Przed Robertem Kubicą druga w karierze runda WEC. Pierwsza niemal zakończyła się zwycięstwem, w drugiej będzie o nie niezwykle trudno. Jazdy na torze zaczynają się już jutro, a wyścig będzie miał miejsce w sobotę. Zobaczcie pełny harmonogram, przeczytajcie gdzie oglądać zmagania i dowiedzcie się najważniejszych informacji o 6h Bahrajnu.
Harmonogram
Czwartek, 28 października
godz. 14:30 – Pierwszy trening
Piątek, 29 października
godz. 07:30 – Drugi trening
godz. 11:45 – Trzeci trening
godz. 15:50 – Kwalifikacje
Sobota, 30 października
godz. 10:00 – Wyścig
Program TV
Prawa do pokazywania wyścigów WEC w sezonie 2021 mają Eurosport oraz Polsat. Obaj ci nadawcy pokażą wyścig 6h Bahrajnu w całości, ale żaden nie pokaże kwalifikacji. Jest jednak alternatywa w postaci serwisu streamingowego WEC. O szczegółach wraz z pełnym programem telewizyjnym, przeczytacie tutaj.
O zespole
Dennis Andersen i Anders Fjordbach reaktywowali High Class Racing w 2016 roku. Pierwszą serią tego zespołu po wznowieniu było Renault Sport Trophy. Mieli oni zatem okazję rywalizować z Robertem Kubicą i Christophem Hamonem w rundzie tej serii na torze Spa i byli za Polakiem. Sezon zakończyli na 7. – ostatnim miejscu w klasyfikacji zespołów. W latach 2017 – 2020 ekipa uczestniczyła w European Le Mans Series. W pierwszym sezonie startów zajęła 6. miejsce w gronie 13 zespołów (dwa trzecie miejsca). W drugim sezonie byli na 16. miejscu (na 19 załóg). W 2019 roku zakończyli sezon na 14. miejscu na 19 załóg (17. miejsce Inter Europol Competition). W tym samym sezonie zadebiutowali w 24h Le Mans, zajmując 11. miejsce w kategorii LMP2 (na 18 załóg). Skład zespołu stanowili Fjordbach, Andersen oraz Mathias Beche.
Sezon 2019 – 2020 był ich pierwszym w WEC. Skład zespołu stanowili junior Toyoty Kento Yamashita oraz Mark Patterson. Zajęli ósme – ostatnie miejsce. Ich najlepszym wynikiem było 4. miejsce w 6h Fuji. Oprócz tego byli na 6, trzykrotnie 7 i 8. miejscu. W sezonie 2020 startowali też w ELMS, gdzie zajęli 8. miejsce w gronie 15 ekip, zdobywając po drodze jedno miejsce na podium. Warto zauważyć, że testerem ekipy w 2020 roku był Polak Marcin Fedyna, który miał na koncie starty w serii RCN na Nurburgring oraz Ultimate Cup Series.
W tym roku High Class Racing uczestniczy w sezonie WEC. Udało im się ukończyć wszystkie dotychczasowe rundy. W trzech pierwszych byli na 9. miejscu, a w 24h Le Mans zajęli 8. pozycję. W generalce są na 10, przedostatniej pozycji. W klasyfikacji Pro/Am zajmowali 4, 3, 4 i 4. miejsca na 5 ekip. Zajmują 4. pozycję.
Kierowcy
- Anders Fjordbach: wziął udział w blisko 150 wyścigach, w których odniósł 4 zwycięstwa i 17 razy stawał na podium. Karierę rozpoczął w 2007 roku w Yokohama 1600 Challenge Dania, a potem przeniósł się do Volkswagen Polo Cup Dania. Nie odnosił tam jednak sukcesów. W 2012 pojechał w Auto-G Danish Thundersport Challenge, a rok później w NASCAR Whelen Euro Series. W 2014 roku zadebiutował w Blancpain Endurance Series i w swoim jedynym wyścigu stanął na podium w klasyfikacji Pro-Am. Rok później pojechał w Nürburgring Langstrecken Serie, którą to serię wygrał w 2016 roku, odnosząc jeden z większych sukcesów w swojej karierze. Pod koniec sezonu 2015, wygrał 24H Dubaj za kierownicą Porsche 911 GT3 Cup. Zaliczał też starty w 24H Series, 24H Touring Car Endurance Series, IMSA WeatherTech SPortscar Championship czy Asian Le Mans Series. W 2017 roku – już w trakcie startów z High Class Racing w ELMS, wygrał 24H Series z zespołem Black Falcon Team w Porsche 991 Cup.
- Dennis Andersen: 46-letni Duńczyk ma na swoim koncie 60 startów, spośród których 3 skończył na podium. Jego największym sukcesem jest 3. miejsce w Ferrari Challenge Europe – Coppa Shell w 2011 roku. W kategoriach Pro-Am (jako “Am” oczywiście) brał udział w seriach Blancpain Endurance Series. Od 2016 roku wszystkie jego starty mają związek z High Class Racing.
Kto pojedzie?
Do ostatnich rund zgłosiły się 32 załogi w tym tylko 3 Hypercary – dwie Toyoty i Alpine. W LMP2 wystartuje 11 załóg (5 w Pro/Am). Oczywiście w tym gronie będzie Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim w składzie. Polska ekipa zajmuje 5. miejsce w klasyfikacji generalnej. W stawce mamy około 10 kierowców ze startami w Formule 1. Są też byli rywale Roberta z DTM.
W wyścigu 6-godzinnym minimalny czas jazdy każdego z kierowców LMP2 to 75 minut. Żaden kierowca nie może jednak jechać dłużej niż 210 minut (3 godziny i 30 minut).
Informacje o torze
Tor liczy sobie 5412 metry i składa się z 15 zakrętów. W ciągu 6 godzin wyścigu kierowcy powinni pokonać około 200 okrążeń. Bahrain International Circuit został zaprojektowany przez Hermana Tilke i zbudowany w zaledwie 16 miesięcy kosztem $150 mln. W ubiegłym roku najlepszym czasem w LMP2 było 1:46.768. Najwyższą prędkość ubiegłorocznego wyścigu osiągnął prototyp LMP2 – 289,7 km/h.
Oto jego mapa:
Tak podróżuje się po nim prototypem LMP2:
Pogoda
Deszcz byłby cudem. Będzie gorąco, co dla kierowców prototypów nie jest dobrą wiadomością.
Klasyfikacja
Szanse na tytuł ma jeszcze 7 ekip, a rywalizacja w czołówce jest bardzo zacięta.
Poz. | Zespoły | Punkty |
---|---|---|
1 | TEAM WRT | 151 |
2 | Jota Sport | 131 |
3 | Jota Sport | 123 |
4 | UNITED AUTOSPORTS USA | 107 |
5 | INTER EUROPOL COMPETITION | 84 |
6 | Racing Team Nederland | 67 |
7 | DRAGONSPEED USA | 50 |
8 | REALTEAM RACING | 42,5 |
9 | RICHARD MILLE RACING TEAM | 31 |
10 | High Class Racing | 25 |
11 | ARC Bratislava | 8 |
Fot. adrenalmedia.com