Jak w Alfie podsumowali swoje ściganie w Grand Prix Brazylii? Jak przedstawiają się najważniejsze statystyki tego wyścigu, który dał nam spore emocje? Zapraszam na podsumowanie!
Wyniki
Skrót
Best lapy
Sergio Perez w ostatniej chwili zgarnął najlepszy czas wyścigu Lewisowi Hamiltonowi i zrobił to z dużą łatwością. Warto zauważyć 5. wynik Kimiego Raikkonena.
Sektory
Co ciekawe, uzyskując swój najlepszy czas wyścigu, Perez pobił rekord jedynie w drugim sektorze. W pierwszym i trzecim przewaga Hamiltona na prostych była zbyt duża.
Prędkości
Najszybciej w tym wyścigu pojechał Sainz, ale bardzo wysoką prędkość miał też Raikkonen. Hamilton tym razem bez rewelacji, ale nadal 15,2 km/h szybciej od Verstappena.
Pit-stopy
Znów Ferrari – drugi wyścig z rzędu – zgarnia nagrodę za najszybszy pit-stop w wyścigu. Red Bull na czwartym miejscu, a Hamilton z dwoma identycznymi czasami zmiany.
Strategie
Były one dość podobne, choć warto zauważyć, że Ferrari zdecydowało się na dwa stinty na oponie pośredniej z rzędu, a Alfy pojechały pośrednia – twarda – pośrednia. W czołówce Red Bull nie chciał dopuścić do drugiego podcięcia przez Hamiltona, dlatego ściągnęli Verstappena bardzo wcześnie – po zaledwie 13 okrążeniach na oponie twardej. Widać zatem, nie był to optymalny wyścig jeżeli chodzi o opony w ich wykonaniu.
Opony
W wyścigu były używane wszystkie trzy mieszanki, choć miękka bardzo krótko. Najdłuższy stint na pośredniej to 34 okrążenia, a na twardej 40 kółek.
Alfa podsumowuje
„Niezależnie od naszego rezultatu, Grand Prix Brazylii było prawdziwym thrillerem i świetną reklamą naszego sportu. Startując z 13. miejsca w przypadku Antonio i z pit-lane w przypadku Kimiego, wiedzieliśmy że czeka nas dużo pracy by zdobyć punkty. Nadal jednak stoczyliśmy dobre walki z solidną liczbą pojedynków. Strategie i pit-stopy były dobre, ale ostatecznie przekroczyliśmy linię na 12. i 14. miejscach czyli maksymalnych, biorąc pod uwagę okoliczności. Nawet mimo tego, że nie doszliśmy do punktów, pokazaliśmy, że potrafimy walczyć o pierwszą dziesiątkę i mam nadzieję, że nadal będziemy to robić w trzech ostatnich wyścigów sezonu” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing Orlen.
Kimi Raikkonen po starcie z alei serwisowej dojechał na 12. miejscu i to mimo kontaktu z Mickiem Schumacherem.
„Samochód spisywał się dziś znacznie lepiej niż w poprzednie dni weekendu. Zmieniliśmy parę rzeczy więc startowaliśmy z alei serwisowej, ale byliśmy w stanie osiągnąć dobry wynik. Nadrobiliśmy 8 miejsc, co było chyba maksymalnym możliwym wynikiem dziś. Potrzebujemy jednak punktów, a tych nie zdobyliśmy. Koniec końców podjęliśmy dobre decyzje, ale trochę zabrakło. Pozytywną rzeczą jest dobre czucie w aucie więc mam nadzieję, że będziemy mogli utrzymać tę formę w pozostałych rundach” – skomentował Fin.
Antonio Giovinazzi dojechał na 14. miejscu po starcie z 13. pozycji.
„Pierwsza wyścigu nie była zła, miałem dobre tempo i mogłem walczyć tuż poza pierwszą 10-tką. Po pierwszym postoju utknąłem za Strollem i Russellem. Potem znów zjechaliśmy, ale znów utknąłem za Russellem. Wiemy, jak trudno jest tu wyprzedzać więc niewiele mogliśmy zrobić. Nie była to niedziela, jakiej oczekiwałem, ale mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu będzie lepiej” – powiedział Włoch.
Ode mnie
Dyskwalifikacja po kwalifikacjach i start do sprintu z ostatniego miejsca. Postem start w wyścigu z 10. miejsca. A wygrał praktycznie w cuglach, mając 10 sekund przewagi nad Verstappenem.
Absolutnie totalne tempo miał w ten weekend Lewis Hamilton i jego Mercedes. Widać, jak wiele w tym aucie znaczy nowy silnik, ale prawie 37-letni Hamilton zrobił genialną robotę. Wielkie brawa, bo jechał genialnie i odpuścił, gdy Verstappen zrobił mocno opuścił hamowanie w obronie pozycji. Gdyby Lewis nie odpuścił, byłoby zderzenie i kara dla Maxa i byłaby to kara zasłużona bo Max przesadził. Ale taka jest walka o mistrzostwo świata i taka powinno być – za taką przez lata tęskniliśmy.
