KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Red Bull zaskoczył, ale to samo może zrobić Hamilton



Start będzie bardzo intensywny, a potem może zdarzyć się wszystko. Kwalifikacje do Grand Prix USA były ciekawe i zaskakujące, ale przed Red Bullem jeszcze daleka droga by zapewnić Maxowi Verstappenowi kolejne zwycięstwo. Zapraszam na podsumowanie czasówki.

Wyniki

 

Max Verstappen zdobył swoje 12. pole position w karierze i 6. w tym sezonie.

Wyniki kwalifikacji Grand Prix USA 2021

Skrót

Prowizoryczne ustawienie na starcie



prowizoryczne ustawienie na starcie 2021 austin

Sektory

W każdym najszybszy był inny kierowca, jednak widać przewagę Red Bulla w 1. i 3. sektorze oraz dominację Mercedesa w 2. Co ciekawe, Nikita Mazepin wcale nie był najwolniejszy we wszystkich sektorach.

sektory kwalifikacji austin 2021

Prędkości

Fernando Alonso rzeczywiście dał świetny slipstream Estebanowi Oconowi – Francuz był w stanie osiągnąć najwyższą prędkość podczas tej sesji. Bardzo szybkie również Alfy.

kwalifikacje austin 2021

Ode mnie

 

Jestem pozytywnie zaskoczony przebiegiem kwalifikacji i wcale nie dlatego, że chciałbym zmiany mistrza świata F1. Gdyby potwierdziła się zapowiadana dominacja Mercedesa na Circuit of the Americas, to czekałby nas zwyczajnie raczej nudny wyścig w kontekście walki o zwycięstwo.



Dobre tempo Red Bulla w kwalifikacjach daje nam nadzieje na bardzo interesującą rywalizację bo mimo wszystko uważam, że Mercedes będzie miał lepsze tempo wyścigowe, a strategicznie są minimalnie lepsi od Red Bulla. Nie pomoże im jednak kara dla Bottasa. To zastanawiające, że jeden kierowca – który dodatkowo rzadziej uczestniczy w wypadkach niż drugi – musi brać tyle jednostek napędowych w sezonie (w obawie o niezawodność) a drugi ma prawie najlepszą sytuację z całej stawki. Pytanie, ile w tym rzeczywistych danych, a ile ryzyka podejmowanego by Lewis nie tracił cennych pozycji na starcie. Bo takie ryzyko może się obrócić przeciwko Red Bullowi.

Dla Red Bulla niezwykle ważne jest, że ocknął się Sergio Perez, który startując z czystej strony toru może namieszać. Awans przed Hamiltona byłby wymarzony dla ekipy, ale jednocześnie to Max musi się pilnować bo Lewis też w starty potrafi. Byle bez zderzeń w 1. zakręcie, które wywołają kolejną niepotrzebną burzę medialną.

Startujący z 4. miejsca Leclerc też może namieszać. Ferrari zaskakująco dobrze poradziło sobie na COTA, wyraźnie będąc przed McLarenem, choć warto zauważyć, że Carlos Sainz startuje na oponie miękkiej. Może mu to dać na początku lekką przewagę, ale strategicznie raczej jest ugotowany.

Zaskoczeniem jest z pewnością postawa Daniela Ricciardo, który w USA czuje się jak ryba w wodzie. Australijczyk będzie musiał bronić się przed kolegą z zespołu i zapewne też przed atakującym z 9. miejsca Bottasem, który przedzielił kierowców AlphaTauri.



Alpine nie miało tempa w ten weekend i 11. miejsce Ocona to potwierdza. W wyścigu nie spodziewam się po nich cudów. A czy na taki będzie stać Antonio Giovinazziego? Startuje z 12. miejsca, a przecież startować potrafi. Jeżeli wystrzeli, może spróbować zakręcić się obok punktów. Pytanie, jakie tempo będą miały Astony startujące z tyłu. Fatalne tempo miał wczoraj Kimi Raikkonen i 15. pozycja startowa mocno utrudni mu życie w niedzielę, choć punktów też nie można wykluczyć.

Vettel i Alonso startujący z tyłu powinni nam dostarczyć fajnych emocji. To powinien być dobry wyścig!

Vlog

O kwalifikacjach ELMS w Portimao oraz kwalifikacjach F1 w Austin porozmawiamy o 11:30 we vlogu na żywo – zapraszam!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi