Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

14/03/21, LA CONCA, La Conca Soccer - Kart Track, WSK - Super Master Series

„Robert ma umysł ze stali, wiele mnie nauczył”



Na oficjalnej stronie kartingowej FIA pojawił się wywiad z Tymoteuszem Kucharczykiem – podopiecznym Roberta Kubicy, wspieranym przez PKN Orlen. 15-latek mówi, że jego idolem jest Robert Kubica, który ma „umysł ze stali”. Podobnie jak Robert, Tymek marzy o Formule 1.

Pytany, co doprowadziło do tego, że jest obecnie najlepszym kierowcą kategorii OK, Kucharczyk odpowiada: „Mój ojciec jest byłym kierowcą rajdowym. Czasem jeździł na halowe tory kartingowe z przyjaciółmi dla zabawy. Kiedy go zobaczyłem, również chciałem spróbować i pokochałem to. Miałem tylko 5 lat. Potem zacząłem ścigać się w Czechach, gdzie jest możliwa jazda od 6 roku życia. Wróciłem do mojego kraju, gdzie standardy są coraz wyższe. Oczywiście fajnie byłoby, gdyby Polska miała więcej nowych obiektów, ale to się rozwija. Dziś mamy 4 czy 5 obiektów na wysokim poziomie. Potem zdecydowałem się jednak na ściganie we Włoszech.

„Myślę, że każdy krok w mojej karierze był istotny. Rywalizowałem w wielu międzynarodowych eventach kategorii Mini od 2015 roku i miałem tam świetne rezultaty, który pozwoliły mi zyskać rozpoznawalność. W 2018 roku, w wieku 12 lat, przeniosłem się do OK-Junior. To była dobra decyzja, gdyż byłem w stanie zebrać doświadczenie w szybkim tempie i dobrze zacząć sezon 2019” – dodaje Kucharczyk.



Roberta Kubicę pierwszy raz poznał przed 10. rokiem życia.

„Uważniej chciał przyjrzeć się mojej karierze od 2020 roku. Wówczas dołączyłem do fabrycznego zespołu Birel ART i zacząłem używać podwozi RK, które Robert stworzył wraz z włoską fabryką. Od tego czasu doradza mi, jest znakomitym trenerem. Wskazywał na błędy, które popełniam i pozwolił mi poprawić się w wielu obszarach, takich jak zarządzanie oponami czy strategia w wyścigu. Jego wpływ był bardzo pozytywny i jestem dumny, że mogę reprezentować jego barwy” – powiedział Kucharczyk.

Jak często jest w kontakcie z Robertem?

„Staramy się rozmawiać między wyścigami. Nawet jeżeli nie może być ze mną na danym wyścigu, staram się pamiętać czego mnie nauczył, szczególnie na poziomie mentalnym. Dzięki niemu jestem świadom tego, że muszę mieć mocną psychikę, być wytrwałym i zawsze podnosić się po tym jak wydarzy się coś negatywnego. W trakcie swojej kariery Robert Kubica pokazał, że nigdy nie wolno się poddawać. Po wypadku zdołał wrócić, ścigać się w rajdach i wejść do F1. To jest przykład!”

Kucharczyk jeździ obecnie w kategorii OK, w której bardzo mu się podoba.

„Lubię tę kategorię – moc silnika, przyczepność opon, czucie karta. Myślę, że zaadaptowałem się dobrze po przejściu z OK-Junior. Myślę, że trudniej było mi przejść z Mini do OK-Junior niż z OK-Junior do OK. Po pierwszym roku w OK mam wiele pozytywów. Mam prędkość, choć oczywiście czasami brakowało mi doświadczenia, ale teraz mogę walczyć o podium w każdym wyścigu. A jest nas wielu, którzy mogą walczyć o zwycięstwa w OK” – mówi Tymek.



Docenia on również atmosferę w swojej ekipie, która daje mu dużo pewności siebie.

„Mam okazję pracy z najlepszymi kierowcami – Marijnem Kremersem czy Riccardo Longhim. Inwestują oni wiele czasu na pracę z młodymi zawodnikami, są bardzo silni technicznie. Muszę też podziękować producentom mojego silnika, Machac Motors, którzy są z Czech i rozwijają silniki TM Racing. Stale jestem w stanie walczyć o dobre wyniki dla siebie i zespołu”.

Czy młody Polak marzy o rajdach lub Formule 1?

„Rajdy to wspaniała dyscyplina, jednak myślę, że kierowcy z mojej kategorii w moim wieku marzą raczej o Formule 1 i tak jest również w moim przypadku. Nie wiem jednak jeszcze, jaka będzie moja przyszłość – karting czy single seatery. Muszę również dobrze zarządzać moją edukacją w Polsce. Jak tylko wyścig się skończy, wsiadam do samolotu i wracam do szkoły. Staram się opuszczać jak najmniej lekcji jak to tylko możliwe i wszystko nadrabiać. W tym momencie idzie mi to całkiem dobrze” – mówi Kucharczyk.

Przypomnę, że Kucharczyk ma dziś w Hiszpanii testy F4. Więcej o nich przeczytacie tutaj.

Źródło: fiakarting.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS - 4h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

22 – 24 października

12:50 – FP1

09:30 – FP2
15:00 – Kwalifikacje

14:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi