Nie znamy jeszcze ustawienia na starcie i nawet trudno domyślać się, jakie może ono być w pierwszej 10-tce. Czy trzeba spodziewać się dominacji Lewisa Hamiltona? Jak wyglądają prędkości kwalifikacji?
Wyniki
Skrót
Prędkości
Najwyższą uzyskał Nikita Mazepin i to dość zdecydowanie. Drugi wynik również należał do silnika Ferrari. Trzy ostatnie prędkości w punkcie pomiaru czasu to silniki Hondy. Różnica między Hamiltonem a Verstappenem jest niewielka.
Sektory
Lewis był najszybszy we wszystkich, a Max miał drugie czasy w 1. i 3.
Alfa podsumowuje
“To był rozczarowujący rezultat, szczególnie po obiecujących występach w kilku ostatnich rundach. Niestety nie mieliśmy tempa by wyjść z Q1 i to utrudniam nam życie. Nadal jednak to nowy tor, na którym wiele może się zdarzyć jeżeli chodzi o strategię, szczególnie że tor ewoluuje. To będzie długi wyścig i nie poddamy się” – zapowiada szef Alfa Romeo Racing ORLEN, Frederic Vasseur.
Kimi Raikkonen wystartuje jutro z 16. pozycji po uzyskaniu czasu 1:23.156.
“Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, moje okrążenie nie było złe, nie było niczego, do czego można by się przyczepić. Samochód nie prowadził się źle, po prostu brakowało nam prędkości i odzwierciedlają to czasy okrążeń. Tor był w najlepszej kondycji z całego weekendu podczas kwalifikacji i interesującym będzie zobaczyć, jak będzie się jeździło po nim jutro. Startowanie z tyłu nie jest idealne, ale spróbujemy się poprawić. Nie będzie łatwo, ale podobnie jest na innych torach więc zobaczymy” – skomentował Fin.
Antonio Giovinazzi ruszy z 18. pola. W kwalifikacjach wykręcił czas 1:23.262.
“Prowadzenie się samochodu było najlepsze w kwalifikacjach spośród wszystkich sesji, ale nie wystarczyło to do Q2. Nie było to najłatwiejsze doświadczenie, w treningach też mieliśmy problemu, ale mimo to liczyliśmy na lepszy rezultat. Zaczynamy z tyłu na torze, na którym podążaniem za innymi i wyprzedzanie nie są łatwe. Nie będzie to łatwy wyścig, ale nigdy nie mów nigdy. Damy z siebie wszystko i zobaczymy, czy możemy jutro osiągnąć lepszy wynik. Tor poprawił się dziś bardzo mocno i jeżeli przyczepność jeszcze się poprawi, mogą wejść w życie różne strategie. Pierwsze okrążenie będzie też pełne niespodzianek” – powiedział Włoch.
Ode mnie
Pozamiatał Lewis, nie ma co… Aż ciarki przechodzą na wspomnienie tych czasów, kiedy takie wyniki były absolutną normalnością… Powiecie: “nowy silnik”? Nic z tych rzeczy. Lewis korzystał ze starszej jednostki, oszczędzając tę założoną w Brazylii na dwie ostatnie rundy, gdzie moc będzie odgrywała większe znaczenie.
Lewis zwyczajnie pojechał genialne okrążenie, wykorzystując przewagę jaką ma Mercedes nad Red Bullem. I nawet Christian Horner mówi, że to było po prostu tak dobre okrążenie.
Valtteri Bottas może błyszczeć w treningach, ale gdy przychodzi kwalifikacyjna presja, nie ma podejścia do Lewisa. Ma szczęście, że na Losail trzecie miejsce na starcie jest lepsze niż drugie.
To stawia Maxa Verstappena w bardzo trudnej sytuacji, szczególnie, że Sergio Perez nawet nie wszedł do Q3. Holender będzie musiał jutro “minimalizować szkody”, licząc na Pierra Gasly, który zajął 4. miejsce w czasówce, pokazując, że AlphaTauri jest tu na poziomie Red Bulla. Czy jutro siostrzany zespół zostanie wykorzystany do walki z Lewisem?
Pytanie, czy wyżej wymienionym będzie dane startować z pozycji wywalczonych w czasówce. Dopiero jutro około 13 polskiego czasu dowiemy się, jakie są rozstrzygnięcia sędziów w sprawie kierowców, którzy nie zwolnili przy żółtych flagach. Jeżeli będą kary, wówczas sytuacja Hamiltona staje się jeszcze bardziej komfortowa, a Max będzie musiał się przebijać.
Po raz drugi w tym sezonie z 5. pozycji wystartuje Alonso, który zaliczył świetne kwalifikacje, a 9. miejsce Ocona pokazuje, że Alpine ma tu tempo. 4. i 8. pozycja startowa AlphaTauri nie jest jednak pocieszeniem dla Francuzów.
Na wyżyny wspiął się Norris. Szóste miejsce przy dopiero 14. polu startowym Ricciardo to świetny wynik i teraz muszą liczyć na swoje mityczne tempo wyścigowe. Co ważne, Lando znalazł się przed oboma Ferrari, które dziś bez formy. Sainz odstawił Leclerca, a Charles (P13) nie wiedział o co chodzi, twierdząc, że pojechał na limicie. Smooth Operator coraz lepszy. A przecież te dwa zespoły walczą o 3. miejsce w generalce.
Nadspodziewanie dobrze Astony – Vettel nawet był w Q3, a Stroll niedaleko za Perezem.
Bez niespodzianek w Williamsie, Alfie i Haasie.
Vlog