KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Czasy, prędkości, pit-stopy i wszystkie najważniejsze dane 6h Bahrajnu z Kubicą



To, jak dobre tempo miał zespół Inter Europol Competition i jak szybko jechał Robert Kubica, pokazują dane sobotniej rywalizacji w 6h Bahrajnu WEC. Zobaczcie obszerne podsumowanie tego wyścigu – nie tylko liczbowe.

Wyniki

 

High Class Racing z najlepszym wynikiem w sezonie.

wyniki 6h bahrajnu

Skrót



Statystyki stintów

Robert Kubica przejechał dziś 94 okrążenia – najwięcej z z High Class Racing. Jego best lap to 1:54.044. Anders Fjordbach pokonał 39 kółek, a jego najlepszym czasem było 1:54.636. Dennis Andersen przejechał 44 okrążenia, a najlepszym czasem był 1:57.377.

iufoif

W Inter Europol Competition najwięcej okrążeń przejechał Alex Brundle – 76. Najlepszy czas ekipy uzyskał Renger van der Zande – 1:53.582, który przejechał 60 kółek. Jakub Śmiechowski przejechał 39 okrążeń, a jego najlepszym czasem było 1:54.542.

2r0u2-r

Najlepsze okrążenia

Kierowcy Inter Europol Competition mieli 6. (van der Zande), 19. (Brundle) i 23. (Śmiechowski) czas tego wyścigu na 33 zawodników.

Robert Kubica wykręcił 14. wynik, Anders Fjordbach 24, a Dennis Andersen 33. czyli ostatni. Biorąc pod uwagę auto, jakim Robert dysponował, to bardzo dobry wynik.



czasy LMP2 wszystkie

Sektory

Tym razem, w przeciwieństwie do kwalifikacji czy treningów, najlepszy czas w stosunku do rywali Robert Kubica uzyskał w 1. sektorze.

sektory

Czas w boksach

Inter Europol Competition stracił tam do rywali 7 minut, w tym ponad 4 za karę nałożoną na zespół. Były też problemy techniczne. Takich kłopotów nie było w High Class Racing, ale mimo to wynik nie powala – prawie 11 minut w alei serwisowej to prawie 3 minuty dłużej niż najszybsi w tym aspekcie.



czasy w pit-stopie

Prędkości

W ubiegłym roku prototypy LMP2 potrafiły pojechać w Bahrajnie z prędkością 295 km/h. W tym były wolniejsze o prawie 10 km/h.

predkosci lmp2

Wszystkie czasy High Class Racing

wszystkie czasy hcr

IEC podsumowuje

 

Na informację prasową High Class Racing raczej nie mamy co liczyć, ale swoją wysłał zespół Inter Europol Competition i przeczytacie ją tutaj.

Ode mnie

 

Nie ma co ukrywać, to nie był pasjonujący wyścig bo i rywalizacja w tym sezonie WEC nie jest zbytnio porywająca. Wyjątkiem jest walka o LMP2, ale nawet tam dziś momentami wiało nudą. WEC przechodzi duży kryzys, najszybsze samochody muszą być spowalniane by być wolniejsze od nowszych, „lepszych”. Samochodów jest mało, a jednocześnie takie tory jak Bahrajn nie pomagają.



Kolejne zwycięstwo odniosła w sobotę ekipa WRT i to chyba ostateczny dowód na to, że jeżeli Robert Kubica „chce” związać się na dłużej z serią WEC, to powinien zrobić to właśnie z Belgami. Bo jak niższa seria, to z najlepszymi. Habsburg, Frijns i Milesi wygrali dziś tym, czym WRT #41 wygrywało w ELMS – równą i bardzo szybką jazdą wszystkich kierowców z dobrą strategią i bezbłędną jazdą.

Zaskoczył mnie w ten weekend Inter Europol Competition – przede wszystkim tempem. Widać, że przygotowali bardzo mocne auto, które traciło bardzo niewiele do najszybszych. Tempo kierowców również było niczego sobie, choć nie zabrakło drobnych błędów.

Brak idealnej strategii, problem techniczny z drzwiami i błąd regulaminowy sprawiły, że nie była możliwa walka o pierwszą piątkę. Najważniejsze jednak jest, resztę trzeba dopracować i może być naprawdę dobrze.

W IEC różnica czasu między kierowcami to sekunda. W High Class Racing było to 3,5 sekundy. Widać było, że Robert Kubica niezbyt tam pasuje jeżeli chodzi o tempo. A miał je zacne. Do najszybszych – kolegów z WRT – stracił 0,8 sekundy, a przecież maszyneria High Class Racing raczej high class nie jest, podobnie jak ustawienia. Jestem bardzo ciekaw, jakie czasy kręciłby Kubica w aucie WRT. Fjordbach czystym tempem nie zawiódł, ale uszkodzenia auta jakie przyjął kosztowały ekipę trochę czasu. Od Andersena wiele nie wymagaliśmy, ale tempo miał lepsze niż w treningach, co jest na plus.



Największym problemem była strategia. Niezrozumiała była decyzja o przeczekaniu pierwszej Full Course Yellow. High Class Racing miało najmniej paliwa w baku, musieli zjechać zaledwie 7 minut po zakończeniu neutralizacji. Chcieli dać Kubicy więcej czasu za kółkiem? Nie chcieli splasha na koniec? Nie wiem. Później chcieli się zrehabilitować i ściągnęli wcześniej Andersena przy kolejnym Full Course Yellow. Problem w tym, że to wymusiło konieczność przejechania dodatkowego krótkiego stintu przez kierowcę z licencją „brązową”. Fjordbach swoje 75 minut „ogarnął” w ciągu 39 okrążeń, Andersen musiał przejechać 44.

Czas spędzony w boksach – prawie 3 minuty więcej niż najkrótszy – też nie pomógł.

Mimo wszystko dla Kubicy to dobry trening, choć raczej wszyscy wolelibyśmy, żeby nie był on potrzebny,

Vlog

 

Więcej ode mnie na temat tego wyścigu do obejrzenia poniżej:

PHOTO©ADRENALMEDIA.COM



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi