Niespodziewanego problemu przed rywalizacją na Interlagos doświadczyły ekipy F1 za sprawą opóźnień lotów. Formuła 1 zapewnia jednak, że nie wpłynie to na przebieg weekendu wyścigowego i myśli już o sezonie 2022 i zmianach przepisów.
Opóźnienie
Dwa samoloty przewożące sprzęt m.in. zespołów Formuły 1 utknęły na lotnisku w Miami. Sprawiło to, że w środę wieczorem niektóre zespoły nie miały jeszcze całości swojego ekwipunku, podróżującego między poszczególnymi wyścigami.
Rzecznik serii powiedział jednak, że nie spodziewane jest by to opóźnienie wpłynęło na przebieg weekendu wyścigowego.
Krok w dobrym kierunku
Kilka lat temu Formuła 1 wprowadziła zasadę, że kierowcy muszą startować na oponach, na których uzyskali najlepszy czas w Q2. Miało to dać więcej akcji w Q3. Obecna zasada jest jednak krytykowana, gdyż słabsze ekipy nie mają szans na walkę o najwyższe pozycje startowe bo ważniejsze jest startowanie na lepszej mieszance.
Od przyszłego roku jednak prawdopodobnie te reguły będą porzucone i kierowcy będą mogli wybierać sobie opony startowe. Zgadzają się z tym kierowcy, m.in. Pierre Gasly czy George Russell, którzy przyznają, że obecne zasady premiowały najszybsze ekipy.
„Ekipy ze środka stawki nawet nie mają okazji do walki. Myślę, że nowe przepisy ułatwią wszystkim życie” – mówi Russell.
„Byliśmy kilka razy w sytuacji, w której nie mieliśmy tempa by wejść do Q3 i trzeba było użyć miękkiej mieszanki, ale wówczas poświęcaliśmy automatycznie nasz wyścig” – dodał Gasly.
„Klauzula Brundle”
Po tym, jak Martin Brundle próbował bezskutecznie zadać pytanie Megan Thee Stallion na polach startowych podczas GP USA, a ochroniarze tej osoby utrudniali dziennikarzowi pracę, Formuła 1 postanowiła zakazać wstępu na grid ochroniarzom gwiazd. Nie oznacza to jednak, że celebryci będą musieli zgadzać się na rozmowy z dziennikarzami.
Uściślenie nowości
Od sezonu 2022 każdy zespół Formuły 1 będzie musiał oddać dwie sesje treningowe roku młodemu kierowcy. Ma to sprawić, że będą oni bardziej zaznajomieni z bolidem F1 i obowiązującymi przepisami, a tym samym bardziej przygotowani do ewentualnej kariery w F1.
Aby kierowca był uznany za „młodego”, będzie mógł mieć maksymalnie 1 start w F1. Teraz dodano uściślenie, że każdy z kierowców zespołu będzie musiał oddać minimum 1 swoją sesję młodemu kierowcy. Ma to zapobieć poświęcaniu czasu za kółkiem tylko jednego zawodnika w ekipie.
Tania krytyka
Na Valtteriego Bottasa spadło wiele słów krytyki po starcie do Grand Prix Meksyku, gdzie dał się wyprzedzić Maxowi Verstappenowi. Toto Wolff mówił, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.
W obronę Bottasa wziął Verstappen, który powiedział w rozmowie z De Telegraaf: „Musisz zostawiać innym kierowcom szerokość samochodu w zakręcie, takie są przepisy. Jakby tego nie zrobił, dostałby karę. Nie wiem, o czym mówił Toto. Łatwo jest winić Valtteriego, ale myślę, że to bardzo tania krytyka”.
Nowe logo
Formuła 1 przedstawiła nową, alternatywną wersję swojego logotypu, które ma lepiej promować fakt wykorzystywania w serii od 2014 roku technologii hybrydowej.
.@F1 says it will debut this new alternate logo this weekend to try to do a better job promoting how it has long been using a hybrid engine as part of its sustainability push. pic.twitter.com/X7GjvsoXrd
— Adam Stern (@A_S12) November 10, 2021