KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

large-2021 Turkish Grand Prix - Thursday

W Alfie daleko do sielanki – Antonio się stawiał



Można śmiało stwierdzić, że Alfa Romeo Racing ORLEN straciła punkt w Grand Prix Turcji. Najmniej zawinił w tym Kimi Raikkonen, który miał świetne tempo. Zastanawia zachowanie Antonio Giovinazziego.

Oficjalnie

 

W swojej informacji prasowej w Alfie tak podsumowali ten wyścig.

“Zespół miał bardzo mocny wyścig z dobrym tempem obu kierowców, którzy byli w stanie znaleźć się przed Ricciardo, Rusellem, Alonso i innymi kierowcami. Po wczorajszych, trudnych kwalifikacjach, zaliczyliśmy dobry start oboma samochodami i to dało nam szansę walki o punkty. Warunki nie były najłatwiejsze, ale obaj kierowcy zachowali spokój i stopniowo zbliżali się do pierwszej 10-tki. Koniec końców byliśmy wśród najszybszych aut na torze i kierowcy byli w stanie wyprzedzić Ricciardo, jednak zabrakło nam jednego okrążenia by dopaść i wyprzedzić Ocona, co dałoby nam punkt. Ukończenie wyścigu na 11. i 12. miejscu zawsze jest frustrujące bo byliśmy blisko dwóch wyścigów z rzędu z punkami. Przyjmujemy to jednak za dobrą monetę przed Austin” – powiedział szef Alfa Romeo Racing ORLEN, Frederic Vasseur.



Kimi Raikkonen zajął dziś 12. miejsce. Po opony zjechał na 37. okrążeniu.

“To był dobry wyścig, ale nie wywieźliśmy z niego nic. Warunki były OK, bardzo stałe przez cały wyścig i mieliśmy solidne tempo. Nadal jednak trudno było wyprzedzić kogokolwiek aż do końca, gdy niektórzy zaczęli mieć problemy z oponami. Byliśmy bardzo blisko punktów, ale zabrakło nam okrążeń by je zdobyć” – powiedział Fin.

Antonio Giovinazzi był 11, a po opony zjechał na 40. kółku.

“Zabrakło nam jednego okrążenia do zdobycia punktów i to jest bardzo frustrujące. Sam wyścig nie był zły mimo startu z końca stawki, co utrudniło zadanie. Daliśmy z siebie wszystko, ale to niestety nie wystarczyło – zabrakło najmniejszego marginesu – sekundy. Mieliśmy dobre tempo w kilku ostatnich wyścigach więc musimy skupić się na powrocie do punktów w Austin” – powiedział Włoch.

Nieoficjalnie

 

Obraz tego wyścigu za kulisami był jednak znacznie gorszy. Co prawda start był świetny w wykonaniu obu kierowców i znaleźli się blisko pierwszej 10-tki, jednak później tempo tego, który był z przodu czyli Giovinazziego wyraźnie spadło.



Włoch początkowo jechał mocno, ale nie był w stanie zbliżyć się do Ocona. Na 16. kółku Giovinazzi dostał polecenie zamiany pozycji z Kimim Raikkonenem, który na 4 z 6 ostatnich okrążeń był szybszy od Włocha, mimo że jechał tuż za nim. Antonio odpowiedział: “Nie, nie” i znacznie przyspieszył. Raikkonen tracił na jeździe za nim. Dodatkowo później rozdzielił ich jeszcze jeszcze Tsunoda, który po obrocie wpadł tuż za Kimiego i Fin również za nim tracił tempo. Do tego stopnia, że na 36. okrążeniu, Antonio miał 15 sekund przewagi.

Raikkonen zjechał do boksów na 37. okrążeniu, a Giovinazzi 3 okrążenia później. Antonio utrzymał się przed Kimim i było między nimi 12 sekund. Obaj mieli przed sobą czysty tor. W ciągu 8 okrążeń Kimi nadrobił nad Antonio 11 sekund. Wykręcił wówczas swój najlepszy czas w tym wyścigu – 1:32.586 – 0,4 sekundy szybszy od czasu Giovinazziego.

Wówczas inżynier dwukrotnie poprosił Antonio o zamianę pozycji z Kimim, bo ten “jest sekundę szybszy”. Antonio znów odmówił i powiedział, że może cisnąć bardziej.

Na 3 okrążenia przed końcem Antonio dostał informację, że jadący przed nim Ricciardo ma problemy. Antonio ładnie wyprzedził po zewnętrznej Australijczyka w ostatnim zakręcie i jeszcze przed minięciem linii mety dostał informację, że “będziemy na ostatnim kółku” oraz że Ocon ma problemy.

Giovinazzi podjechał bardzo blisko Ocona, wykręcając swój najlepszy czas wyścigu. Tuż po mecie miał pretensje do zespołu: “Czemu nie powiedzieliście mi żebym naciskał w zakręcie 8”. Zespół nie odpowiedział.



 

Wiadomo nie od dziś, że Alfa operacyjnie nie jest na najwyższym poziomie w F1, jednak dziś doszła do tego niechęć współpracy ze strony Antonio. Czy tak skupia się na swojej walce o utrzymanie fotela czy może wie już, że nie ma na niego szans i postanowił nie grać zespołowo?



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi