Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Dżudda tor

Barcelona zostaje na kolejne 5 lat, za tydzień debiut Arabii Saudyjskiej



Formuła 1 potwierdziła dziś, że na kolejne sezony zostaje w Hiszpanii, a kierowcy będą rywalizować na torze Circuit Barcelona – Catalunya. Znacznie wcześniej pojawią się oni w Arabii Saudyjskiej.

Barcelona zostaje

 

Przez kilka ostatnich sezonów los Grand Prix Hiszpanii w Barcelonie był mocno zagrożony. Pierwotnie planowano nawet, F1 nie zjawi się w Hiszpanii w 2020 roku. Za sprawą pandemii Barcelonę jednak mieliśmy, a pojawienie się Fernando Alonso sprawiło, że lokalny rząd zaczął mocniej przyglądać się sprawie udzielenia dofinansowania na organizację wyścigu.



Na początku tego tygodnia taka zgoda na finansowanie w kolejnych 5 latach została udzielona, a dziś F1 ogłosiła, że Circuit Barcelona Catalunya zostaje do minimum 2026 roku.

Oprócz majowego wyścigu, w sezonie 2022 kierowcy F1 pojawią się na nim jeszcze podczas pierwszej tury przedsezonowych testów pomiędzy 25 a 27 lutego. Prawdopodobnie uczestniczył będzie w niej Robert Kubica.

7 dni

 

Za tydzień kierowcy Formuły 1 wyjadą na tor uliczny w Dżuddzie, który ma być najszybszym torem ulicznym w historii serii.

Przez długi czas były wątpliwości, czy tor uda się przygotować na czas, jednak w minionym tygodniu opublikowano zdjęcia pokazujące, że nitka toru jest gotowa na przyjęcie kierowców. Prace nadal trwają, jednak nie dotyczą one kluczowych elementów obiektu.



Wiadomo już, że na ulicznym torze, na którym rywalizacja będzie toczyła się w nocy, będą 3 strefy DRS. Choć na mapie wygląda, jakby była na nim 1 prawdziwa prosta, to jednak w drugim i trzecim sektorze będą długie momenty jazdy z pełnym gazem.



tor jeddah

Tor liczy 6175 metrów i będzie drugim najdłuższym w tegorocznym kalendarzu. Szacuje się, że w kwalifikacjach kierowcy będą pokonywać jedno okrążenie w czasie 88 sekund. Łącznie mamy na nim aż 27 zakrętów, a nawrót w zakręcie 13 jest pochylony pod kątem 12 stopni (na Zandvoort pochylenie to 19%).

Średnia prędkość na tym torze w bolidach F1 ma przekraczać 250 km/h, a maksymalnie kierowcy mają osiągać 322 km/h.

Tor otacza mur, składający się z 3300 bloków betonu i 3000 barier TecPro.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Bądź na bieżąco

Popularne tagi