KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

silnik mercedes

Silniki dogadane, prace na torach, Vettel liderem



Pora na kolejną porcję wieści z Formuły 1 – tych dotyczących najbliższych wyścigów i tych na temat odległej przyszłości. Będzie też coś o czasie rozgrywania rund.

Silniki dogadane

 

Jak informuje Auto Motor und Sport, obecni i przyszli producenci silników do F1 porozumieli się w sprawie najważniejszych kwestii dotyczących jednostek napędowych w F1 od 2026 roku. Kluczowymi zmianami będzie zwiększenie udziału elektrycznej części silnika w ogólnej mocy jednostki oraz pozbycie się MGU-H.

To ostatnie miało być warunkiem wejścia do F1 Audi i Porsche. Pierwotnie mówiło się, że ci producenci wejdą tylko jako dostawcy silników, m.in. dla Red Bulla, jednak może się okazać, że założą również swoje własne ekipy.



Moc generowana przez MGU-K ma wzrosnąć ze 120 do 350 kilowatów, co oznacza ekwiwalent 476 koni mechanicznych zamiast 163. Oznacza to też inne modyfikacje dla samochodów – m.in. większe baterie.

Mówi się, że konieczna może być aktywna aerodynamika. Skrzydła na prostych byłyby praktycznie płaskie, a w zakrętach zmieniałyby kąt, dając docisk.

Walka z czasem

 

Organizatorzy Grand Prix Arabii Saudyjskiej zapewniają, że Formułę 1 czeka niesamowite widowisko na Jeddah Street Circuit. Rywalizacja na ulicznym torze ma odbyć się za 2 miesiące. Pojawiły się filmy z aktualnego stanu prac nad torem i widać, że do „gotowości” jeszcze trochę brakuje.



Organizatorzy zapewniają jednak, że wszystko będzie gotowe na czas.

Ślisko? Lejemy wodą

 

Formuła 1 zwróciła się do władz toru Istambul Park, na którym rozegrany zostanie najbliższy wyścig F1, o poprawienie przyczepności nawierzchni tego obiektu. Jest to wynik narzekań kierowców w ubiegłym roku na bardzo „oleisty” tor, który nie dawał odpowiedniego gripu.

Jak informuje w rozmowie z Autosportem Michael Masi, cały tor został zlany wodą, co jest regularną praktyką przy nowym asfalcie, mającą na celu wypłukanie śliskich elementów z nawierzchni.

Wyścigi wcześniej?

 

Władze Formuły 1 będą dyskutowały pomysł przesunięcia godzin startów wyścigów F1 na wcześniejsze by uniknąć powtórki sytuacji ze Spa, gdy zapadający zmrok zmusił dyrekcję wyścigu do przeprowadzenia czegoś na kształt wyścigu, a zatem 2 okrążeń za samochodem bezpieczeństwa.



Potwierdził do w rozmowie z racefans.net Michael Masi, dyrektor wyścigowy F1.

Vettel nadal liderem

 

Charles Leclerc zaliczył najwięcej udanych manewrów wyprzedzania w trakcie Grand Prix Rosji.

wyprzedzania gp rosji

Rywalizacja w Sochi nie przyniosła zmiany na pozycji lidera klasyfikacji wyprzedzeń w sezonie 2021. Nadal jest nim Sebastian Vettel.

A na koniec tego krótkiego przeglądu wieści z F1, trochę humoru.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi