KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Najpopularniejsi kierowcy i zespoły według kibiców, zaskakujące pomysły na uatrakcyjnienie F1



167 tys. osób ze 187 krajów świata wzięło udział w ankiecie zorganizowanej przez Formułę 1, w której odpowiadali na pytania związane z popularnością sportu i wizjami jego rozwoju. Jak widać, wyścigi sprinterskie są raczej daleko na liście życzeń fanów.

Ponad 50-stronicowy raport z wynikami ankiety został opublikowany wczoraj i znajdziecie go tutaj. Średnia wieku 167 tys. głosujących to 32 lata, a 34% z biorących w niej udział było poniżej 24 roku życia. W ankiecie wzięło udział 18% kobiet. Najmocniej reprezentowanym kontynentem była Europa.

Ponad połowa głosujących deklarowała, że Formuła 1 jest sportem, który śledzą najmocniej, a większość głosujących ogląda ponad 13 wyścigów w roku.



Najpopularniejsze

 

Okazuje się, że kluczowymi dla fanów wyścigami są Monza, Spa, Silverstone i Monako. Na kolejnych miejscach na liście popularnością są Australia, Brazylia, Kanada, Japonia i USA.

Najpopularniejszymi platformami społecznościowymi wśród fanów pozostają Twitter i Instagram, spadła popularność Facebooka.

Kierowcy

Fani wskazywali również swoich ulubionych kierowców w stawce – ma ich 94% kibiców serii. Oto wyniki popularności zawodników:
1. Max Verstappen 14,4%
2. Lando Norris 13,7%
3. Lewis Hamilton 12,5%
4. Daniel Ricciardo 10,2%
5. Sebastian Vettel 9%
6. Charles Leclerc 7,4%
7. Fernando Alonso 7,3%
8. Kimi Raikkonen 5,4%
9. George Russell 4%
10. Pierre Gasly 2,9%

Zespoły

Wśród zespołów najpularniejszym nie jest już Ferrari, które przebił McLaren. Drużyna z Woking jest ulubioną ekipą dla prawie 1/3 głosujących fanów, mających swój ulubiony zespół (a tych jest 91% spośród wszystkich głosujących):



1. McLaren 29,5%
2. Red Bull 19,7%
3. Ferrari 17,9%
4. Mercedes 11,9%
5. Alpine 3,1%
6. Williams ~ 2,9%
7. Aston Martin ~ 2,8%
8. AlphaTauri ~ 2,6%
9. Alfa Romeo ~ 0,9%
10. Haas ~ 0,5%

Co proponują fani?

Bardzo ciekawe były odpowiedzi dotyczące poparcia przez fanów poszczególnych pomysłów związanych z poprawą atrakcyjności ścigania w F1. I tak:
– 39,5% osób popiera rzadsze interwencje sędziów w pojedynki między kierowcami z wyjątkiem niebezpiecznej jazdy
– 38,5% osób wspiera chciałoby pojawienia się więcej niż jednego dostawcy opon do F1
– 9,3% osób chciałoby powrotu tankowania
– 7,7% uważa, że w każdym wyścigu zespół powinien wystawiać w wyścigu trzeci bolid
– 6,7% uważa, że wyścigi sprinterskie poprawiają atrakcyjność F1
– 6,5% osób pozwoliłoby zespołom na zakup i jazdę klienckimi autami
– 2,9% wspiera mocne respektowanie limitów toru

Kibice nie chcieliby jednak przyznawania punktów za kwalifikacje. Głosujący sprzeciwiali się też:
– Wprowadzeniu balance of performance (27,8%)
– Zmuszeniu kierowców do używania wszystkich mieszanek opon w wyścigach (39,4%)
– Wyścigów sprinterskich w każdym GP (43%)
– Odwróconemu ustawieniu na starcie (51,5%)
– Zamrożeniu zmian w autach na kolejne lata (63,5%)



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi