Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

large-2019 Bahrain Grand Prix - Alfa Romeo Racing-2

O High Class Racing i wyścigach Kubicy w WEC



Poprzedni start Roberta Kubicy z High Class Racing miał miejsce w styczniu i od tego czasu nieco się zmieniło, dlatego warto przypomnieć informacje o tej ekipie i jej kierowcach.

Historia

 

Można ją podzielić na dwa etapy. Pierwotnie zespół założony przez ojca obecnego kierowcy, Andersa Fjorbdacha. Działał on w latach 1989 – 2004, uczestnicząc w duńskich mistrzostwach samochodów turystycznych.

Po tym, jak Dennis Andersen i Anders Fjordbach razem uczestniczyli w 24h Spa w zespole Grasser Racing Team, postanowili reaktywować High Class Racing w 2016 roku. Pierwszą serią tego zespołu po wznowieniu było… Renault Sport Trophy. Mieli oni zatem okazję rywalizować z Robertem Kubicą i Christophem Hamonem w rundzie tej serii na torze Spa i byli za Polakiem. Sezon zakończyli na 7. – ostatnim miejscu w klasyfikacji zespołów.



W latach 2017 – 2020 ekipa uczestniczyła w European Le Mans Series. W pierwszym sezonie startów zajęła 6. miejsce w gronie 13 zespołów (dwa trzecie miejsca). W drugim sezonie byli na 16. miejscu (na 19 załóg). W 2019 roku zakończyli sezon na 14. miejscu na 19 załóg (17. miejsce Inter Europol Competition).

W tym samym sezonie zadebiutowali w 24h Le Mans, zajmując 11. miejsce w kategorii LMP2 (na 18 załóg). Skład zespołu stanowili Fjordbach, Andersen oraz Mathias Beche.

Sezon 2019 – 2020 był ich pierwszym w WEC. Skład zespołu stanowili junior Toyoty Kento Yamashita oraz Mark Patterson. Zajęli ósme – ostatnie miejsce. Ich najlepszym wynikiem było 4. miejsce w 6h Fuji. Oprócz tego byli na 6, trzykrotnie 7 i 8. miejscu.

W sezonie 2020 startowali też w ELMS, gdzie zajęli 8. miejsce w gronie 15 ekip, zdobywając po drodze jedno miejsce na podium. Warto zauważyć, że testerem ekipy w 2020 roku był Polak Marcin Fedyna, który miał na koncie starty w serii RCN na Nurburgring oraz Ultimate Cup Series.

W sezonie 2021

High Class Racing uczestniczy w sezonie WEC. Udało im się ukończyć wszystkie dotychczasowe rundy. W trzech pierwszych byli na 9. miejscu, a w 24h Le Mans zajęli 8. pozycję. W generalce są na 10, przedostatniej pozycji. W klasyfikacji Pro/Am zajmowali 4, 3, 4 i 4. miejsca na 5 ekip. Zajmują 4. pozcyję.

Pamiętna była sytuacja z początku 24h Le Mans, gdy podczas startu ich auto zostało na podnośniku i obracało kołami w powietrzu.

W tym sezonie w barwach tej ekipy jechało 5 kierowców. Wszystkie rundy przejechał jedynie Dennis Andersen. Po 3 rundy jechali Jan Magnussen i Anders Fjordbach. Raz w ekipie wystąpili Marci Sorensen i Ricky Taylor.

Szefem zespołu jest Peter Utoft, a jego siedziba znajduje się w Aalborgu.

Kierowcy

 

Anders Fjordbach

Duńczyk urodził się w 1990 roku. Wziął udział w blisko 150 wyścigach, w których odniósł 4 zwycięstwa i 17 razy stawał na podium.

Karierę rozpoczął w 2007 roku w Yokohama 1600 Challenge Dania, a potem przeniósł się do Volkswagen Polo Cup Dania. Nie odnosił tam jednak sukcesów. W 2012 pojechał w Auto-G Danish Thundersport Challenge, a rok później w NASCAR Whelen Euro Series.

W 2014 roku zadebiutował w Blancpain Endurance Series i w swoim jedynym wyścigu stanął na podium w klasyfikacji Pro-Am. Rok później pojechał w Nürburgring Langstrecken Serie, którą to serię wygrał w 2016 roku, odnosząc jeden z większych sukcesów w swojej karierze.

Pod koniec sezonu 2015, wygrał 24H Dubaj za kierownicą Porsche 911 GT3 Cup. Zaliczał też starty w 24H Series, 24H Touring Car Endurance Series, IMSA WeatherTech SPortscar Championship czy Asian Le Mans Series. W 2017 roku – już w trakcie startów z High Class Racing w ELMS, wygrał 24H Series z zespołem Black Falcon Team w Porsche 991 Cup.



Dennis Andersen

46-letni Duńczyk ma na swoim koncie 55 startów, spośród których 3 skończył na podium. Jego największym sukcesem jest 3. miejsce w Ferrari Challenge Europe – Coppa Shell w 2011 roku.

W kategoriach Pro-Am (jako „Am” oczywiście) brał udział w seriach Blancpain Endurance Series. Od 2016 roku wszystkie jego starty mają związek z High Class Racing.

Wyścigi w Bahrajnie

 

Oba odbędą się w soboty, co sprawia, że unikniemy kolizji z wyścigiem F1 w Meksyku (6 listopada), jednak w sobotę w trakcie 8h Bahrajnu wyścig (godz. 14) pokryje się z 3. treningiem i kwalifikacjami F1 (godz. 18:00 i 21:00).

Niestety, WEC nie poszło śladem F1 i obie rundy w Bahrajnie zostaną rozegrane po tej samej nitce. Różnicą będą godziny rozpoczęcia. Pierwszy – 6-godzinny – wyścig rozegrany zostanie za dnia, drugi rozpocznie się przy świetle dziennym, a skończy się po zmroku.

Do ostatnich rund zgłosiły się 32 załogi w tym tylko 3 Hypercary – dwie Toyoty i Alpine. W LMP2 wystartuje 11 załóg (5 w Pro/Am). Oczywiście w tym gronie będzie Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim w składzie. Polska ekipa zajmuje 5. miejsce w klasyfikacji generalnej.

zgloszenia wec

W wyścigu 6-godzinnym minimalny czas jazdy każdego z kierowców LMP2 to 75 minut. Żaden kierowca nie może jednak jechać dłużej niż 210 minut (3 godziny i 30 minut). W wyścigu 8-godzinnym będzie to minimum 2 i maksimum 5 godzin jednak maksymalnie 4 godziny w trakcie 6 godzin.

Co ciekawe, gdyby Robert Kubica jednak wygrał 24h Le Mans to miałby jeszcze szanse na mistrzostwo świata wśród kierowców.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi