KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Kubica w WEC – wszystko, co trzeba wiedzieć o 6h Bahrajnu



Przed Robertem Kubicą druga w karierze runda WEC. Pierwsza niemal zakończyła się zwycięstwem, w drugiej będzie o nie niezwykle trudno. Jazdy na torze zaczynają się już jutro, a wyścig będzie miał miejsce w sobotę. Zobaczcie pełny harmonogram, przeczytajcie gdzie oglądać zmagania i dowiedzcie się najważniejszych informacji o 6h Bahrajnu.

Harmonogram

 

Czwartek, 28 października
godz. 14:30 – Pierwszy trening

Piątek, 29 października
godz. 07:30 – Drugi trening
godz. 11:45 – Trzeci trening
godz. 15:50 – Kwalifikacje

Sobota, 30 października
godz. 10:00 – Wyścig



Program TV

 

Prawa do pokazywania wyścigów WEC w sezonie 2021 mają Eurosport oraz Polsat. Obaj ci nadawcy pokażą wyścig 6h Bahrajnu w całości, ale żaden nie pokaże kwalifikacji. Jest jednak alternatywa w postaci serwisu streamingowego WEC. O szczegółach wraz z pełnym programem telewizyjnym, przeczytacie tutaj.

O zespole

 

Dennis Andersen i Anders Fjordbach reaktywowali High Class Racing w 2016 roku. Pierwszą serią tego zespołu po wznowieniu było Renault Sport Trophy. Mieli oni zatem okazję rywalizować z Robertem Kubicą i Christophem Hamonem w rundzie tej serii na torze Spa i byli za Polakiem. Sezon zakończyli na 7. – ostatnim miejscu w klasyfikacji zespołów. W latach 2017 – 2020 ekipa uczestniczyła w European Le Mans Series. W pierwszym sezonie startów zajęła 6. miejsce w gronie 13 zespołów (dwa trzecie miejsca). W drugim sezonie byli na 16. miejscu (na 19 załóg). W 2019 roku zakończyli sezon na 14. miejscu na 19 załóg (17. miejsce Inter Europol Competition). W tym samym sezonie zadebiutowali w 24h Le Mans, zajmując 11. miejsce w kategorii LMP2 (na 18 załóg). Skład zespołu stanowili Fjordbach, Andersen oraz Mathias Beche.

Sezon 2019 – 2020 był ich pierwszym w WEC. Skład zespołu stanowili junior Toyoty Kento Yamashita oraz Mark Patterson. Zajęli ósme – ostatnie miejsce. Ich najlepszym wynikiem było 4. miejsce w 6h Fuji. Oprócz tego byli na 6, trzykrotnie 7 i 8. miejscu. W sezonie 2020 startowali też w ELMS, gdzie zajęli 8. miejsce w gronie 15 ekip, zdobywając po drodze jedno miejsce na podium. Warto zauważyć, że testerem ekipy w 2020 roku był Polak Marcin Fedyna, który miał na koncie starty w serii RCN na Nurburgring oraz Ultimate Cup Series.

W tym roku High Class Racing uczestniczy w sezonie WEC. Udało im się ukończyć wszystkie dotychczasowe rundy. W trzech pierwszych byli na 9. miejscu, a w 24h Le Mans zajęli 8. pozycję. W generalce są na 10, przedostatniej pozycji. W klasyfikacji Pro/Am zajmowali 4, 3, 4 i 4. miejsca na 5 ekip. Zajmują 4. pozycję.



Kierowcy

  • Anders Fjordbach: wziął udział w blisko 150 wyścigach, w których odniósł 4 zwycięstwa i 17 razy stawał na podium. Karierę rozpoczął w 2007 roku w Yokohama 1600 Challenge Dania, a potem przeniósł się do Volkswagen Polo Cup Dania. Nie odnosił tam jednak sukcesów. W 2012 pojechał w Auto-G Danish Thundersport Challenge, a rok później w NASCAR Whelen Euro Series. W 2014 roku zadebiutował w Blancpain Endurance Series i w swoim jedynym wyścigu stanął na podium w klasyfikacji Pro-Am. Rok później pojechał w Nürburgring Langstrecken Serie, którą to serię wygrał w 2016 roku, odnosząc jeden z większych sukcesów w swojej karierze. Pod koniec sezonu 2015, wygrał 24H Dubaj za kierownicą Porsche 911 GT3 Cup. Zaliczał też starty w 24H Series, 24H Touring Car Endurance Series, IMSA WeatherTech SPortscar Championship czy Asian Le Mans Series. W 2017 roku – już w trakcie startów z High Class Racing w ELMS, wygrał 24H Series z zespołem Black Falcon Team w Porsche 991 Cup.
  • Dennis Andersen: 46-letni Duńczyk ma na swoim koncie 60 startów, spośród których 3 skończył na podium. Jego największym sukcesem jest 3. miejsce w Ferrari Challenge Europe – Coppa Shell w 2011 roku. W kategoriach Pro-Am (jako „Am” oczywiście) brał udział w seriach Blancpain Endurance Series. Od 2016 roku wszystkie jego starty mają związek z High Class Racing.

Kto pojedzie?

 

Do ostatnich rund zgłosiły się 32 załogi w tym tylko 3 Hypercary – dwie Toyoty i Alpine. W LMP2 wystartuje 11 załóg (5 w Pro/Am). Oczywiście w tym gronie będzie Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim w składzie. Polska ekipa zajmuje 5. miejsce w klasyfikacji generalnej. W stawce mamy około 10 kierowców ze startami w Formule 1. Są też byli rywale Roberta z DTM.

zgloszenia wec

W wyścigu 6-godzinnym minimalny czas jazdy każdego z kierowców LMP2 to 75 minut. Żaden kierowca nie może jednak jechać dłużej niż 210 minut (3 godziny i 30 minut).

Informacje o torze

 

Tor liczy sobie 5412 metry i składa się z 15 zakrętów. W ciągu 6 godzin wyścigu kierowcy powinni pokonać około 200 okrążeń. Bahrain International Circuit został zaprojektowany przez Hermana Tilke i zbudowany w zaledwie 16 miesięcy kosztem $150 mln. W ubiegłym roku najlepszym czasem w LMP2 było 1:46.768. Najwyższą prędkość ubiegłorocznego wyścigu osiągnął prototyp LMP2 – 289,7 km/h.

Oto jego mapa:



6h bahrajnu mapa

Tak podróżuje się po nim prototypem LMP2:

 

Pogoda

 

Deszcz byłby cudem. Będzie gorąco, co dla kierowców prototypów nie jest dobrą wiadomością.

pogoda bahrajn 2021 wec

Klasyfikacja

 

Szanse na tytuł ma jeszcze 7 ekip, a rywalizacja w czołówce jest bardzo zacięta.

Poz.ZespołyPunkty
1TEAM WRT151
2Jota Sport131
3Jota Sport123
4UNITED AUTOSPORTS USA107
5INTER EUROPOL COMPETITION84
6Racing Team Nederland67
7DRAGONSPEED USA50
8REALTEAM RACING42,5
9RICHARD MILLE RACING TEAM31
10High Class Racing25
11ARC Bratislava8

Fot. adrenalmedia.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi