KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Najważniejsze liczby Grand Prix Brazylii – jak szybki był Hamilton?



Jak w Alfie podsumowali swoje ściganie w Grand Prix Brazylii? Jak przedstawiają się najważniejsze statystyki tego wyścigu, który dał nam spore emocje? Zapraszam na podsumowanie!

Wyniki

 

Wyniki grand Prix Brazylii 2021

Skrót

Best lapy

Sergio Perez w ostatniej chwili zgarnął najlepszy czas wyścigu Lewisowi Hamiltonowi i zrobił to z dużą łatwością. Warto zauważyć 5. wynik Kimiego Raikkonena.



best lapy gp brazylii 2021

Sektory

Co ciekawe, uzyskując swój najlepszy czas wyścigu, Perez pobił rekord jedynie w drugim sektorze. W pierwszym i trzecim przewaga Hamiltona na prostych była zbyt duża.

najlepsze czasy sektorów gp brazylii 2021

Prędkości

Najszybciej w tym wyścigu pojechał Sainz, ale bardzo wysoką prędkość miał też Raikkonen. Hamilton tym razem bez rewelacji, ale nadal 15,2 km/h szybciej od Verstappena.



maksymalne prędkości gp brazylii 2021

Pit-stopy

Znów Ferrari – drugi wyścig z rzędu – zgarnia nagrodę za najszybszy pit-stop w wyścigu. Red Bull na czwartym miejscu, a Hamilton z dwoma identycznymi czasami zmiany.

pit-stopy wszystkie

Strategie

Były one dość podobne, choć warto zauważyć, że Ferrari zdecydowało się na dwa stinty na oponie pośredniej z rzędu, a Alfy pojechały pośrednia – twarda – pośrednia. W czołówce Red Bull nie chciał dopuścić do drugiego podcięcia przez Hamiltona, dlatego ściągnęli Verstappena bardzo wcześnie – po zaledwie 13 okrążeniach na oponie twardej. Widać zatem, nie był to optymalny wyścig jeżeli chodzi o opony w ich wykonaniu.

strategie gp brazylii 2021

Opony

W wyścigu były używane wszystkie trzy mieszanki, choć miękka bardzo krótko. Najdłuższy stint na pośredniej to 34 okrążenia, a na twardej 40 kółek.



opony gp brazylii 2021

Alfa podsumowuje

 

„Niezależnie od naszego rezultatu, Grand Prix Brazylii było prawdziwym thrillerem i świetną reklamą naszego sportu. Startując z 13. miejsca w przypadku Antonio i z pit-lane w przypadku Kimiego, wiedzieliśmy że czeka nas dużo pracy by zdobyć punkty. Nadal jednak stoczyliśmy dobre walki z solidną liczbą pojedynków. Strategie i pit-stopy były dobre, ale ostatecznie przekroczyliśmy linię na 12. i 14. miejscach czyli maksymalnych, biorąc pod uwagę okoliczności. Nawet mimo tego, że nie doszliśmy do punktów, pokazaliśmy, że potrafimy walczyć o pierwszą dziesiątkę i mam nadzieję, że nadal będziemy to robić w trzech ostatnich wyścigów sezonu” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing Orlen.

Kimi Raikkonen po starcie z alei serwisowej dojechał na 12. miejscu i to mimo kontaktu z Mickiem Schumacherem.

„Samochód spisywał się dziś znacznie lepiej niż w poprzednie dni weekendu. Zmieniliśmy parę rzeczy więc startowaliśmy z alei serwisowej, ale byliśmy w stanie osiągnąć dobry wynik. Nadrobiliśmy 8 miejsc, co było chyba maksymalnym możliwym wynikiem dziś. Potrzebujemy jednak punktów, a tych nie zdobyliśmy. Koniec końców podjęliśmy dobre decyzje, ale trochę zabrakło. Pozytywną rzeczą jest dobre czucie w aucie więc mam nadzieję, że będziemy mogli utrzymać tę formę w pozostałych rundach” – skomentował Fin.

Antonio Giovinazzi dojechał na 14. miejscu po starcie z 13. pozycji.



„Pierwsza wyścigu nie była zła, miałem dobre tempo i mogłem walczyć tuż poza pierwszą 10-tką. Po pierwszym postoju utknąłem za Strollem i Russellem. Potem znów zjechaliśmy, ale znów utknąłem za Russellem. Wiemy, jak trudno jest tu wyprzedzać więc niewiele mogliśmy zrobić. Nie była to niedziela, jakiej oczekiwałem, ale mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu będzie lepiej” – powiedział Włoch.

Ode mnie

 

Dyskwalifikacja po kwalifikacjach i start do sprintu z ostatniego miejsca. Postem start w wyścigu z 10. miejsca. A wygrał praktycznie w cuglach, mając 10 sekund przewagi nad Verstappenem.

Absolutnie totalne tempo miał w ten weekend Lewis Hamilton i jego Mercedes. Widać, jak wiele w tym aucie znaczy nowy silnik, ale prawie 37-letni Hamilton zrobił genialną robotę. Wielkie brawa, bo jechał genialnie i odpuścił, gdy Verstappen zrobił mocno opuścił hamowanie w obronie pozycji. Gdyby Lewis nie odpuścił, byłoby zderzenie i kara dla Maxa i byłaby to kara zasłużona bo Max przesadził. Ale taka jest walka o mistrzostwo świata i taka powinno być – za taką przez lata tęskniliśmy.

Trzeci dojeżdża Bottas, któremu Mercedes zepsuł strategię (mogli mieć dublet i odrobić więcej punktów do Maxa, ale chronili Lewisa). Tak jak mówiłem, Valtteri rzadko kiedy ma dwa dobre dni z rzędu i to się potwierdziło. Czwarty był Sergio Perez, który na ostatnim kółku odebrał najlepszy czas okrążenia (i punkt!) Lewisowi. W tym wyścigu miał on tempo na podium, ale jednocześnie pecha z wyjazdem samochodu bezpieczeństwa i wirtualnymi neutralizacjami.



Dalej Ferrari (Leclerc – Sainz) i trzeba powiedzieć, że w końcówce sezonu wyglądają znacznie lepiej niż McLaren, a przewaga w generalce jest już spora. Nie sądzę, aby bez jakichś nadzwyczajnych okoliczności McLaren miał odpowiedź. Carlos Sainz wyśrubował swój osobisty rekord liczby wyścigów w punktach z rzędu do 12 i w drugiej części sezonu jest stabilniejszym kierowcą niż Leclerc. Gasly, Ocon, Alonso znaleźli się w punktach i chyba trzeba przyznać, że każdy z nich wycisnął ze swojego bolidu maksimum w tym wyścigu. Z 1 punktem Norris, który po pierwszym okrążeniu miał 20 sekund straty za sprawą przebitej opony. Ricciardo miał problem techniczny, ale jednocześnie wcześniej nie miał podejścia do Lando.

Poza punktami Vettel, Raikkonen (kontakt z Schumacherem), Russell. Giovinazzi (startował 13…). To był słaby wyścig Alfy, mimo że twierdzą coś innego. Wystarczyłoby, aby startujący z 13. miejsca Antonio miał taką strategię jak Kimi i pojechał jak Fin i punkty byłyby w zasięgu. Tsunoda miał kontakt ze Strollem, za co dostał karę i to był kolejny słabszy wyścig w jego wykonaniu. Latifi, Mazepin (!) i Schumacher na końcu, choć warto powiedzieć, że Nicholas miał pretensje do Williamsa za strategię, ale został natychmiast uciszony.

Jak Wam się podobał wyścig?

Vlog

 

O wczorajszym wyścigu porozmawiajmy dziś o godz. 19:00 na YouTube – zapraszam!



Klasyfikacje

Kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda395,5
2Lewis Hamilton blankMercedes387,5
3Valtteri BottasblankMercedes226
4Sergio PerezblankRed Bull Racing190
5Carlos SainzblankFerrari165,5
6Lando NorrisblankMclaren Mercedes160
7Charles LeclercblankFerrari159
8Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes115
9Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda110
10Fernando AlonsoblankAlpine81
11Esteban OconblankAlpine74
12Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes43
13Lance StrollblankAston Martin Mercedes34
14Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda32
15George RussellblankWilliams Mercedes16
16Kimi RäikkönenblankAlfa Romeo Racing Ferrari10
17Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes7
18Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari3
19Mick SchumacherblankHaas Ferrari0
20Robert KubicaAlfa Romeo Racing0
21Nikita MazepinblankHaas0

Konstruktorów:

Poz. ZespółPkt
1blankRedBull Racing RBPT860
2blank Mercedes409
3blankFerrari406
4blankMcLaren Mercedes302
5blankAston Martin Aramco Mercedes280
6blankAlpine Renault120
7blankWilliams Mercedes28
8blankAlphaTauri RBPT25
9blankAlfa Romeo Ferrari16
10blankHaas Ferrari12

Punkty karne:



KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Sergio Perez717/09/24 - 1 pkt1
Logan Sargeant603/09/24 - 1 pkt1
Lance Stroll509/07/24 - 2 pkt
Lewis Hamilton403/09/24 - 2 pkt1
Yuki Tsunoda304/06/24 - 1 pkt
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt1
George Russell
228/05/24 - 2 pkt
Guanyu Zhou222/07/24 - 2 pkt
Nyck de Vries202/07/24 - 2 pkt
Max Verstappen219/11/24 - 2 pkt2
Carlos Sainz202/04/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt
Oscar Piastri01

Wykorzystanie elementów silnika:

KierowcaKrajZespółICE (limit 3)TC (3)MGUH (3)MGUK (3)ES(2)CE (2)
Kimi Räikkönen (Kubica)blankAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Esteban OconblankAlpine444433
Fernando AlonsoblankAlpine333322
Lance StrollblankAston Martin Mercedes444223
Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes444322
Charles LeclercblankFerrari444333
Carlos SainzblankFerrari444333
Nikita MazepinblankHaas333222
Mick SchumacherblankHaas Ferrari333222
Lando NorrisblankMclaren Mercedes444322
Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes444222
Lewis Hamilton blankMercedes533322
Valtteri BottasblankMercedes655423
Sergio PerezblankRed Bull Racing444444
Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda444433
Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda444433
Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda444433
George RussellblankWilliams Mercedes444222
Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes444222

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi