Czterech kierowców doświadczyło awarii opon w wyścigu o Grand Prix Kataru. Lewe przednie opony Pirelli dwóch różnych mieszanek pękały w ich autach, powodując uszkodzenia. Lando Norris mówi, że były to niebezpieczne sytuacje, ale szef Pirelli wini czynniki zewnętrzne.
Tymi czterema zawodnikami byli:
Valtteri Bottas: Na 33. okrążeniu używanej mieszanki pośredniej
Lando Norris: Na 24. okrążeniu nowej opony twardej
George Russell na 32. okrążeniu nowej opony twardej
Nicholas Latifi na 32. okrążeniu opony twardej
W przypadku Bottasa opona straciła ciśnienie dość gwałtownie i spowodowała uszkodzenia przedniego skrzydła i podłogi w bolidzie Fina, co sprawiło, że wycofał się on z rywalizacji. Podobny los spotkał Nicholasa Latifiego.
O ile w przypadku Bottasa można winić Mercedesa, że trzymali swojego kierowcę przez tyle okrążeń na pośedniej oponie, o tyle w pozostałych przypadkach zachowanie opony trudno uznać za normalne.
W każdym z przypadków, kierowcy mówili, że przed awarią nie czuli żadnych wibracji, a ekipy nie widziały spadku ciśnienia.
Sporo na tej awarii stracił Lando Norris, który jechał na 4. miejscu, a skończył na 9. pozycji.
„Nigdy nie spodziewasz się, że opona ci wybuchnie, szczególnie twarda mieszanka, która była na początku swojego stintu. Na każdym torze opony się zużywają, ale nie zakładasz, że nagle wybuchną. To było dość niebezpieczne i nie powinno był o się zdarzyć. Jeżeli na poboczach byłyby ściany, wówczas byłoby to znacznie groźniejsze. Powinni robić lepsze opony bo my kierowcy za każdym razem dużo ryzykujemy” – mówił Norris po wyścigu, cytowany przez racefans.net.
W komunikacie Pirelli po wyścigu, Mario Isola zapowiada dokładne zbadanie opon, choć ma już swoje podejrzenia dotyczące przyczyn usterek.
„Losail to nowy i relatywnie nieznany tor, na który składają się zakręty o wysokiej energii. Zespoły nie miały informacji, których potrzebowały z zaledwie jedną reprezentatywną sesją treningową. Stało się jednak jasne podczas wyścigu, że strategia na jeden pit-stop była marginalna jeżeli chodzi o zużycie opon, wymagającą wysokiego stopnia zarządzania. Niektórzy kierowcy doświadczyli problemów, które prawdopodobnie były spowodowane kombinacją bardzo dużego zużycia, długich stintów oraz najeżdżania na bardzo agresywne i wysokie krawężniki z dużymi prędkościami. Będziemy to badać w naszym laboratorium w Medionalie. Dla kontrastu, Hamilton i Verstappen byli w stanie naciskać zgodnie ze swoją strategią, finiszując ponad pół minuty przed Fernando Alonso, który przejechał strategię na jeden pit-stop” – powiedział Mario Isola.