KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

2021 Turkish Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek

Mistrzowskie rozegranie Mercedesa, czy to koniec kar?



Choć kwalifikacje – ze względu na „100%” ryzyko deszczu zapowiadały się jeszcze ciekawiej, to i tak nie możemy narzekać na ich przebieg czy wyniki, które gwarantują nam emocjonujący wyścig. Kto dziś zachwycił, a kto rozczarował? Zapraszam na pełne podsumowanie!

Wyniki

Wyniki kwalifikacji GP Turcji 2021

Skrót



Najlepsze sektory

Hamilton był bezkonkurencyjny we wszystkich, ale wynik Gasliego w pierwszym imponuje.

ektory kwale turcja 2021

Najwyższe prędkości

Dziś bardzo szybkie silniki Ferrari – w pierwszej piątce najwyższych prędkości aż cztery.

predkosci kwale turcja 2021

Prowizoryczne ustawienie na starcie



ihsbovns

Alfa podsumowuje

 

„To oczywiście bardzo rozczarowujące nie móc przełożyć dobrego startu dnia w dobry rezultat kwalifikacyjny. Wyglądaliśmy mocno w deszczu w 3. treningu, jednak popołudniu nie byliśmy w stanie wykręcić okrążeń, których potrzebowaliśmy. Musimy się teraz przegrupować i przeanalizować przed jutrem. To będzie długi wyścig, a warunki nadal są niewiadomą więc mamy szansę na nadrobienie pozycji i osiągnięcie dobrego rezultatu” – mówi Fred Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen wykręcił dziś 19. czas kwalifikacji, ale będzie ruszał z wyższej pozycji.

„Byliśmy całkiem dobrzy w deszczu rano więc szkoda, że nie udało się wyjść z Q1. Próbowaliśmy co mogliśmy by poskładać okrążenia, a kiedy w końcu mieliśmy dobrą przyczepność pod koniec sesji, utknęliśmy za innym samochodem i było po wszystkim. Mnóstwo małych rzeczy poszło dziś źle więc skupiamy się na jutrze. Mam nadzieję, że doświadczymy zmiennych warunków i chaosu, który pozwoli nam zyskać pozycje” – powiedział Fin.

Zaledwie pozycję wyżej od Raikkonena zakwalifikował się Antonio Giovinazzi.

„Przystępując do kwalifikacji wyglądaliśmy dobrze, ale nie poskładaliśmy wszystkiego razem kiedy było trzeba. Warunki były trudne, niektóre partie toru przesychały, a inne były raczej mokre. Koniec końców jest jak jest i musimy pracować by w wyścigu spisać się lepiej. To tylko sobota, a wyścig jest jutro więc damy z siebie wszystko. Nasze tempo wyścigowe nie było złe – jeżeli będziemy mieli dobre pierwsze okrążenie, możemy powalczyć” – podsumował Włoch.

Ode mnie

 

Tak to wygląda. Mercedes rozegrał to znakomicie, wykorzystując swoje tempo. A jest świetne. Pokropiło tylko w pierwszych minutach, ale nikt nawet nie pomyślał o przejściówkach.



Inna sprawa, że ogromną robotę zrobił Lewis – najpierw dał strugę powietrza, potem wyjechał i wykręcił najlepszy czas. Valtteri zrobił co do niego należało i mogą jutro walczyć. Kluczem będzie powstrzymanie na starcie Verstappena, a to łatwe nie jest, choć Holender jutro z „brudnej” strony toru. Lewis nadal będzie musiał się przebijać, a Tsunoda, Perez i Gasly z pewnością zadania nie będą ułatwiać.

Zaskoczeniem nie jest 4. miejsce Leclerca. Ferrari lubi dobrze startować i Monakijczyk może jutro namieszać na starcie i zagrozić Maxowi. Sainz ostatecznie wystartuje z ostatniego miejsca (chyba że dojdą jakieś kary) i celem będą punkty.

Gasly znów pojechał rewelacyjnie, a fakt, że odstawił Pereza na 0,4 sekundy, po raz kolejny pokazuje, że coś tu nie gra. Jeżeli ma ocieplić swoje stosunki z głównym zespołem, powstrzymanie jutro Hamiltona bardzo pomoże. Zaskoczeniem jest awans do Q3 Yukiego Tsunody, przy czym trzeba zaznaczyć, że Japończyk jako „jedyny” jechał na oponach miękkich. Wszyscy inni – nawet Russell – jechali na pośrednich. Ale Red Bull swój cel osiągnął – wszystkie „swoje” auta mają przed Hamiltonem.

Potwierdziła się dobra forma Alonso i Alpine, choć Fernando został wezwany do sędziów za nierespektowanie podwójnych żółtych flag w Q1. A to może mu mocno namieszać. Ocon dopiero 12. i po raz kolejny będzie rozczarowany wynikiem.

Rozczarowaniem jest z pewnością forma McLarenów i o ile Lando Norris jest w ogólnopojętej czołówce to Daniel Ricciardo nie awansujący do Q2 jest to smutny widok. Australijczyka za wcześnie puszczono na decydujące kółka, a warunki na torze stale się poprawiały. No ale sam przyznał, że miał problemy na miękkich oponach. Tak jak pisałem i mówiłem – to jeszcze nie jest tak, że w każdym wyścigu będzie blisko Norrisa. Biorąc pod uwagę taki wynik w kwalifikacjach, nie zdziwię się, jeżeli McLaren da na jutro Ricciardo nowy silnik. Prawie darmowa wymiana.

Myślę, że z awansu do Q3 cieszy się Aston Martin. Wyniki treningów nie wskazywały na to, że mogą być blisko pierwszej 10-tki, a jednak są i jutro mogą powalczyć o punkty. Jeżeli Stroll i Vettel się ze sobą nie zderzą oczywiście.



Do Q3 powinien był awansować George Russell. Anglik przyzwyczaił się, że aby cokolwiek wykrzesać z Williamsa, trzeba cisnąć na maxa. Dziś nie było to konieczne. Przystępując do ostatniego sektora miał 0,8 sekundy przewagi nad 10. miejscem. Jechał po 5. pozycję, ale przesadził w ostatnim zakręcie i zamiast okolic 8. pozycji na starcie, jest dopiero 12. Fakt jednak, że już nawet Williams nie korzysta z opon pośrednich w Q2 świadczy o tym, jaki postęp zrobiła ta ekipa. Nicholas Latifi zrobił taki postęp natomiast, że jest przed Alfami i to już jest wynik.

Ale nie tylko Williamsy objechały Giovinazziego i Raikkonena. Udało się to nawet Schumacherowi, który drugi raz w sezonie awansował do Q2. I to nawet nie poprzez rozbicie bolidu. Żarty żartami, ale Mick wreszcie – pierwszy raz w tym sezonie – pokazał coś ekstra. I brawa za to, choć pomogła też dobra strategia zespołu – Mick jako ostatni wyjechał na nowym komplecie opon (trzecim!) w końcówce sesji. A Mazepin? Poza dwoma spinami, stracił do Schumachera w Q1… 3 sekundy.

Kimi znów denerwował się na zespół, że wypuszczał go w złych momentach na tor, czasem nawet pod koła innych. Ten bolid ma tempo, ale cały czas Alfa robi głupie błędy, które w tabeli wyników dają fatalne rezultaty.

Jutro powinno być naprawdę ciekawie. Sainz szarżuje z końca, Hamilton z połowy stawki, a i w czołówce jest kilku, którzy mają coś do udowodnienia. Powinni być interesująco.

Wyścig o godz. 14:00. Dziś na blogu jeszcze kilka tekstów więc polecam odwiedzanie!

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi