KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank
large-2021 Turkish Grand Prix - Saturday

Kolejne plotki o Andrettim i Alfie



Coraz więcej motorsportowych mediów pisze o możliwym przejęciu Sauber Motorsport przez amerykański zespół Andretti Autosport. Nie wiemy, czy ich wiadomości nie opierają się na jednej plotce, jednak warto zacytować nowe wypowiedzi obu stron.

Andretti Autosport działa w seriach IndyCar, IMSA, Formule E, Australian Supercars i Extreme E. Kierowany przez Michaela Andrettiego zespół to bardzo utytułowana i doświadczona ekipa.

„Jest wiele plotek itp. Pracujemy nad wejściem do F1 od bardzo, bardzo długiego czasu i kiedy pojawi się odpowiednia okazja, zamierzam z niej skorzystać. Obecnie nie mam nic nowego do przekazania, ale kto wie…” – powiedział Andretti agencji Reuters.

Motorsport.com podaje, że dyskusje między Andrettim i szefami grupy Islero Investments, do której należy Sauber Motorsport, są bardzo zaawansowane i do finalizacji umowy może dojść w ciągu kilku najbliższych tygodni. Przejęcie 80% udziałów w Sauberze miałoby kosztować Andrettiego €350 mln.



Vasseur się odcina

 

Sprawy nie chce komentować doniesień mediów, mówiąc, że nie jest to w jego gestii.

„Szczerze mówiąc, nie mogę nic o tym powiedzieć, gdyż nie jest to mój szczebel. Ja jestem dyrektorem zarządzającym i dyrektorem zespołu i takie dyskusje nie są prowadzone ze mną tylko z udziałowcami. Są różne plotki itd. więc trzeba pytać udziałowców firmy” – mówi Francuz.

Jeżeli plotki mają mieć coś w sobie, do dobrym terminem ich konkretyzacji będzie Grand Prix USA, które zostanie rozegrane za 2 tygodnie na Circuit of the Americas.

Amerykański magazyn Racer podaje, że kluczowe rozmowy dla przyszłości tej umowy mają odbyć się właśnie podczas następnego wyścigu F1. Jeżeli udziałowcy Alfy zawitają do Austin, będzie to znaczyło, że coś jest na rzeczy.

Piątkowe plotki mówiły, że jeżeli dojdzie do przejęcia udziałów w zespole przez Andrettiego, to będzie on chciał umieścić w ekipie 5. kierowcę IndyCar w sezonie 2021, Coltona Hertę. Związany z Andrettim od wielu lat kierowca ma 21 lat i w ubiegłym roku zajął 3. miejsce w IndyCar. Punkty do superlicencji dają mu też 2. i 3. miejsca w klasyfikacji Indy Lights z lat 2018 i 2017 oraz 7. miejsce w IndyCar w 2019 roku. Co prawda nie ma wymaganego stażu w samochodzie F1 by dostać superlicencję, jednak nie jest to większym problemem.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi