KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

Alfa zadowolona, Stroll najszybszy, Ferrari nierówne – podsumowanie GP USA



W Alfa Romeo Racing ORLEN nie ma żałoby po straconym przez Kimiego Raikkonena punkcie w Grand Prix USA. Dane wczorajszego wyścigu wyglądają interesująco. Czy sytuacja w klasyfikacji generalnej się klaruje?

Wyniki

Wyniki GP USA 2021

Skrót

Best lapy

Lewis Hamilton był szybszy o 0,6 sekundy od Maxa Verstappena. Darmowy postój i próbę sięgnięcia po dodatkowy punkt mogło mieć Ferrari, ale bali się ryzyka związanego z pit-stopem i zdecydowali się pozostać na torze.



najszybsze okrążenia GP USA 2021

Sektory

Co ciekawe, optymalny czas okrążenia Maxa Verstappena był o zaledwie 8 tysięcznych gorszy od czasu Lewisa Hamiltona.

sektory 2021 gp usa

Prędkości

Kosmiczną wręcz prędkość osiągnął Lance Stroll, który uzyskał aż 343,8 km/h – o 12,1 km/h więcej niż Alonso i Sainz. Bardzo słabą prędkość maksymalną w punkcie pomiaru miał Sergio Perez.

maksymalne predkosci gp usa 2021

Pit-stopy

Rzadko zdarza się, by na czele tego zestawienia było Ferrari. Tym razem jednak właśnie mechanicy tej ekipy najszybciej uporali się ze zmianą kół, choć jednocześnie do nich należy też jeden z najsłabszych czasów standardowego postoju.

pit-stopy usa 2021

Czas w alei serwisowej

Najkrócej był w niej Lance Stroll podczas swoich dwóch postojów.



czas w boksach

Alfa podsumowuje

 

“Zespół zasłużył na przynajmniej punkt po dobrym wyścigu i to oczywiście rozczarowanie widzieć, że punkty wyśliznęły nam się z rąk tuż przed metą. Walczyliśmy od startu do mety w pierwszej 10-tce lub tuż za nią i to nas pociesza. Od kilku wyścigów jesteśmy w tej walce i nie ma powodów by myśleć że nie będziemy w niej w ostatnich wyścigach sezonu. Mamy nadzieję, że będziemy w stanie przełożyć niektóre z tych szans na punkty, gdyż mamy tempo” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen dojechał na 13. miejscu choć jeszcze kilka okrążeń przed metą pewnie jechał na 10. pozycji.

“Samochód zachowywał się naprawdę dobrze, szczególnie w pierwszej części wyścigu. Byliśmy w stanie walczyć w pierwszej 10-tce. Niestety, na starcie drugiego stintu miałem starcie z Alonso i uszkodzoną podłogę po nim. Nie wpływało to bardzo na balans samochodu, ale znacznie szybciej zużywaliśmy opony. Pod koniec wyścigu nie miałem już tylnych opon, a próbowałem cisnąć za mocno by utrzymać się przed Sebastianem. Szkoda, że nie dowieźliśmy dziś żadnych punktów – zawsze jesteśmy blisko nich, ale dziś nie było dane ich zdobyć” – powiedział Kimi Raikkonen.

Antonio Giovinazzi dojechał na 11. miejscu.



“To był dobry wyścig z niezłymi walkami po drodze, szczególnie z Fernando. Próbowałem go powstrzymać jak tylko mogłem, jednak ostatecznie był szybszy. Nadal jednak fajnie jest walczyć z kimś takim jak on, mistrzem świata. Po raz kolejny byliśmy blisko punktów i prawdopodobnie zaważył drugi stint, podczas którego nie mogliśmy sprawić by opony dobrze pracowały. Wykonaliśmy dobrą pracę jako zespół, zamieniliśmy się miejscami gdy Kimi mógł bardziej cisnąć i to prawie się opłaciło” – powiedział Giovinazzi.

Ode mnie

 

To niespodziewane zwycięstwo Maxa Verstappena w totalnej wojnie, jaka toczy się teraz o mistrzostwo świata F1. Mercedes miał być szybszy na COTA, jednak okazało się, że wyjątkowo ich auto gorzej współpracuje z oponami Pirelli niż Red Bull. Zazwyczaj to Hamilton i spółka byli królami opony pośredniej. Tym razem lepiej dla nich byłoby, gdyby zjechali wcześniej i pojechali dwa dłuższe stinty na oponie twardej.

Dodatkowo pojawiają się głosy, że Mercedes cały czas mocno oszczędza jednostki napędowe, chcąc za wszelką cenę uniknąć kar na starcie do kolejnych wyścigów. Pytanie, czy ta strategia nie zemści się. Gorsze tempo oznacza pewne przegrane z Verstappenem i pytanie, czy lepiej przyjąć karę i w jednym wyścigu dojechać na 5-6 miejscu, mając potem szanse na walkę o zwycięstwa czy wciąż dojeżdżać za Maxem.

Wykluczając kwestie wypadków/awarii, to Verstappen zaczyna być tym, który trzyma karty w ręku, a Red Bull wygląda pewniej jako zespół, podejmując właściwe decyzje i mając bardzo dobre tempo.

