KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
large-2021 Dutch Grand Prix - Saturday-47

„Jestem w dobrym miejscu jeżeli chodzi o moją przyszłość wyścigową”



Robert Kubica w rozmowie z Eleven Sports potwierdza, że niemal w całości skupia się na przygotowaniach do swojego programu wyścigowego na sezon 2022, a przyszłość w F1 zależy od tego, czy będzie mógł pogodzić ją ze swoją główną serią w przyszłym roku.

Kubica był pytany przez dziennikarzy o ściganie w Katarze jako nowym torze w kalendarzu – jak różnią się przygotowania do takiego wyścigu z perspektywy kierowcy?

„Podejście do nowych torów jest podobne, choć zagadek jest więcej. Pierwsze okrążenia są najciekawsze bo odkrywasz nowe rzeczy i odpowiadasz sobie na wiele pytań. Kierowcy jednak bardzo szybko przyzwyczajają się do nowych torów, szczególnie przy torach z szerokimi strefami asfaltowymi. Tu dużym zaskoczeniem była duża przyczepność, nawet w ciepłych warunkach i z piaskiem na torze” – powiedział Kubica.



Formuła 1 kończy swój kolejny w tym sezonie „triple-header”, ale jak mówi Robert, dla kierowców ma to małe znaczenie.

„3 wyścigi z rzędu z ciasnym harmonogramem to duże wyzwanie i widać było to po inżynierach gdy wszedłem do garażu, podobnie jak po mechanikach. Kierowcy mają najłatwiejsze zadanie w tym wszystkim, szczególnie, że oni mają adrenalinę, oni walczą”.

Kolejnym tematem była rywalizacja na 48. okrążeniu Grand Prix Brazylii i cała dyskusja dotycząca legalności obrony Verstappena.

„Przed wjazdem było pewne, że tak to się zakończy. Ja nie widziałem tam nic nielegalnego. W momencie, gdy ściga się dwóch kierowców działa i gdyby tam byli inni kierowcy, to na 99% stałoby się to samo. Chodzi o wykorzystanie okazji, które dają ci tory. W tamtym zakręcie możesz sobie zahamować 20 metrów później i nic się nie wydarzy. Gdyby Max czy inny kierowca tak nie postąpił, to nie trafiłby do F1. Trzeba być sprytnym, trzeba umieć to wykorzystywać. Według mnie cała ta dyskusja nie ma sensu, szczególnie 6 dni po wyścigu” – mówi Kubica.



Robert został zapytany, czy wtorkowe ogłoszenia Alfy, potwierdzające Guanyu Zhou w ekipie z Hinwil na przyszły sezon, zmieniają coś w jego planach, mówi:

„Sytuacja była dla mnie jasna wcześniej, dlatego ogłoszenie nie wpływa na moją sytuację i planowanie mojego sezonu. Jestem w dobrym miejscu jeżeli chodzi o moją przyszłość wyścigową i śpię spokojnie. 99% moich myśli jest skoncentrowana na tym, co będę robił jako kierowca wyścigowy. Jeżeli będę w stanie pogodzić to z czymś innym to to zrobię, ale nie kosztem innych rzeczy. Sytuacja była dla mnie jasna od kilku tygodni, może więcej, dlatego mogłem planować.

Czy w tym sezonie pojedzie jeszcze w bolidzie F1?

„Nie zależy to ode mnie. Jest jedna – dwie okazje do zobaczenia mnie, choć testy posezonowe mają mały sens. Zostaje zatem piątek w Abu Dhabi, gdzie jeździłem w ubiegłym roku, a w tym nie wiem jeszcze czy będę jeździł” – dodał Kubica. Nieoficjalnie wiadomo, że Polak pojedzie jeszcze na Yas Marina Circuit.

Całą rozmowę możecie obejrzeć tutaj.

Źródło: Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi