwóch z czterech ostatnich wyścigów są dobrym wynikiem, jednak możemy osiągnąć więcej. W każdej z tych 4 rund mieliśmy realne szanse na pierwszą 10-tkę, a w Meksyku mogliśmy mieć w niej dwa auta. Takie okazje musimy teraz – aż do końca sezonu – wykorzystywać. Jak zawsze ciężko pracujemy, wspólnie z zespołem, na dobre rezultaty, szczególnie że zbliżamy się do końca sezonu. Forma w kilku ostatnich rundach była obiecująca i myślę, że znów możemy być w środku walki o punkty w Brazylii. Zespół wkłada ogromny wysiłek podczas tego triple headera – mentalny i fizyczny. Trzeba go przełożyć na walkę bo musimy być w formie by przejechać bezbłędny weekend. Jestem pewien, że stać nas na to” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.
Kimi Raikkonen wygrał jedno GP Brazylii, 2 razy uzyskał najlepszy czas okrążenia, stał aż 7 razy na podium i prowadził na Interlagos przez 267 km. Łącznie zdobył 108 punktów. Do Raikkonena należy rekord liczby miejsc w pierwszej 10-tce kwalifikacji do GP Brazylii – ma ich razem 16. Zawsze podczas swoich występów tam kwalifikował się do Q3.
“Byłem zadowolony z naszej formy w Meksyku i mam nadzieję, że zbudujemy podobny poziom osiągów na Interlagos. Poprzedni wyścig nie był dla mnie pełen wydarzeń, ale zdobyliśmy punkty więc jestem zadowolony z wyniku. Koniec końców to wynik jest ważny i nie obchodzi mnie, że jechałem sam przez całe popołudnie. Interlagos to tor, z któym mam mnóstwo pozytywnych wspomnień – wygrałem tu mistrzostwo w 2007 roku więc miło będzie się tu pojawić ostatni raz. Oczywiście gdy jestem w samochodzie, nie myślę o takich rzeczach, ale dobrze, że po dwuletniej udaje się tu wrócić” – powiedział Fin.
Co ciekawe, Antonio Giovinazzi większość ze swoich 19 punktów w Formule 1 zdobył właśnie w Grand Prix Brazylii.
“Niektóre wyścigi są dobre, inne złe, ale zawsze staram się patrzeć na pozytywy – pokazaliśmy tempo w Meksyku i jestem pewien, że podobnie będzie tutaj. Walczyliśmy ostatnio o pierwszą dziesiątkę w każdym wyścigu i jestem zdeterminowany by dowieźć punkty w ten weekend. Brazylia to wyścig, w którym osiągnąłem swój najlepszy wyścig w karierze w 2019 roku i miło byłoby tu zaliczyć kolejny dobry weekend. Mogę zagwarantować, że nadal będę dawał z siebie wszystko w każdym wyścigu, na każdym okrążeniu i w każdym zakręcie” – powiedział Włoch.
O torze
Tor Interlagos liczy 4309 metrów i jest jednym z najkrótszych w kalendarzu F1. Składa się z 15 zakrętów. Kierowcy przejadą po nim w tym roku 71 okrążeń, co przełoży się na 305,909 km dystansu wyścigowego.
Jest to jeden z niewielu torów w kalendarzu, po którym kierowcy podróżują w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Jednocześnie Interlagos to jeden z najwyżej położonych torów w F1, na którym dodatkowo występują spore różnice poziomów.
Potrzeba tu wysokiego docisku, ale zużycie opon zazwyczaj jest niskie. Kierowcy maksymalnie jadą tu około 310 km/h. Rekordzistą toru jest Valtteri Bottas, który w 2018 roku wykręcił tu 1:10.540. W kwalifikacjach przed trzema laty jednak Lewis Hamilton pojechał 1:07.281.
W tym roku kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie strefy DRS.
Więcej informacji o torze oraz historii wyścigów tam rozgrywanych znajdziecie tutaj.
Statystyki
Najczęściej z obecnych kierowców wygrywał na Interlagos Sebastian Vettel – 3, a ogólnie aż 6 wygranych ma tu Alain Prost. Lewis Hamilton wygrywał dwukrotnie, a Kimi Raikkonen i Max Verstappen raz. Najwięcej pole position ma Ayrton Senna – 6, a z obecnych kierowców Hamilton (3). Dwa ma Vettel, a po jednym Fernando Alonso, Valtteri Bottas i Max Verstappen. Pierwszy rząd na starcie daje tu gwarancję zwycięstwa w 78%.
Więcej statystyk na temat Grand Prix Brazylii znajdziecie tutaj.
Występy Kubicy
Robert Kubica aż sześciokrotnie startował na Interlagos i zazwyczaj były to bardzo ciekawe występy. Przypomnicie to sobie tutaj.
Opony
Pirelli przywiezie do Brazylii pośredni zestaw swoich mieszanek.
Pogoda
Czwartek i piątek mogą być deszczowe, ale w sobotę i niedzielę nie powinno już padać.
Klasyfikacje
Kierowców:
Poz | Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | ![]() | Red Bull Racing Honda | 395,5 |
2 | Lewis Hamilton | ![]() | Mercedes | 387,5 |
3 | Valtteri Bottas | ![]() | Mercedes | 226 |
4 | Sergio Perez | ![]() | Red Bull Racing | 190 |
5 | Carlos Sainz | ![]() | Ferrari | 165,5 |
6 | Lando Norris | ![]() | Mclaren Mercedes | 160 |
7 | Charles Leclerc | ![]() | Ferrari | 159 |
8 | Daniel Ricciardo | ![]() | McLaren Mercedes | 115 |
9 | Pierre Gasly | ![]() | Scuderia AlphaTauri Honda | 110 |
10 | Fernando Alonso | ![]() | Alpine | 81 |
11 | Esteban Ocon | ![]() | Alpine | 74 |
12 | Sebastian Vettel | ![]() | Aston Martin Mercedes | 43 |
13 | Lance Stroll | ![]() | Aston Martin Mercedes | 34 |
14 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Honda | 32 | |
15 | George Russell | ![]() | Williams Mercedes | 16 |
16 | Kimi Räikkönen | ![]() | Alfa Romeo Racing Ferrari | 10 |
17 | Nicholas Latifi | ![]() | Williams Mercedes | 7 |
18 | Antonio Giovinazzi | ![]() | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 |
19 | Mick Schumacher | ![]() | Haas Ferrari | 0 |
20 | Robert Kubica | Alfa Romeo Racing | 0 | |
21 | Nikita Mazepin | ![]() | Haas | 0 |
Konstruktorów:
Poz. | Zespół | Pkt | |
---|---|---|---|
1 | ![]() | RedBull Racing RBPT | 860 |
2 | ![]() | Mercedes | 409 |
3 | ![]() | Ferrari | 406 |
4 | ![]() | McLaren Mercedes | 302 |
5 | ![]() | Aston Martin Aramco Mercedes | 280 |
6 | ![]() | Alpine Renault | 120 |
7 | ![]() | Williams Mercedes | 28 |
8 | ![]() | AlphaTauri RBPT | 25 |
9 | ![]() | Alfa Romeo Ferrari | 16 |
10 | ![]() | Haas Ferrari | 12 |
Punkty karne:
Kierowca | Punkty | Najbliższe punkty wygasają... | Reprymendy |
---|---|---|---|
Fernando Alonso | 8 | 24/03/25 - 3 pkt | |
Max Verstappen | 8 | 30/06/25 - 2 pkt | |
Logan Sargeant | 7 | ||
Lance Stroll | 4 | 21/04/25 - 2 pkt | |
Nico Hulkenberg | 4 | 30.06.25 - 2 pkt | |
Jack Doohan | 4 | 22/03/25 - 2 pkt | |
Esteban Ocon | 3 | 04/05/25 - 1 pkt | |
Daniel Ricciardo | 3 | 21/04/25 - 2 pkt | |
Lando Norris | 3 | 01/12/25 - 3 pkt | |
Oscar Piastri | 2 | 03/11/25 - 2 pkt | |
Franco Colapinto | 2 | 28/10/25 - 2 pkt | |
Oliver Bearman | 2 | 03/11/25 - 2 pkt | |
Alexander Albon | 2 | 01/12/25 - 2 pkt | |
Liam Lawson | 2 | 01/12/25 - 2 pkt | |
George Russell | 1 | 01/12/25 - 1 pkt | |
Sergio Perez | 1 | 26/05/25 - 1 pkt | |
Carlos Sainz | 1 | 06/05/25 - 1 pkt |
Wykorzystanie elementów silnika:
Kierowca | Kraj | Zespół | ICE (limit 3) | TC (3) | MGUH (3) | MGUK (3) | ES(2) | CE (2) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimi Räikkönen (Kubica) | ![]() | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Antonio Giovinazzi | ![]() | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Esteban Ocon | ![]() | Alpine | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Fernando Alonso | ![]() | Alpine | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Lance Stroll | ![]() | Aston Martin Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 |
Sebastian Vettel | ![]() | Aston Martin Mercedes | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Charles Leclerc | ![]() | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Carlos Sainz | ![]() | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Nikita Mazepin | ![]() | Haas | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Mick Schumacher | ![]() | Haas Ferrari | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Lando Norris | ![]() | Mclaren Mercedes | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Daniel Ricciardo | ![]() | McLaren Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Lewis Hamilton | ![]() | Mercedes | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Valtteri Bottas | ![]() | Mercedes | 6 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 |
Sergio Perez | ![]() | Red Bull Racing | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Max Verstappen | ![]() | Red Bull Racing Honda | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Honda | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
Pierre Gasly | ![]() | Scuderia AlphaTauri Honda | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
George Russell | ![]() | Williams Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Nicholas Latifi | ![]() | Williams Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Źródło: lightsoutblog.com, statsf1.com
Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!