Trzeci dojeżdża Bottas, któremu Mercedes zepsuł strategię (mogli mieć dublet i odrobić więcej punktów do Maxa, ale chronili Lewisa). Tak jak mówiłem, Valtteri rzadko kiedy ma dwa dobre dni z rzędu i to się potwierdziło. Czwarty był Sergio Perez, który na ostatnim kółku odebrał najlepszy czas okrążenia (i punkt!) Lewisowi. W tym wyścigu miał on tempo na podium, ale jednocześnie pecha z wyjazdem samochodu bezpieczeństwa i wirtualnymi neutralizacjami.
Dalej Ferrari (Leclerc – Sainz) i trzeba powiedzieć, że w końcówce sezonu wyglądają znacznie lepiej niż McLaren, a przewaga w generalce jest już spora. Nie sądzę, aby bez jakichś nadzwyczajnych okoliczności McLaren miał odpowiedź. Carlos Sainz wyśrubował swój osobisty rekord liczby wyścigów w punktach z rzędu do 12 i w drugiej części sezonu jest stabilniejszym kierowcą niż Leclerc. Gasly, Ocon, Alonso znaleźli się w punktach i chyba trzeba przyznać, że każdy z nich wycisnął ze swojego bolidu maksimum w tym wyścigu. Z 1 punktem Norris, który po pierwszym okrążeniu miał 20 sekund straty za sprawą przebitej opony. Ricciardo miał problem techniczny, ale jednocześnie wcześniej nie miał podejścia do Lando.
Poza punktami Vettel, Raikkonen (kontakt z Schumacherem), Russell. Giovinazzi (startował 13…). To był słaby wyścig Alfy, mimo że twierdzą coś innego. Wystarczyłoby, aby startujący z 13. miejsca Antonio miał taką strategię jak Kimi i pojechał jak Fin i punkty byłyby w zasięgu. Tsunoda miał kontakt ze Strollem, za co dostał karę i to był kolejny słabszy wyścig w jego wykonaniu. Latifi, Mazepin (!) i Schumacher na końcu, choć warto powiedzieć, że Nicholas miał pretensje do Williamsa za strategię, ale został natychmiast uciszony.
Jak Wam się podobał wyścig?
Vlog
O wczorajszym wyścigu porozmawiajmy dziś o godz. 19:00 na YouTube – zapraszam!
Klasyfikacje
Kierowców:
Poz | Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 395,5 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 387,5 | |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 226 | |
4 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 190 | |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 165,5 | |
6 | Lando Norris | Mclaren Mercedes | 160 | |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 159 | |
8 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 115 | |
9 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Honda | 110 | |
10 | Fernando Alonso | Alpine | 81 | |
11 | Esteban Ocon | Alpine | 74 | |
12 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 43 | |
13 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 34 | |
14 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Honda | 32 | |
15 | George Russell | Williams Mercedes | 16 | |
16 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing Ferrari | 10 | |
17 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 7 | |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 | |
19 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 0 | |
20 | Robert Kubica | Alfa Romeo Racing | 0 | |
21 | Nikita Mazepin | Haas | 0 |
Konstruktorów:
Poz. | Zespół | Pkt | |
---|---|---|---|
1 | RedBull Racing RBPT | 860 | |
2 | Mercedes | 409 | |
3 | Ferrari | 406 | |
4 | McLaren Mercedes | 302 | |
5 | Aston Martin Aramco Mercedes | 280 | |
6 | Alpine Renault | 120 | |
7 | Williams Mercedes | 28 | |
8 | AlphaTauri RBPT | 25 | |
9 | Alfa Romeo Ferrari | 16 | |
10 | Haas Ferrari | 12 |
Punkty karne:
Kierowca | Punkty | Najbliższe punkty wygasają... | Reprymendy |
---|---|---|---|
Sergio Perez | 8 | 17/09/24 - 1 pkt | |
Logan Sargeant | 6 | 03/09/24 - 1 pkt | |
Lance Stroll | 5 | 09/07/24 - 2 pkt | |
Lewis Hamilton | 4 | 03/09/24 - 2 pkt | |
Yuki Tsunoda | 3 | 04/06/24 - 1 pkt | |
Kevin Magnussen | 3 | 09/03/25 - 1 pkt | 1 |
Nico Hulkenberg | 2 | 28/05/24 - 2 pkt | |
George Russell | 2 | 28/05/24 - 2 pkt | |
Guanyu Zhou | 2 | 22/07/24 - 2 pkt | |
Nyck de Vries | 2 | 02/07/24 - 2 pkt | |
Max Verstappen | 2 | 19/11/24 - 2 pkt | |
Carlos Sainz | 2 | 02/04/24 - 2 pkt | |
Valtteri Bottas | 2 | 29/10/24 - 2 pkt | 1 |
Oscar Piastri | 0 | 1 |
Wykorzystanie elementów silnika:
Kierowca | Kraj | Zespół | ICE (limit 3) | TC (3) | MGUH (3) | MGUK (3) | ES(2) | CE (2) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimi Räikkönen (Kubica) | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | |
Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | |
Esteban Ocon | Alpine | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
Fernando Alonso | Alpine | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | |
Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | |
Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | |
Charles Leclerc | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |
Carlos Sainz | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |
Nikita Mazepin | Haas | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | |
Mick Schumacher | Haas Ferrari | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | |
Lando Norris | Mclaren Mercedes | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | |
Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | |
Lewis Hamilton | Mercedes | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | |
Valtteri Bottas | Mercedes | 6 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | |
Sergio Perez | Red Bull Racing | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Honda | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Honda | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
George Russell | Williams Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | |
Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!