Rolę ważniejszą niż się wydaje odegrał w tym wyścigu Perez, który nie miał łatwego zadania. Sergio czasem potrafi odpalić i choć nadal daleko mu do Verstappena, to właśnie takiego kierowcy potrzebuje zespół. Za wczorajszy wyścig zasługuje na mocne oceny, zwłaszcza biorąc pod uwagę okoliczności.

Nie zawiodły Ferrari. Co prawda Sainz stracił miejsce, ale ekipa z Maranello mocno zbliżyła się do McLarena. Ich walka o podium jest kolejnym świetnym akcentem tego sezonu. Leclerc sam przyznał, że miał nudny wyścig, ale podejrzewam, że częściej życzyłby sobie takich.

Na pochwałę zasługuje Daniel Ricciardo, który zaliczył bardzo mocny weekend, praktycznie cały czas będąc silniejszym od Norrisa. W klasyfikacji generalnej wygląda to znacznie lepiej i choć to nadal Norris jest szybszym z tego duetu w tym aucie, to Ricciardo idzie w dobrym kierunku.



Bottas dojechał dopiero na 6. miejscu i biorąc pod uwagę nowy silnik, jest to słaby rezultat. Mercedesy miały prędkości by wyprzedzać, ale Bottas zwyczajnie spisał się słabo. W przeciwieństwie do Tsunody, który zaliczył wyścig bez spina i bez błędu, jadąc na tyle szybko by sięgnąć po 2 punkty.

Startujący z tyłu Vettel momentami miał świetne tempo jak na Astona i zasłużenie zdobył punkt, choć jednocześnie został mu on podarowany na złotej tacy przez Kimiego Raikkonena. Alfa wyrzuca do kosza kolejną okazję punktową i trudno już patrzeć na wyczyny za kierownicą Raikkonena i Giovinazziego. Na plus to, że tym razem Antonio posłuchał polecenia zespołowego i puścił Kimiego.

Fatalny wyścig zaliczyło Alpine. Uszkodzone tylne skrzydła w bolidach to niezbyt dobre świadectwo, choć trzeba przyznać, że na tym torze było to możliwe ze wzlędu na nierówności i krawężniki. Można powiedzieć, że wrócił stary (nie)dobry Alonso. Jego starcia z kierowcami Alfy były pokazem tego, jak w nieprzyjemny, choć skuteczny, sposób pokazywać, że ma się rację. Fernando znów coś udowadniał, ale to był jedyny sposób na pokazanie się w tym wyścigu bo tempa Alpine zupełnie nie miało.

O występach Williamsa i Haasa raczej nie ma co pisać poza tym, że Latifi stracił do Russella mniej niż Mazepin do Schumachera. Kanadyjczyk i Rosjanin zaliczyli dodatkowe pit-stopy na pierwszych kółkach.

Vlog

 

Klasyfikacje

Kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenRed Bull Racing Honda395,5
2Lewis Hamilton Mercedes387,5
3Valtteri BottasMercedes226
4Sergio PerezRed Bull Racing190
5Carlos SainzFerrari165,5
6Lando NorrisMclaren Mercedes160
7Charles LeclercFerrari159
8Daniel RicciardoMcLaren Mercedes115
9Pierre GaslyScuderia AlphaTauri Honda110
10Fernando AlonsoAlpine81
11Esteban OconAlpine74
12Sebastian VettelAston Martin Mercedes43
13Lance StrollAston Martin Mercedes34
14Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda32
15George RussellWilliams Mercedes16
16Kimi RäikkönenAlfa Romeo Racing Ferrari10
17Nicholas LatifiWilliams Mercedes7
18Antonio GiovinazziAlfa Romeo Racing Ferrari3
19Mick SchumacherHaas Ferrari0
20Robert KubicaAlfa Romeo Racing0
21Nikita MazepinHaas0

Konstruktorów:



Poz.ZespółPkt
1RedBull Racing RBPT860
2 Mercedes409
3Ferrari406
4McLaren Mercedes302
5Aston Martin Aramco Mercedes280
6Alpine Renault120
7Williams Mercedes28
8AlphaTauri RBPT25
9Alfa Romeo Ferrari16
10Haas Ferrari12

Tak zmieniały się punkty w tej klasyfikacji na przestrzeni sezonu:

S04E17

Punkty karne:

KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Max Verstappen830/06/25 - 2 pkt
Logan Sargeant7
Liam Lawson601/12/25 - 2 pkt1
Nico Hulkenberg430.06.25 - 2 pkt
Jack Doohan422/03/26 - 2 pkt1
Esteban Ocon304/05/25 - 1 pkt1
Lando Norris301/12/25 - 3 pkt
Carlos Sainz306/05/25 - 1 pkt
Fernando Alonso230/06/25 - 2 pkt
Lance Stroll201/12/25 - 2 pkt
Oscar Piastri203/11/25 - 2 pkt
Franco Colapinto228/10/25 - 2 pkt
Oliver Bearman203/11/25 - 2 pkt
Alexander Albon
201/12/25 - 2 pkt
Daniel Ricciardo1
George Russell
101/12/25 - 1 pkt
Sergio Perez126/05/25 - 1 pkt
Yuki Tsunoda01

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi