KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Podwójny weekend wyścigowy. Wizja dużych emocji i brak konfliktów



Po tygodniu bez występu Roberta Kubicy oraz rundy Formuły 1, teraz czeka nas kumulacja – na szczęście bardzo przyjemna, dzięki której praktycznie przez całe 3 dni będziemy mogli cieszyć się wyścigowymi emocjami.

ELMS

 

Mistrza tej serii już znamy – jest nim ekipa WRT z Louisem Deletrazem, Robertem Kubicą i Yifeyem Ye w składzie. Każdy z nich walczy jeszcze o tytuł mistrzowski wśród kierowców. A rywalizacja odbywa się między nimi. Generalnie walka skończy się jak tylko wystartują do wyścigu. Wówczas każdy z nich będzie miał już tyle samo punktów.

Można powiedzieć, że w Portimao będzie jazda „o pietruszkę”, ale to nieprawda. Kierowca wyścigowy zawsze walczy i zawsze chce pokazać się jak najlepiej. W Portimao żaden z kierowców WRT jeszcze nie jechał więc będzie to dla nich nowa przygoda, a cel będzie jeden – zwycięstwo i myślę, że postawią wszystko na jedną kartę.



Być może doczekamy się też roszad jeżeli chodzi o standardowy układ w zespole. Robert Kubica chciałby pojechać kwalifikacje, a biorąc pod uwagę to, że w rundach WEC w Bahrajnie zapewne to on zostanie wystawiony do czasówki w High Class Racing, teraz może mieć dobrą okazję do pojechania prototypem LMP2 na nowych oponach i z pustym bakiem.

WRT chce dobrze zakończyć sezon, a nie mając wiele do stracenia, mogą kombinować. Liczymy na ciekawy weekend w ich wykonaniu.

F1 w Austin

 

To ma być jeden z tych wyścigów, podczas których Mercedes ma mieć znaczną przewagę nad Red Bullem. I choć wielokrotnie w tym sezonie takie założenia dawały w łeb, to nie można przejść obojętnie obok 5 zwycięstw Lewisa Hamiltona w Austin. W ubiegłym roku najszybszy był tu Bottas, a w całej historii rozgrywania GP USA na COTA tylko 2 z 8 wyścigów padły łupem innej ekipy niż Mercedes (2013 – Vettel, 2018 – Raikkonen).

Verstappena i Hamiltona dzieli w klasyfikacji generalnej zaledwie 6 punktów. To dystans mniejszy niż ten między 1. a 2. miejscem. Ewentualny dublet Mercedesa może mocno namieszać w układzie sił. Do końca pozostaje zaledwie przecież tylko 6 rund.



Zapowiada się kolejny „pyszny” weekend, a szanse na to, że zagości podczas niego deszcz są praktycznie żadne.

Bottas

Od kiedy Valtteri Bottas został potwierdzony jako kierowca Alfy Romeo na sezon 2022, imponuje formą i regularnością, a przecież też przyjmował kary za wymianę elementów silnika – i to w dwóch wyścigach. Wystarczy spojrzeć na zestawienie zdobytych punktów:
54 – Bottas
39 – Ricciardo
36 – Verstappen
35 – Hamilton
31 – Norris
27 – Perez

Forma „drugich” kierowców Mercedesa i Red Bulla może mieć teraz kolosalne znaczenie, choć nie ukrywam, że bardziej piszę tu o Valtterim niż Sergio. Na torach, na których Mercedes będzie miał przewagę szybkości, Bottas może wykonać dla Hamiltona kapitalną pracę, utrzymując za sobą Maxa. W Turcji świetnie wystartował i prowadził przez większość wyścigu, nie pozostawiając złudzeń kierowcy Red Bulla. Problem w tym, że w Turcji jechał „sam”, bez większej presji. Gdy obok ustawi się Hamilton, a Valtteri będzie wiedział, że nawet w przypadku cudów za kółkiem będzie musiał przepuścić Lewisa, jego motywacja i forma mogą spaść.

Perez zrobił dobrą pracę w Turcji, ale nie oszukujmy się – w warunkach normalnej rywalizacji, bez kar dla Mercedesów, nie ma podejścia do walki o podium. I to może okazać się w kontekście walki o mistrzostwo bardzo ważne.

Co z karami?

Mercedes zagrał bezpiecznie w Turcji, wymieniając Lewisowi Hamiltonowi tylko silnik spalinowy w jego aucie. Toto Wolff nie wykluczył jednak, że w jednym z kolejnych wyścigów konieczna będzie zmiana kolejnych elementów – TC, MGU-H, MGU-K, ES czy CE. Każdego z nich Lewis zużył w tym sezonie o 1 mniej niż Verstappen, a ryzyko awarii z każdą chwilą rośnie. Mercedes – pamiętny wydarzeń z 2016 roku – bardzo chce uniknąć widoku Hamiltona stojącego na poboczu z awarią podczas wyścigu.



Tracąc 10 miejsc na starcie, Hamilton jest w stanie w normalnych warunkach przebić się na 2. miejsce, ale to zawsze drugie, a nie pierwsze. Czy zatem Mercedes rozegra to bezpiecznie czy będą ryzykować? To kolejny ciekawy aspekt czekających nas dni.

Bez konfliktu

 

Tym co mnie – ale pewnie i Was – bardzo cieszy, jest fakt, że pomiędzy sesjami ELMS i F1 nie będzie żadnego konfliktu. te w Portimao z udziałem Roberta Kubicy będą rozgrywane maksymalnie do 18. Kwalifikacje F1 odbędą się o 23, a wyścig ruszy o 21. Oto pełny, łączony harmonogram najbliższego weekendu:

Piątek, 22 października
12:50 – 1. trening ELMS
18:30 – 1. trening F1
22:00 – 2. trening F1

Sobota, 23 października
15:00 – kwalifikacje ELMS
20:00 – 3. trening F1
23:00 – kwalifikacje F1

Niedziela, 24 października
14:00 – wyścig ELMS
21:00 – wyścig F1

Jak Wam się podobają takie godziny?



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi