Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

F1 Grand Prix of Hungary - Final Practice

Verstappen odmówił udziału w Drive to Survive: „Zmyślają rywalizacje, których nie ma”



Przed wyścigiem o Grand Prix USA rozgorzała dyskusja dotycząca serialu Netflixa „Drive to Survive”, którego 4. sezon obecnie powstaje. Wywołały ją słowa Maxa Verstappena.

Holender zawsze był dość wycofany w odniesieniu do serialu, który zadebiutował na platformie streamingowej w 2019 roku. Po poprzednim sezonie mówił, że nie jest pod wrażeniem przedstawionej wizji Formuły 1 i pojawiał się w serialu dość rzadko mimo że był jednym z głównych aktorów sezonu 2020.

Przed rywalizacją w Austin Verstappen potwierdził w rozmowie z dziennikarzami Associated Press, że odmówił udziału w 4. sezonie produkcji.

„Rozumiem, że to musi być robione by podnieść oglądalność w USA, ale z mojego punktu widzenia jako kierowcy, nie chcę być częścią tego. Zmyślili kilka rywalizacji, których w rzeczywistości nie ma. Zdecydowałem się więc nie brać w tym udziału i nie udzielać im wywiadów ponieważ wówczas nie mają czego pokazywać” – mówi lider klasyfikacji generalnej mistrzostw świata.



„Nie jestem miłośnikiem dramatyzowania, chcę faktów i pokazywania prawdziwych zdarzeń” – dodał.

Ode mnie

Trudno nie przyznać w pewnych aspektach racji Verstappenowi. Już w recenzjach DtS zwracałem uwagę, że wiele wątków jest sztucznie podkreślanych i to widać nawet w samej realizacji. To on decyduje – skoro ma taką swobodę od zespołu – czy brać w tym udział czy nie. Verstappen jest kierowcą starej szkoły, który za takimi tematami nie przepada i można to zrozumieć.

Nie da się ukryć, że na braku Verstappena serial ucierpi, szczególnie że trwa fenomenalny sezon, w którym na żyletki walczy on z Lewisem Hamiltonem. Tej rywalizacji nie trzeba byłoby podkręcać.

Z drugiej strony trzeba docenić, co Drive to Survive zrobiło dla Formuły 1, szczególnie jeżeli chodzi o popularność w USA i w młodym pokoleniu. Dla zagorzałego kibica w krótkiej perspektywie może znaczyć to niewiele, ale ma długofalowe skutki.

Źródło: Associated Press, the-race.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi