Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica WRT Monza

Kubica rozważa 2-3 zespoły na 2022. Możliwe łączenie WEC i ELMS



W rozmowie z Cezarym Gutowskim i Aldoną Marciniak Robert Kubica zdradził, że nadal ustala swój program na sezon 2022, rozważając kilka wariantów i zespołów. Być może harmonogram startów Polaka będzie bogatszy niż 6 rund WEC.

Pierwsze pytania dotyczyły Formuły 1 i roli Roberta w sezonie 2022 w Alfa Romeo Racing. Jego odpowiedź może wskazywać, że to on naciskał na udział w przedsezonowych testach by potem móc lepiej wykonywać swoje zadania w treningach.

„Mój program będzie bardzo podobny, choć nie ukrywam, że piątki bez zbudowania sobie bazy danych i wyczucia na testach są ekstremalnie niewygodne dla mnie. Był duży kontrast pomiędzy tym rokiem a ubiegłym jeżeli chodzi o to jakie wyczucie miałem w bolidzie. Podstawową różnicą było to, że w 2020 roku było mi dane zbudować swoją wiedzę na testach w Barcelonie przed sezonem i tam mogłem zbudować grunt, dzięki któremu później mogłem przewidzieć, jak ten bolid może się zachować. Wskakując w piątki do bolidu i jeżdżąc na konto kierowców wyścigowych, musisz wiedzieć, co jest potrzebne, a robiąc to co 3-4 miesiące, twoja wiedza jest bardzo mała” – mówił Robert.



Czy zobaczymy go jeszcze w bolidzie Alfy w tym sezonie?

„Z jednej strony wiem, że były plany, ale z punktu widzenia technicznego nie wiem, jaki jest tego sens. Z miłą chęcią zamieniłbym kilka kilometrów tegorocznym bolidem na kilka kilometrów nowym samochodem. Jeżeli jednak zostanę o to poproszony to zrobię to z przyjemnością, szczególnie że w Abu Dhabi tor się zmienił i chętnie bym sprawdziłbym nowy layout bo teraz może być to znacznie ciekawszy tor do jazdy” – odpowiedział Kubica.

W środę dowiedzieliśmy się, że Kubica zostanie w prototypie LMP2. Dlaczego zdecydował się właśnie na jazdę tym prototypem?

„W LMP2 jest największa konkurencja, w przyszłym roku będzie to bardzo mocna kategoria bo wielu producentów umieści nowych kierowców żeby pokazali się na przyszłość w wyścigach długodystansowych. Myślę, że oblicze wyścigów długodystansowych mocno zmieni się po wejściu hypercarów i nowych producentów. LMP2 w przyszłym roku będzie najmocniej obsadzoną w swojej historii. Chcę ścigać się w kategorii, która daje jak największe wyzwania i myślę, że to jest najlepsze rozwiązanie” – mówi Kubica. W grę wchodzą zatem Prema Iron Lynx, z którymi Kubica będzie niebawem testował, WRT oraz jedna z ekip z czołówki WEC sezonu 2021.



Pewne jest już również, że Kubica będzie startował w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Nadal nie wiadomo, z jakim będzie to zespołem i czy to będzie jedyna seria wyścigowa Kubicy.

„W grę wchodzą 2 scenariusze – start w mistrzostwach świata [WEC] albo start i tu i tu [WEC + ELMS], ale to będzie zależało od harmonogramów. […] W grę wchodzą 2-3 zespoły, z jednym jadę na testy pojutrze i zobaczymy. Jednym aspektem, który jest bardzo trudny to partnerzy zespołowi. To najważniejszy aspekt jeżeli chodzi o jakość pracy i współpracy” – zdradził Robert.

Całej rozmowy wysłuchacie tutaj. 

Źródło: Robert Kubica omawia plany na rok 2022: co w Alfie, o startach w endurance + o walce Maxa z Lewisem



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi