KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

pirelli opony gp Kataru 2021

Norris wzywa Pirelli do działania, producent opon sprawdzi przyczyny usterek



Czterech kierowców doświadczyło awarii opon w wyścigu o Grand Prix Kataru. Lewe przednie opony Pirelli dwóch różnych mieszanek pękały w ich autach, powodując uszkodzenia. Lando Norris mówi, że były to niebezpieczne sytuacje, ale szef Pirelli wini czynniki zewnętrzne.

Tymi czterema zawodnikami byli:

Valtteri Bottas: Na 33. okrążeniu używanej mieszanki pośredniej
Lando Norris: Na 24. okrążeniu nowej opony twardej
George Russell na 32. okrążeniu nowej opony twardej
Nicholas Latifi na 32. okrążeniu opony twardej

W przypadku Bottasa opona straciła ciśnienie dość gwałtownie i spowodowała uszkodzenia przedniego skrzydła i podłogi w bolidzie Fina, co sprawiło, że wycofał się on z rywalizacji. Podobny los spotkał Nicholasa Latifiego.



O ile w przypadku Bottasa można winić Mercedesa, że trzymali swojego kierowcę przez tyle okrążeń na pośedniej oponie, o tyle w pozostałych przypadkach zachowanie opony trudno uznać za normalne.

W każdym z przypadków, kierowcy mówili, że przed awarią nie czuli żadnych wibracji, a ekipy nie widziały spadku ciśnienia.

Sporo na tej awarii stracił Lando Norris, który jechał na 4. miejscu, a skończył na 9. pozycji.

„Nigdy nie spodziewasz się, że opona ci wybuchnie, szczególnie twarda mieszanka, która była na początku swojego stintu. Na każdym torze opony się zużywają, ale nie zakładasz, że nagle wybuchną. To było dość niebezpieczne i nie powinno był o się zdarzyć. Jeżeli na poboczach byłyby ściany, wówczas byłoby to znacznie groźniejsze. Powinni robić lepsze opony bo my kierowcy za każdym razem dużo ryzykujemy” – mówił Norris po wyścigu, cytowany przez racefans.net.



W komunikacie Pirelli po wyścigu, Mario Isola zapowiada dokładne zbadanie opon, choć ma już swoje podejrzenia dotyczące przyczyn usterek.

„Losail to nowy i relatywnie nieznany tor, na który składają się zakręty o wysokiej energii. Zespoły nie miały informacji, których potrzebowały z zaledwie jedną reprezentatywną sesją treningową. Stało się jednak jasne podczas wyścigu, że strategia na jeden pit-stop była marginalna jeżeli chodzi o zużycie opon, wymagającą wysokiego stopnia zarządzania. Niektórzy kierowcy doświadczyli problemów, które prawdopodobnie były spowodowane kombinacją bardzo dużego zużycia, długich stintów oraz najeżdżania na bardzo agresywne i wysokie krawężniki z dużymi prędkościami. Będziemy to badać w naszym laboratorium w Medionalie. Dla kontrastu, Hamilton i Verstappen byli w stanie naciskać zgodnie ze swoją strategią, finiszując ponad pół minuty przed Fernando Alonso, który przejechał strategię na jeden pit-stop” – powiedział Mario Isola.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi