KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
2021 Sao Paulo Grand Prix, Friday - LAT Images

Hamilton zdyskwalifikowany? Karę za jego skrzydło może dostać… Verstappen [Aktualizacja]



Ta sprawa może mieć ogromne znaczenie dla losów tytułów mistrzowskich w sezonie 2021 i z każdą chwilą staje się coraz bardziej kuriozalna. Co postanowią sędziowie w sprawie niezgodności bolidu Lewisa Hamiltona z regulaminem? Jest możliwe, że całą winą obarczą… Verstappena.

Nie tylko w Brazylii?

 

Jak pisze Auto Motor und Sport, w Red Bullu od dawna mocno dziwili się przewadze Mercedesa na prostych. Teraz ekipa z Milton Keynes chyba znalazła przyczynę. Według nieoficjalnych informacji, skrzydło w Mercedesie miało uginać się przy prędkości wyższej niż 260 km/h, powodując szerszą przerwę DRS niż to dozwolone przepisami.

„Robili tę samą rzecz, o którą oskarżali nas w Baku” – mówi Christian Horner.

Godzinę przed kwalifikacjami Adrian Newey i Paul Monaghan z Red Bulla dostarczyli FIA materiał w postaci analiz zdjęciowych i filmowych, dotyczących tylnego skrzydła Mercedesa.

2 godizny po kwalifikacjach dostaliśmy informację o wezwaniu Mercedesa i Hamiltona do sędziów w sprawie zbyt dużego odstępu w tylnym skrzydle w momencie aktywacji systemu DRS. Był on większy niż regulaminowe 85 mm.



Jeżeli FIA uzna, że bolid Mercedesa nie spełnia wymogów regulaminu z winy zespołu, wówczas Hamilton zostanie wykluczony z kwalifikacji i do sprintu ruszy z ostatniego miejsca. Co więcej jednak, auta są już w parc ferme, a żeby dostosować bolid do wymogów, trzeba będzie zmienić tylne skrzydło, co oznacza ingerencję w auto i start z alei serwisowej w niedzielę…

A Bottas?

 

Jego bolid również sprawdzono po wczorajszych kwalifikacjach i nie znaleziono żadnych nieprawidłowości. Pod tym samym kątem sprawdzane były bolidy Mercedesa również w Grand Prix Meksyku i nie wykryto żadnych nieprawidłowości.

Wygląda to zatem na to, że Mercedes albo popełnił jednostkowy błąd przy bolidzie Lewisa Hamiltona albo tym razem – po interwencji Red Bulla – przeprowadzono bardziej skrupulatne testy, a Mercedes kombinował jedynie przy bolidzie Lewisa.

Wina Maxa?

 

Najciekawsze stało się tuż przed północą polskiego czasu. Ogłoszono, że decyzja nie zostanie podjęta w piątek, tylko w sobotę rano. Wszystko za sprawą nowych dowodów, jakie miały wypłynąć i jakie mogą mieć znaczący wpływ na sprawę.



O jakie dowody chodzi? O filmik jednego z kibiców pokazujący, że Max Verstappen tuż po zakończeniu kwalifikacji – a zatem już w trakcie obowiązywania zasad parku zamkniętego – dotykał nie tylko swojego samochodu, ale też tylnego skrzydła bolidu Lewisa Hamiltona.

Takie działania są zakazane i stanowią naruszenie regulaminu, który wyraźnie mówi, że nie wolno dotykać samochodów w parku zamkniętym.

Verstappen zapewne wiedział o zarzutach wobec Mercedesa, jakie wysuwa jego zespół i chciał dać temu wyraz, jednak ostatecznie podłożył się i to bardzo mocno.

Teraz to również jemu może grozić kara sportowa. Co więcej, sędziowie równie dobrze mogą uznać, że to on zepsuł tylne skrzydło w bolidzie Mercedesa i przez to Hamiltonowi się upiecze, a Max będzie musiał odrabiać straty.



Nie jest to pierwszy raz, gdy kierowcy innych ekip dotykają bolidy rywali w parku zamkniętym – łatwo znaleźć takie obrazki np. z Sebastianem Vettelem, natomiast ta sprawa jest tak głośna, że brak kary dla Verstappena może zostać źle odebrany.

Kiedy decyzja?

 

Verstappen ma stawić się u sędziów o godz. 13:30 polskiego czasu czyli 9:30 czasu lokalnego. Zapewne dopiero około godziny 15:00 dowiemy się, jakie będą decyzje sędziów.

Osobiście spodziewam się kary wykluczenia z kwalifikacji dla Hamiltona, ale też kary sportowej dla Verstappena – nie za to, że „popsuł” Mercedesa, ale za to, że złamał regulamin, dotykając aut.

Jak tylko decyzja zapadnie, przekażę ją w aktualizacji tego wpisu.

Aktualizacja

Lewis Hamilton oraz przedstawiciel Mercedesa zostali wezwani do sędziów na godz. 14:30 polskiego czasu. Niebawem zacznie się przesłuchanie Maxa Verstappena.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi