KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Alfa zadowolona, Stroll najszybszy, Ferrari nierówne – podsumowanie GP USA



W Alfa Romeo Racing ORLEN nie ma żałoby po straconym przez Kimiego Raikkonena punkcie w Grand Prix USA. Dane wczorajszego wyścigu wyglądają interesująco. Czy sytuacja w klasyfikacji generalnej się klaruje?

Wyniki

Wyniki GP USA 2021

Skrót

Best lapy

Lewis Hamilton był szybszy o 0,6 sekundy od Maxa Verstappena. Darmowy postój i próbę sięgnięcia po dodatkowy punkt mogło mieć Ferrari, ale bali się ryzyka związanego z pit-stopem i zdecydowali się pozostać na torze.



najszybsze okrążenia GP USA 2021

Sektory

Co ciekawe, optymalny czas okrążenia Maxa Verstappena był o zaledwie 8 tysięcznych gorszy od czasu Lewisa Hamiltona.

sektory 2021 gp usa

Prędkości

Kosmiczną wręcz prędkość osiągnął Lance Stroll, który uzyskał aż 343,8 km/h – o 12,1 km/h więcej niż Alonso i Sainz. Bardzo słabą prędkość maksymalną w punkcie pomiaru miał Sergio Perez.

maksymalne predkosci gp usa 2021

Pit-stopy

Rzadko zdarza się, by na czele tego zestawienia było Ferrari. Tym razem jednak właśnie mechanicy tej ekipy najszybciej uporali się ze zmianą kół, choć jednocześnie do nich należy też jeden z najsłabszych czasów standardowego postoju.

pit-stopy usa 2021

Czas w alei serwisowej

Najkrócej był w niej Lance Stroll podczas swoich dwóch postojów.



czas w boksach

Alfa podsumowuje

 

„Zespół zasłużył na przynajmniej punkt po dobrym wyścigu i to oczywiście rozczarowanie widzieć, że punkty wyśliznęły nam się z rąk tuż przed metą. Walczyliśmy od startu do mety w pierwszej 10-tce lub tuż za nią i to nas pociesza. Od kilku wyścigów jesteśmy w tej walce i nie ma powodów by myśleć że nie będziemy w niej w ostatnich wyścigach sezonu. Mamy nadzieję, że będziemy w stanie przełożyć niektóre z tych szans na punkty, gdyż mamy tempo” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen dojechał na 13. miejscu choć jeszcze kilka okrążeń przed metą pewnie jechał na 10. pozycji.

„Samochód zachowywał się naprawdę dobrze, szczególnie w pierwszej części wyścigu. Byliśmy w stanie walczyć w pierwszej 10-tce. Niestety, na starcie drugiego stintu miałem starcie z Alonso i uszkodzoną podłogę po nim. Nie wpływało to bardzo na balans samochodu, ale znacznie szybciej zużywaliśmy opony. Pod koniec wyścigu nie miałem już tylnych opon, a próbowałem cisnąć za mocno by utrzymać się przed Sebastianem. Szkoda, że nie dowieźliśmy dziś żadnych punktów – zawsze jesteśmy blisko nich, ale dziś nie było dane ich zdobyć” – powiedział Kimi Raikkonen.

Antonio Giovinazzi dojechał na 11. miejscu.



„To był dobry wyścig z niezłymi walkami po drodze, szczególnie z Fernando. Próbowałem go powstrzymać jak tylko mogłem, jednak ostatecznie był szybszy. Nadal jednak fajnie jest walczyć z kimś takim jak on, mistrzem świata. Po raz kolejny byliśmy blisko punktów i prawdopodobnie zaważył drugi stint, podczas którego nie mogliśmy sprawić by opony dobrze pracowały. Wykonaliśmy dobrą pracę jako zespół, zamieniliśmy się miejscami gdy Kimi mógł bardziej cisnąć i to prawie się opłaciło” – powiedział Giovinazzi.

Ode mnie

 

To niespodziewane zwycięstwo Maxa Verstappena w totalnej wojnie, jaka toczy się teraz o mistrzostwo świata F1. Mercedes miał być szybszy na COTA, jednak okazało się, że wyjątkowo ich auto gorzej współpracuje z oponami Pirelli niż Red Bull. Zazwyczaj to Hamilton i spółka byli królami opony pośredniej. Tym razem lepiej dla nich byłoby, gdyby zjechali wcześniej i pojechali dwa dłuższe stinty na oponie twardej.

Dodatkowo pojawiają się głosy, że Mercedes cały czas mocno oszczędza jednostki napędowe, chcąc za wszelką cenę uniknąć kar na starcie do kolejnych wyścigów. Pytanie, czy ta strategia nie zemści się. Gorsze tempo oznacza pewne przegrane z Verstappenem i pytanie, czy lepiej przyjąć karę i w jednym wyścigu dojechać na 5-6 miejscu, mając potem szanse na walkę o zwycięstwa czy wciąż dojeżdżać za Maxem.

Wykluczając kwestie wypadków/awarii, to Verstappen zaczyna być tym, który trzyma karty w ręku, a Red Bull wygląda pewniej jako zespół, podejmując właściwe decyzje i mając bardzo dobre tempo.

Rolę ważniejszą niż się wydaje odegrał w tym wyścigu Perez, który nie miał łatwego zadania. Sergio czasem potrafi odpalić i choć nadal daleko mu do Verstappena, to właśnie takiego kierowcy potrzebuje zespół. Za wczorajszy wyścig zasługuje na mocne oceny, zwłaszcza biorąc pod uwagę okoliczności.

Nie zawiodły Ferrari. Co prawda Sainz stracił miejsce, ale ekipa z Maranello mocno zbliżyła się do McLarena. Ich walka o podium jest kolejnym świetnym akcentem tego sezonu. Leclerc sam przyznał, że miał nudny wyścig, ale podejrzewam, że częściej życzyłby sobie takich.

Na pochwałę zasługuje Daniel Ricciardo, który zaliczył bardzo mocny weekend, praktycznie cały czas będąc silniejszym od Norrisa. W klasyfikacji generalnej wygląda to znacznie lepiej i choć to nadal Norris jest szybszym z tego duetu w tym aucie, to Ricciardo idzie w dobrym kierunku.



Bottas dojechał dopiero na 6. miejscu i biorąc pod uwagę nowy silnik, jest to słaby rezultat. Mercedesy miały prędkości by wyprzedzać, ale Bottas zwyczajnie spisał się słabo. W przeciwieństwie do Tsunody, który zaliczył wyścig bez spina i bez błędu, jadąc na tyle szybko by sięgnąć po 2 punkty.

Startujący z tyłu Vettel momentami miał świetne tempo jak na Astona i zasłużenie zdobył punkt, choć jednocześnie został mu on podarowany na złotej tacy przez Kimiego Raikkonena. Alfa wyrzuca do kosza kolejną okazję punktową i trudno już patrzeć na wyczyny za kierownicą Raikkonena i Giovinazziego. Na plus to, że tym razem Antonio posłuchał polecenia zespołowego i puścił Kimiego.

Fatalny wyścig zaliczyło Alpine. Uszkodzone tylne skrzydła w bolidach to niezbyt dobre świadectwo, choć trzeba przyznać, że na tym torze było to możliwe ze wzlędu na nierówności i krawężniki. Można powiedzieć, że wrócił stary (nie)dobry Alonso. Jego starcia z kierowcami Alfy były pokazem tego, jak w nieprzyjemny, choć skuteczny, sposób pokazywać, że ma się rację. Fernando znów coś udowadniał, ale to był jedyny sposób na pokazanie się w tym wyścigu bo tempa Alpine zupełnie nie miało.

O występach Williamsa i Haasa raczej nie ma co pisać poza tym, że Latifi stracił do Russella mniej niż Mazepin do Schumachera. Kanadyjczyk i Rosjanin zaliczyli dodatkowe pit-stopy na pierwszych kółkach.

Vlog

 

Klasyfikacje

Kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda395,5
2Lewis Hamilton blankMercedes387,5
3Valtteri BottasblankMercedes226
4Sergio PerezblankRed Bull Racing190
5Carlos SainzblankFerrari165,5
6Lando NorrisblankMclaren Mercedes160
7Charles LeclercblankFerrari159
8Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes115
9Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda110
10Fernando AlonsoblankAlpine81
11Esteban OconblankAlpine74
12Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes43
13Lance StrollblankAston Martin Mercedes34
14Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda32
15George RussellblankWilliams Mercedes16
16Kimi RäikkönenblankAlfa Romeo Racing Ferrari10
17Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes7
18Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari3
19Mick SchumacherblankHaas Ferrari0
20Robert KubicaAlfa Romeo Racing0
21Nikita MazepinblankHaas0

Konstruktorów:



Poz. ZespółPkt
1blankRedBull Racing RBPT860
2blank Mercedes409
3blankFerrari406
4blankMcLaren Mercedes302
5blankAston Martin Aramco Mercedes280
6blankAlpine Renault120
7blankWilliams Mercedes28
8blankAlphaTauri RBPT25
9blankAlfa Romeo Ferrari16
10blankHaas Ferrari12

Tak zmieniały się punkty w tej klasyfikacji na przestrzeni sezonu:

S04E17

Punkty karne:

KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Kevin Magnussen1009/03/25 - 1 pkt1
Sergio Perez817/09/24 - 1 pkt
Logan Sargeant803/09/24 - 1 pkt
Lance Stroll709/07/24 - 2 pkt
Fernando Alonso601/04/25 - 3 pkt
Lewis Hamilton403/09/24 - 2 pkt
Yuki Tsunoda304/06/24 - 1 pkt
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt1
George Russell
228/05/24 - 2 pkt
Guanyu Zhou222/07/24 - 2 pkt1
Nyck de Vries202/07/24 - 2 pkt
Max Verstappen219/11/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt1
Daniel Ricciardo221/04/25 - 2 pkt
Carlos Sainz106/05/25 - 1 pkt
Esteban Ocon104/05/25 - 1 pkt
Lando Norris1
Oscar Piastri01

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi