KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Kubica Obajtek Orlen

Co wiemy po konferencji? “Był moment rozmów z Alfą”, będzie “dobry zespół z mocnymi partnerami”



Dużych niespodzianek nie było, ale o programie Roberta Kubicy na sezon 2022 wiemy znacznie więcej. Najważniejszą informacją dzisiejszych konferencji jest przedłużenie na warunkach podobnych do obecnych współpracy Roberta Kubicy z Orlenem.

“Kiedy wracałem po wypadku, większość kibiców nie zrozumiała, o co w tym chodzi. Startowałem tam na najwyższym poziomie i była to dla mnie najlepsza rehabilitacja. Musiałem wrócić sprawdzić swoje ciało i umysł w warunkach ciężkiej pracy. Potem dzięki PKN ORLEN udało się wrócić do F1. Szkoda, ze ten sezon został odebrany i nie poszedł tak, jakbyśmy chcieli. Nadal jednak głód jeżdżenia jest duży, zarówno u mnie, jak u kibiców” – mówił dziś Robert.

Polak potwierdził, że jego obowiązki w Alfa Romeo Racing Orlen znacząco się nie zmienią.



“Schemat mojej roli w F1 w przyszłym sezonie będzie bardzo podobny do obecnego” – mówił Robert, który dotychczas przejechał 3 piątkowe treningi oraz uczestniczył w 2 weekendach wyścigowych, zastępując Kimiego Raikkonena. Testował też bolid Alfy w Barcelonie i brał udział w dniu filmowym. W przyszłym roku Kubica ma pojechać w przedsezonowych testach oraz wziąć udział w czterech pierwszych treningach przed weekendami wyścigowymi Formuły 1.

O samej umowie z zespołem F1 wypowiedział się też prezes PKN Orlen.

“Umowa z Alfą jest bardzo podobna do tej, która była. Nie mogę zdradzić szczegółów, ale mogę powiedzieć, ze jest lepsza, niż ta, która była. I to jest rzeczą naturalną, bo jesteśmy koncernem dotrzymującym słowa, a Alfa docenia nasze działania. W tak duże projekty nie inwestuje się na krótki okres. To są inwestycje długoterminowe. Uważamy, ze to jest dobry kierunek do promocji polskiego przemysłu. Mamy bardzo dobre stosunki z Alfa Romeo Racing i nasza współpraca układa się dobrze. Nasze dane finansowe mówią, że inwestowanie w F1 się opłaca” – powiedział Daniel Obajtek.

Czy Robert jest zadowolony ze swojej roli w Alfie?

“Może moja rola już nie jest w tym wszystkim tak ważna, ale kontynuacja bycia Polski w F1 jest bardzo ważna i ja jako kibic motorsportu bardzo się z tego cieszę. Dla mnie oczywiście rola kierowcy rezerwowego nie jest szczytem marzeń. Zaczynając ten sezon miałem 97. występów. Nikomu nic nie życzę, ale w moją rolę jest wpisane to, że muszę być gotowy do wejścia w każdej chwili” – mówił później w rozmowie z TVP Sport.



Zapytany o to, czy miał szanse na zostanie kierowcą podstawowym F1 w sezonie 2022, stwierdził: “Był moment, chwila, gdzie były dyskusje o mojej roli w Alfie jako kierowcy podstawowego. Ja znam realia F1 i wiem, że w grę wchodzi parę aspektów. Wiedziałem, że faworytem od początku był Zhou. W sytuacji, w której znalazł się zespół – mając doświadczonego kierowcę w postaci Valtteriego Bottasa, jest drugi kierowca, który jest debiutantem, co ma swoje plusy i minusy. Nie ma sensu mówić o tym, czego zabrakło w moim przypadku, jak duże to były szanse. Samo za siebie mówi to, że to się nie stało. Podchodziłem do tego z dużym dystansem bo wiem, że sytuacja może diametralnie się zmienić. Zawsze te zwroty akcji pozostają mi w pamięci” – powiedział Robert.

O endurance

 

Mogliśmy się spodziewać takich ogłoszeń dotyczących F1, jednak cały czas pewną niewiadomą pozostaje podstawowa seria Kubicy na przyszły rok.

“Jestem w bardzo dobrej sytuacji. Będę kontynuował swoje starty w wyścigach długodystansowych. Chcę nadal ścigać się na najwyższy poziomie. Sam wyścig 24h Le Mans jest ceniony na świecie jak F1, bo jest czymś Historycznym, jeden na świecie. 5 lat temu nawet nie myślałem, ze będę się ścigał w Le Mans. Startowałem jednak, przeżyłem i postanowiłem, że chce wrócić na 24h Le Mans i na pewno tam wystartuję w przyszłym roku. Będzie ciężej, ale spróbuję wygrać. To główny powód. Jestem pewien, że znajdę się w dobrym zespole i co najważniejsze – i nad tym trwa praca teraz – z dobrymi partnerami zespołowymi” – powiedział Robert. Oznacza to, że ekipa, w której będzie startował, zaczęła prace nad projektem wyścigowym właśnie od Roberta.

Póki co konkretów jeszcze nie znamy i jak podkreśla Kubica, trzeba wszystko dograć, gdyż znów zaangażowanych jest kilka stron, może nawet więcej niż dotychczas.



“Potrzeba trochę czasu by ułożyć to wszystko tak, by wszyscy byli zadowoleni” – mówi Robert.

Kubica zdradził, że jutro wyjeżdża na testy przed sezonem 2022, w którym będzie jeździł w prototypie LMP2. W najbliższych dniach testować ma m.in. ekipa Prema Iron Lynx.

Słowa, że na pewno wystartuje w 24h Le Mans, mogą świadczyć o tym, że serią Kubicy będzie WEC. Wiemy, że WRT planuje wystawienie tam dwóch samochodów, jednak Robert może obrać inną drogę – jazdę z Premą Iron Lynx. Zespół ten jest jednym z elementów przygotowań Ferrari do programu w Hypercarach, który rusza od 2023 roku. Robert mógłby być jednym z kierowców tej ekipy w następnym sezonie.

“Możliwe, że potem będą Hypercary, ale nie wiadomo jak to się wszystko ułoży” – dodał dziś Robert.

Starty w Hypercarach z Ferrari oznaczałyby jednak zmniejszenie udziału PKN Orlen w podstawowej serii Kubicy, gdyż Ferrari mocno współpracuje z Shellem. Sprawa nie jest jednak zamknięta, gdyż Orlen i Shella mogą niebawem łączyć ważne biznesy na polskim rynku.

“Gdy tylko dopnę wszystko przed nowym sezonem, będziemy to komunikować – jaka kategoria, jaki zespół” – powiedział Robert.

A zatem czekamy!

fot. Twitter – Daniel Obajtek



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi