KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Malowanie red bulla

Nowe malowania, „niszczenie rodzin”, silniki, ekologia i wyzwania



Pora na kolejną solidną porcję wieści z Formuły 1. Będzie o sytuacji silnikowej, nowej roli Kimiego, nowych malowaniach w trzech zespołach, starym dobrym Bernie oraz wyzwaniach w sezonie 2022.

Kimi doradcą?

 

Niektórzy zauważali, że Kimi Raikkonen po zakończeniu kariery kierowcy w F1, może być zainteresowany rolą doradcy w Alfa Romeo Racing ORLEN. Nie leży to jednak w naturze Fina. Zapytany czy chciałby być swego rodzaju „Nikim Laudą” w Sauberze, 42-latek odpowiada: „Nie mogę sobie wyobrazić takiej roli, bo oznaczałaby ona praktycznie tyle samo podróżowania co obecnie. Jeżeli już miałbym podążać za zespołem, to w roli kierowcy. Dla mnie to nie ma żadnego sensu”.

Fin nie wykluczył jednak roli doradczej „od czasu do czasu”.

Specjalne malowanie

 

Red Bull i AlphaTauri na Grand Prix Turcji zmienią swoje malowanie. Ekipy będą pomalowane na biało. Ma być to podziękowanie za współpracę z Hondą. Grand Prix Turcji odbywa się w terminie pierwotnie zaplanowanym dla Grand Prix Japonii. Rywalizacja na Suzuce z wiadomych względów nie odbędzie się w tym roku.



Srebrne strzały wrócą?

 

Ciekawych wypowiedzi na temat malowania bolidów swojej ekipy udzielił Lewis Hamilton. Mistrz świata stwierdził, że był zaskoczony, gdy okazało się, że również na sezon 2021 Mercedes przygotował czarny bolid.

„To była niespodzianka, ale Mercedes to srebro więc powrót do tradycyjnego malowania nie zmieni nic w naszych relacjach” – powiedział Lewis, co może sugerować, że przyszłoroczne auto ekipy będzie w jaśniejszych barwach.

A mogła być czerwień…

 

Lewis Hamilton sam jest zaskoczony, że nigdy nie jeździł w barwach Ferrari. Jak wyjawił w rozmowie ze speedweek.com były szef tej ekipy, Stefano Domenicali, kilka lat temu prowadził rozmowy z Lewisem w sprawie jazdy w Maranello. Nie było ku temu przejściu jednak „odpowiedniego momentu”. Można domyślać się, że Hamilton był rozważany do Ferrari po tym, jak z wiadomego względu w Ferrari nie mógł pojechać Robert Kubica.



Co z silnikami?

 

Wciąż nie wiadomo, czy Mercedes będzie wymieniał jednostkę napędową w aucie Lewisa Hamiltona. Dochodzą słuchy, że może się to stać już podczas Grand Prix Turcji. W obliczu wymiany jednostek są też ekipy McLarena, Astona Martina i Williamsa.

Wszystkie one używają silników Mercedesa. Nieoficjalnie mówi się, że właśnie silniki Mercedesa tracą najwięcej mocy wraz z „wiekiem”.

Bernie przeciwnikiem

 

Na temat powiększającego się kalendarza Formuły 1 wypowiedział się jej były szef, Bernie Ecclestone, po tym jak Stefano Domenicali zapowiedział rozegranie 23 wyścigów w sezonie 2022.

„W taki sposób można odstraszyć nawet najlepszych kibiców i zniszczyć zainteresowanie telewizji. 18 wyścigów to wystarczająca liczba. Obecnie jest to niepotrzebnie wydłużone, niszcząc całe rodziny i narażając na szwank zdrowie pracowników”.



Ze słowami Ecclestone zgodził się m.in. Flavio Briatore.

Pandora Papers a F1

 

Nazwiska obu wyżej wymienionych panów pojawiają się również w innym kontekście – dziennikarskiego śledztwa „Pandora Papers”, które ma ujawnić transakcje finansowe, które mogą zmierzać do unikania płacenia podatków.

Jak pisze El Pais, oprócz Ecclestone`a i Briatore, w dokumentach można znaleźć również nazwiska Lawrence Strolla i Jaquesa Villeneuva.

Ekologiczniej

 

Formuła 1 zapowiedziała ostatnio, że do 2030 roku będzie używała syntetycznych paliw, które mają dostarczać takiej samej mocy, ale jednocześnie emisja spalin dzięki nim zostanie ograniczona o aż 65%.



Bolidy na 2022 trudniejsze w prowadzeniu

 

W zgodnej opinii kierowców, bolidy na sezon 2022 – pod działaniem nowych przepisów technicznych – będą bardziej „podstępne” w prowadzeniu. Związane jest to z innym podejściem aerodynamicznym, zmianami w zawieszeniu oraz większą wagą. Nie pomóc mogą również opony.

Przystosowanie i jazda nowymi bolidami będzie zatem stanowiła wyzwanie dla kierowców. Ale dla kogo będzie mniejsze? Teoretycznie można było podejrzewać, że bardziej doświadczeni kierowcy – tacy jak Lewis Hamilton czy Fernando Alonso, którzy jeździli kilkoma różnymi generacjami bolidów F1, będą mieli łatwiej.

Nie zgadza się z tym Fernando Alonso, który mówi, że najwięcej będzie zależało od pracy w symulatorze i udanych testów.

„Najważniejsza będzie ciężka praca i maksymalizacja pakietów. Nie sądzę by była jakaś różnica w szybkości przystosowania się do jazdy pomiędzy nami a młodszymi zawodnikami” – mówi Hiszpan.

Źródła: racefans.net, planetf1.com, autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 20 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi