KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Problem przed Brazylią, zmiany na 2022 i nowe logo



Niespodziewanego problemu przed rywalizacją na Interlagos doświadczyły ekipy F1 za sprawą opóźnień lotów. Formuła 1 zapewnia jednak, że nie wpłynie to na przebieg weekendu wyścigowego i myśli już o sezonie 2022 i zmianach przepisów.

Opóźnienie

 

Dwa samoloty przewożące sprzęt m.in. zespołów Formuły 1 utknęły na lotnisku w Miami. Sprawiło to, że w środę wieczorem niektóre zespoły nie miały jeszcze całości swojego ekwipunku, podróżującego między poszczególnymi wyścigami.

Rzecznik serii powiedział jednak, że nie spodziewane jest by to opóźnienie wpłynęło na przebieg weekendu wyścigowego.

Krok w dobrym kierunku

 

Kilka lat temu Formuła 1 wprowadziła zasadę, że kierowcy muszą startować na oponach, na których uzyskali najlepszy czas w Q2. Miało to dać więcej akcji w Q3. Obecna zasada jest jednak krytykowana, gdyż słabsze ekipy nie mają szans na walkę o najwyższe pozycje startowe bo ważniejsze jest startowanie na lepszej mieszance.



Od przyszłego roku jednak prawdopodobnie te reguły będą porzucone i kierowcy będą mogli wybierać sobie opony startowe. Zgadzają się z tym kierowcy, m.in. Pierre Gasly czy George Russell, którzy przyznają, że obecne zasady premiowały najszybsze ekipy.

„Ekipy ze środka stawki nawet nie mają okazji do walki. Myślę, że nowe przepisy ułatwią wszystkim życie” – mówi Russell.

„Byliśmy kilka razy w sytuacji, w której nie mieliśmy tempa by wejść do Q3 i trzeba było użyć miękkiej mieszanki, ale wówczas poświęcaliśmy automatycznie nasz wyścig” – dodał Gasly.

„Klauzula Brundle”

 

Po tym, jak Martin Brundle próbował bezskutecznie zadać pytanie Megan Thee Stallion na polach startowych podczas GP USA, a ochroniarze tej osoby utrudniali dziennikarzowi pracę, Formuła 1 postanowiła zakazać wstępu na grid ochroniarzom gwiazd. Nie oznacza to jednak, że celebryci będą musieli zgadzać się na rozmowy z dziennikarzami.



Uściślenie nowości

 

Od sezonu 2022 każdy zespół Formuły 1 będzie musiał oddać dwie sesje treningowe roku młodemu kierowcy. Ma to sprawić, że będą oni bardziej zaznajomieni z bolidem F1 i obowiązującymi przepisami, a tym samym bardziej przygotowani do ewentualnej kariery w F1.

Aby kierowca był uznany za „młodego”, będzie mógł mieć maksymalnie 1 start w F1. Teraz dodano uściślenie, że każdy z kierowców zespołu będzie musiał oddać minimum 1 swoją sesję młodemu kierowcy. Ma to zapobieć poświęcaniu czasu za kółkiem tylko jednego zawodnika w ekipie.

Tania krytyka

 

Na Valtteriego Bottasa spadło wiele słów krytyki po starcie do Grand Prix Meksyku, gdzie dał się wyprzedzić Maxowi Verstappenowi. Toto Wolff mówił, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.



W obronę Bottasa wziął Verstappen, który powiedział w rozmowie z De Telegraaf: „Musisz zostawiać innym kierowcom szerokość samochodu w zakręcie, takie są przepisy. Jakby tego nie zrobił, dostałby karę. Nie wiem, o czym mówił Toto. Łatwo jest winić Valtteriego, ale myślę, że to bardzo tania krytyka”.

Nowe logo

 

Formuła 1 przedstawiła nową, alternatywną wersję swojego logotypu, które ma lepiej promować fakt wykorzystywania w serii od 2014 roku technologii hybrydowej.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi