Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Motor Racing - Formula One World Championship - United States Grand Prix - Race Day - Austin, USA

Statystyki Grand Prix USA



Pora na nieco danych, ciekawostek i statystyk przed Grand Prix USA 2021.

O torze i wyścigu:
Długość okrążenia: 5.513 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 56
Dystans wyścigu: 308.405 km
Kierunek jazdy: przeciwny do wskazówek zegara.
Najdłuższa prosta: 1.089 km
Liczba zakrętów: 20
Różnica poziomów: 30,9 m
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: średnie
Jazda z pełnym gazem: 63% okrążenia
Prędkość maksymalna: 330 km/h
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:36:169, Charles Leclerc, Mission Winnow Scuderia Ferrari SF90 2019
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:32:029, Valtteri Bottas, Mercedes AMG Petronas W10 2019
42 Grand Prix USA Formuły 1 (według statsf1.com, nie uwzględniono GP Las Vegas [2 edycje] i GP USA-Wschód [8] oraz GP USA-Zachód [8])
Dotychczasowe wyścigi o Grand Prix USA (według statsf1.com):
15 w Watkins Glen
8 w Indianapolis
8 w Austin
4 w Detroit
3 w Phoenix
1 w Sebring
1 w Riverside
1 w Dallas

Liczba pole position (USA, kierowca):
1. A.Senna 5
2. L.Hamilton 4
3. M.Schumacher 4
4. G.Hill 3
5. S.Vettel 2
6. N.Mansell 2
7. N.Rosberg 2
8. J.Stewart 2
9. J.Clark 2
10. J.Brabham 2
11. S.Moss 2
11. N.Lauda 1
12. G.Berger 1
13. J.Brabham 1
14. R.Barichello 1
15. K.Raikkonen 1
16. J.Trulli 1
17. R.Peterson 1
18. J.Ickx 1
19. J.Rindt 1
20. M.Andretti 1
21. C.Reuteman 1
22. V.Bottas 1

Liczba pole position (COTA, kierowca):
1. L.Hamilton 3
2. S.Vettel 2
3. N.Rosberg 2
4. V.Bottas 1

Liczba pole position (USA, zespół):
1. Lotus 10
2. Ferrari 7
3. McLaren 6
4. Mercedes 6
5. Cooper 2
6. Brabham 2
7. Red Bull 2
8. BRM 2
9. Tyrrell 2
10. Toyota 1
11. Williams 1

Liczba pole position (COTA, zespół):
1. Mercedes 6
2. Red Bull 2

Liczba pole position (USA, dostawca silnika):
1. Mercedes 8
2. Ford Cosworth 7
3. Ferrari 7
4. Renault 5
5. Climax 5
6. Honda 5
7. Repco 1
8. Toyota 1

Liczba pole position (COTA, dostawca silnika):
1. Mercedes 6
2. Renault 2

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo (COTA):
Poz. L. zw %/L.zw GP
2 4 50.00
1 4 50.00



Liczba zwycięstw w wyścigu (USA, kierowca):
1. L.Hamilton 6
2. A.Senna 5
3. M.Schumacher 5
4. J.Clark 3
5. G.Hill 3
6. J.Stewart 2
7. K.Rosberg 2
8. K.Raikkonen 1
9. A.Prost 1
10. S.Vettel 1
11. S.Moss 1
12. I.Ireland 1
13. J.Brabham 1
14. F.Cevert 1
15. R.Barrichello 1
16. N.Lauda 1
17. C.Reuteman 1
18. E.Fitipaldi 1
19. J.Rindt 1
20. R.Peterson 1
21. M. Hakkinen 1
22. V.Bottas 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (COTA, kierowca):
1. L.Hamilton 5
2. S.Vettel 1
3. K.Raikkonen 1
4. V.Bottas 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (USA, zespół):
1. Lotus 10
2. Ferrari 8
3. McLaren 7
4. Mercedes 5
5. BRM 3
6. Williams 2
7. Tyrrell 2
8. Red Bull 1
9. Brabham 1
10. Cooper 1
11. Matra 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (COTA, zespół):
1. Mercedes 5
2. McLaren 1
3. Red Bull 1
4. Ferrari 1

Liczba zwycięstw w wyścig (USA, dostawca silników):
1. Ford Cosworth 8
2. Ferrari 8
3. Mercedes 8
4. Honda 7
5. BRM 4
6. Climax 4
8. Renault 2
9. Maserati 1

Liczba zwycięstw w wyścig (COTA, dostawca silników):
1. Mercedes 6
2. Renault 1
3. Ferrari 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, kierowca):
1. S.Vettel 5
2. A.Senna 3
3. M.Schumacher 3
4. J.Clark 3
5. R.Barrichello 2
6. L.Hamilton 2
7. J.Stewart 2
8. J.Ickx 2
9. J.Brabham 2
10. G.Hill 2
11. A.Prost 1
12. G.Berger 1
13. J.P.Montoya 1
14. J.Alesi 1
15. D.Coulthard 1
16. N.Lauda 1
17. N.Rosberg 1
18. K.Raikkonen 1
19. E.Fitipaldi 1
20. C.Pace 1
21. J.Hunt 1
22. J.Surtees 1
23. M.Trintignant 1
24. C.Leclerc 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, kierowca):
1. S.Vettel 5
2. N.Rosberg 1
3. L.Hamilton 1
4. C.Leclerc 1



Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, zespoły):
1. Ferrari 12
2. Lotus 7
3. McLaren 6
4. Cooper 4
5. Red Bull 3
6. Williams 2
7. Mercedes 2
8. Tyrrel 1
9. March 1
10. Matra 1
11. Brabham 1
12. BRM 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, zespoły):
1. Red Bull 3
2. Ferrari 3
3. Mercedes 2

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, dostawcy silników):
1. Ferrari 12
2. Ford Cosworth 7
3. Climax 6
4. Honda 5
5. Renault 4
6. Mercedes 3
7. TAG Porsche 1
8. BMW 1
9. BRM 1
10. Maserati 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, dostawcy silników):
1. Renault 3
2. Ferrari 3
3. Mercedes 2

Źródło: statsf1.com, własne

Piotr Ciesielski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Popularne tagi