KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Zmiany w punktacji w Formule 2 i Formule 3



Władzie FIA w porozumieniu z władzami serii F2 i F3 ogłosiły wspólne zasady punktowania kierowców, jakie będą obowiązywały od przyszłego sezonu.

Regulacja ta poprzedzona została ogłoszeniem o kształcie przyszłorocznych Mistrzostw. Na weekend wyścigowy każdej z serii składać się będą: jeden piątkowy Wolny Trening, piątkowe Kwalifikacji, sobotni Sprint i niedzielny Feature Race.

Piątkowe kwalifikacje ustalą kolejność do startu w niedzielnym Feature Race. Pola startowe do Sprintu Formuły 2 będą ustalane poprzez odwrócenie kolejności z kwalifikacji czołowej 10. Najlepsza „ósemka” Sprintu otrzyma punkty w układzie 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.



W Formule 3, do ustalenia kolejności startowej w Sprincie odwracana będzie pierwsza „12” piątkowych Kwalifikacji. Punktować będzie zaś nie „ósemka”, a „dziesiątka”, w układzie 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

Punktacja niedzielnego wyścigu w obu seriach pozostaje bez zmian i opiera się o takie same reguły jak w Formule 1 (punktuje pierwsza ”dziesiątka”, punkty od 25 do 1).

Ponadto, zwycięzca Kwalifikacji w każdej z serii otrzyma 2 punkty, a autor najszybszego okrążenia w wyścigu (także Sprinterskim), pod warunkiem ukończenia go w czołowej „dziesiątce”, zostanie nagrodzony 1 punktem.

Wszystkie postanowienia władz serii znalazły akceptację władz Światowej Rady Sportów Motorowych.

Źródła: fiaformula2.com, fiaformula3.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi