KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Kolejny mocny weekend Polaków – wyścigi, rajdy i żużel



Nie było F1, nie jechał Robert Kubica, ale i tak się działo! Zobaczcie podsumowanie minionego weekendu w wykonaniu polskich kierowców!

SpeedwayGP

 

Tytułu nie udało się obronić, ale na wicemistrzostwo świata nie będziemy narzekać – Bartosz Zmarzlik wygrał ostatnią rundę Żużlowego Grand Prix, rozgrywaną w Toruniu i zajął 2. miejsce w klasyfikacji generalnej. Mistrzem został Artem Laguta, który wyprzedził Polaka o zaledwie 3. punkty. Czwarte miejsce w generalce zajął Maciej Janowski.

W ostatniej rundzie w Toruniu oprócz Zmarzlika w finale mieliśmy też Macieja Janowskiego, który dojechał 3. Krzysztof Kasprzak zajął 13. miejsce.

ERC

 

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zostali mistrzami juniorskiej kategorii Rajdowych Mistrzostw Europy – Michelin Talent Factory. Załoga ORLEN Team wyszarpała tytuł po niesamowitej pogoni za rywalami na 34. Rally Serras de Fafe e Felgueiras w Portugalii, w którym zajęli 8. miejsce po przebiciu opony już na pierwszym OS-ie.



“W sobotę wydawało mi się, że metę Rajdu Fafe mogę traktować wyłącznie w kategorii marzeń. Warunki były bardzo wymagające – mgły, błoto – prawdziwa szkoła przetrwania. Nam udało się to wytrzymać, a nagrodą był niedzielny, piękny i słoneczny etap na legendarnych trasach Rajdu Portugalii w okolicach Fafe. Drugiego dnia w moim odczuciu pokazaliśmy znakomitą prędkość. W klasyfikacji generalnej drugiego etapu zajęliśmy 5. miejsce – to wszystko pozwoliło nam przypieczętować tytuł Michelin Talent Factory, juniorskiej kategorii mistrzostw Europy. Jestem bardzo dumny z całego zespołu – daliśmy radę, nie popełniliśmy błędów, a jednocześnie udowodniliśmy prędkość i potencjał. To grunt pod walkę o nasze kolejne marzenia – stanowimy trzon mistrzostw Europy i to jest wspaniałe!” – zakończył kierowca ORLEN Team.

25. miejsce w rajdzie zajęli Igor Widłak i Daniel Dymurski, a 32. Łukasz Lewandowski i Adrian Sadowski.

Po tym rajdzie Marczyk awansował na 2. miejsce w klasyfikacji kierowców ERC. Kolejną rundą Rajdowych Mistrzostw Europy będzie Rajd Węgier. Niezwykle wymagająca asfaltowa impreza w okolicach miejscowości Nyíregyháza odbędzie się w dniach 22-24 października.

Alpine Elf Europe Cup

 

Na torze Paul Ricard w gronie 20 aut rywalizowała Gosia Rdest. Polka w kwalifikacjach dwukrotnie wykręciła 8. czas, a wyścigi kończyła na 9. i 7. miejscu.



ADAC GT Masters

 

Świetnie w tych zawodach spisał się Igor Waliłko, który wspólnie z Julesem Gounonem (Mercedes AMG GT3 Evo) startował na torze Sachsenring. W kwalifikacjach Polak wywalczył 2. miejsce, a Gounon pierwsze. W pierwszym wyścigu zajęli oni 9. miejsce (4. w klasyfikacji junior), a w drugim byli bezkonkurencyjni – zarówno w klasyfikacji generalnej jak i junior.

ADAC GT4 Germany

 

Również na Saschenring startował Robin Rogalski, któremu partnerował Tim Reiter (Audi R8 LMS GT4). Niestety, po wywalczeniu 11. miejsca w kwalifikacjach (na 26 załóg), jadący na 9. miejscu Rogalski doświadczył awarii auta, która nie tylko sprawiła, że nie ukończył pierwszego wyścigu, ale nie był również w stanie wystartować w drugim.

ADAC TCR Germany

 

Na Sachsenring rywalizowali też Albert Legutko (Honda Civic Type-R TCR) i Szymon Ładniak (Seat Leon Cupra TCR) w gronie 18 samochodów. Ładniak był 13. i 12. w kwalifikacjach, a wyścigi kończył na 9. i 13. miejscu, co dało mu 4. i 5. miejsce w klasyfikacji Junior. Legutko natomiast w kwalifikacjach był 15. i 14. Pierwszego wyścigu nie ukończył, a w drugim był 11 (4. w Junior).

Renault Clio Cup Europe

 

Pechową rundę zaliczył Jerzy Spinkiewicz. W gronie 25 aut kierowca UNIQ Racing zajął 14. miejsce w kwalifikachach. Po czasówce potrzebna była wymiana silnika w aucie Spinkiewicza. Wyścig ukończył na 9. miejscu, co dało mu 5. czas w Challenger Cup.



Do drugiego wyścigu ruszał z 8. miejsca. Niestety, już na pierwszych okrążeniach, jadąc w 10-tce, został uderzony przez rywala co doprowadziło do uszkodzenia zawieszenia.

Tourenwagen Classics

 

W rundzie na Nurburgring uczestniczyło 38 aut (5 Classic). Łukasz Rawecki i Szymon Waśkowski (BMW E21 320 Gruppe 2) zajęli 26. i 36. miejsca w kwalifikacjach, a w wyścigu byli na 23. pozycji, co dało im 2. miejsce w kategorii Classic.

RCN

 

Na Nordschleife mieliśmy 3 Polaków w gronie 148 samochodów:
Klasa V4 (28 samochodów):
2. Jakub Glasse
3. Bartosz Palusko

Klasa V6 (6 samochodów):
5. Jacek Pydys

WSMP

 

W Poznaniu zakończyły się Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Ostatni wyścig długodystansowy w sezonie wygrali Jakub Dwernicki i Jan Antoszewski, a mistrzami Polski w klasyfikacji indywidualnej zostali Adrian i Andrzej Lewandowscy.

Walka o tytuł w 318IS Cup PL była już rozstrzygnięta przed ostatnim wyścigiem. Karol Wyka popisał się największą regularnością przez cały sezon i zgromadził największą liczbę punktów, przez co w sobotę jechał już tylko dla przyjemności. Do mety dojechał na dziewiątym miejscu. Wyścig wygrał Wojciech Smorawiński. Drugie miejsce zajął Michał Całek, a trzeci był Szymon Nowak.

W Ecumaster Super S Cup zwycięstwo Adam Dębickiego w klasyfikacji rocznej było przesądzone jeszcze przed ostatnim wyścigiem. W sobotę nowy mistrz pucharu miniaków dojechał na trzecim miejscu, a triumfował Tomasz Pawlaczyk przed Michałem Walczakiem-Makowieckim.

Dawid Czarnik zwycięstwem w ostatnim wyścigu przypieczętował swój pierwszy tytuł mistrzowski w Toyota Racing Cup. Przez cały sezon on i Kacper Osek toczyli pasjonującą walkę, która rozstrzygnęła się dopiero w ostatni weekend wyścigowy. Trzecie miejsce na koniec sezonu zajął Jacek Jurecki, który na podium pucharu finiszował trzeci rok z rzędu.



W Mazda MX-5 Cup Poland Krzysztof Ratajczak startował z końca stawki, a i tak odniósł swoje ósme zwycięstwo w sezonie. Finiszował przed Marcinem Fedderem i Krzysztofem Siadkowskim. W Trofeo di Serie sobotni wyścig wygrał Rafał Piotrowski, a mistrzem został Piotr Ławski, który ostatnią rundę sezonu ukończył na czwartej lokacie.

RSMP

 

Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel wygrali 6. rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – 49. Rajd Świdnicki-KRAUSE. Załoga podczas dwóch dni zmagań na każdym odcinku swoją Skodą Fabią Rally2 Evo plasowała się na oesowym podium, w tym była najszybsza na czterech z ośmiu rozegranych prób. Do kompletu punktów dołożyła również wygraną za Power Stage.

Organizatorzy rajdu przygotowali 9 odcinków specjalnych. Niestety po wypadku Grzegorza Grzyba i Michała Poradzisza na pierwszym odcinku miejskim, próba została odwołana.

“Sam jestem w szoku, jak dobrze nam to wyszło! Jechało się świetnie. W aucie czułem się bardzo komfortowo. Na odcinkach nic nas nie zaskakiwało – czerpaliśmy czystą przyjemność z jazdy! A wynik można powiedzieć, że przyszedł sam” – powiedział Kacper Wróblewski.



Na podium rajdu stanęły też załogi Chuchała/Rozwadowski i Płachytka/Nowaczewski. Punktacja RSMP przed Rajdem Koszyc:
1. Marczyk/Gospodarczyk 157 pkt
2. Chuchała/Rozwadowski 115 pkt
3. WRÓBLEWSKI/WRÓBEL 108 pkt
4. Kasperczyk/Syty 108 pkt
5. Płachytka/Nowaczewski 88 pkt
6. Chwietczuk/Baran 70 pkt
7. Grzyb/Poradzisz 69 pkt
8. Kotarba/Kotarba 55 pkt
9. Lubiak/Dachowski 53 pkt
10. Cais/Zakova 44 pkt

Karting

 

Tymoteusz Kucharczyk z zespołu Birel ART, jadący na podwoziu RK, wygrał 2. rundę WSK Open Cup na torze Adria we Włoszech.



Od początku weekendu na torze Adria Kucharczyk – jadący w kategorii OK – spisywał się świetnie – wygrał kwalifikacje, był pierwszy po wyścigach kwalifikacyjnych, a do finału startował z 2. miejsca. Po starcie spadł na 5. pozycję, ale potem systematycznie piął się do góry by na 10. z 14 okrązeń objąć prowadzenie i dowieźć je do mety.

W finale pojechali również Maksymilian Obst (17.), Karol Czepiel (22.) i Kina Wójcik (27.).

Taki wynik Kucharczykowi daje 2. miejsce w klasyfikacji generalnej cyklu, składającego się z 2 rund. Wygrał Tuukka Taponen.

21. w kategorii OK-Junior był Maciej Gładysz, a 20. w Mini przyjechał Juliusz Ociepa.

Tekst przygotowałem we współpracy z racedriver.pl

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi