Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

Kubica WRT Monza

Łączenie F1 z WEC jest opcją



W rozmowie z TVP Sport Robert Kubica powiedział, że ma nadzieję, że sprawa jego przyszłości wyjaśni się wcześniej niż w grudniu i będzie mógł skupić się na przygotowaniu swojego programu startów na sezon 2022.

Proszony o krótkie podsumowanie mijającego sezonu, Robert wrócił jeszcze do wydarzeń z minionego roku.

„To był dobry rok, z punktu widzenia sportowego działo się wieje” – mówił Robert, wymieniając, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaliczył mocną końcówkę w DTM, wygrał ELMS, prawie wygrał Le Mans i pojechał w 2 wyścigach F1.

Czy Kubica – gdyby nie został kierowcą wyścigowym w F1 – mierzy nadal w wyścigi długodystansowe?



„Patrząc na sytuację w F1 to z jednej strony jest ona jasna, ale z drugiej nie wszystkie decyzje zostały podjęte. Wiadomo, że moim priorytetem jest ściganie się w Formule 1, ale z drugiej strony, podchodząc realistycznie do sytuacji, jest duża szansa, że będzie można mnie zobaczyć w wyścigach długodystansowych. Na dzień dzisiejszy – poza Formułą 1 – jest to ta kategoria, do której najbardziej mnie ciągnie i w której moje starty mają największy sens. Utrata zwycięstwa na ostatnim okrążeniu w Le Mans sprawiła, że chciałbym tam wrócić i powtórzyć to, co było, ale o te 2,5 minuty dłużej. Gdybym miał możliwość startu w F1 to oczywiście wyścigi długodystansowe poszłyby oczywiście na bok” – powiedział Kubica, dodając, że zamieniłby 5 tytułów w ELMS na wygraną w 24h Le Mans.

Pytany o opcję przejścia do WEC, mówi: „Naturalnym krokiem byłyby starty w mistrzostwach świata. Jednym z powodów, z racji których jadę do Bahrajnu jest to, żeby się pościgać”.

„Jest to opcja, choć nie wyobrażam sobie, abym mógł połączyć mój program wyścigowy z byciem kierową rezerwowym na wszystkich 23 wyścigach bo jest nie niewykonalne. Kierowca rezerwowy jest bardzo ważny, co też potwierdziło się w mojej sytuacji, ale jeździ mało ze względu na brak testów. Mam swoje lata, mam pasję do F1 i doceniam zaszczyt bycia w padoku i pracowania dla zespołu, ale przede wszystkim chcę się ścigać. Trzeba znaleźć odpowiedni balans i kompromis między tymi rzeczami” – dodaje.

W rozmowie nie zabrakło również wątku współpracy z Orlenem w F1.



„Ja muszę zadbać o sprawę sportową. Połączenie sił z PKN Orlen, moim partnerem od kilku lat, początkowo służyło mojemu powrotowi do F1, teraz Orlen pozostaje w F1 nawet kiedy się nie ścigam bo w Polsce łączy się te dwie rzeczy. Mam nadzieję, że będziemy mogli nadal łączyć siły w moim sportowym programie, tak jak było do tej pory. Wszystkie strony wiedzą, że starty dla mnie są bardzo ważne i nie widzę się jako niestartującego” – powiedział Robert.

„Jeśli chodzi o aspekt sportowy sytuacja jest dosyć klarowna, choć nie wszystko jest rozstrzygnięte. W mojej głowie wszystko jest dosyć poukładane, co nie znaczy, że ta moja układanka się sprawdzi. Na pewno sporo się zmieniło przez ostatnie tygodnie i sporo rzeczy się wyklarowało więc śpię spokojnie. Muszę poczekać na pewne decyzje i będę wiedział na co mogę sobie pozwolić. Mam nadzieję, że nie będę musiał czekać do końca grudnia bo jeszcze przede mną długi sezon” – dodał Polak.

Cały wywiad obejrzycie poniżej:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 27 maja
godz. 14:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – Drugi trening F1

Sobota, 28 maja
godz. 13:00 – Trzeci trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 29 maja
godz. 15:00 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi