Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

large-2021 Turkish Grand Prix - Friday

Alfa nie rozumie Giovinazziego



W Alfie Romeo Racing ORLEN zdają sobie sprawę, że decyzja Antonio Giovinazziego o nie przepusczaniu Kimiego Raikkonena w Grand Prix Turcji mogła kosztować zespół zdobycz punktową. Nie rozumieją jednak, dlaczego Włoch podjął taką decyzję.

„Poprosiliśmy go o zamianę pozycji, ale wówczas Antonio poprawił swoje tempo i zdecydował, że chce zostać z przodu. Być może w tej sytuacji przez te kilka okrążeń jako zespół bylibyśmy szybsi. A potem brakło nam jednego okrążenia by złapać Ocona” – powiedział główny inżynier wyścigowy Alfa Romeo Racing ORLEN, Xevi Pujolar.

„Dla zespołu to nie było idealne. Nie rozumiem tego, gdyż pod koniec moglibyśmy ich ponownie zamienić miejscami, w zależności od sytuacji. Najważniejsze dla nas było zdobycie punktów, a tempo Kimiego było wówczas bardzo mocne” – dodaje.



Alfa była zadowolona z tempa, jakie prezentowały bolidy i wie, że prośby do Giovinazziego by przepuścił partnera z zespołu były dobrymi decyzjami.

„Szkoda, że nie zdołaliśmy zdobyć punktów w wyniku tych decyzji. 11. miejsce jest zawsze frustrujące” – stwierdził Pujolar.

W swoim komunikacie radiowym po zakończeniu Grand Prix Turcji, Kimi Raikkonen zwrócił uwagę, że prośba o zamianę pozycji powinna paść wcześniej, na co inżynier odpowiedział mu, że Giovinazziego „o tym powiedziano”.

Źródło: the-race.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS - 4h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

22 – 24 października

12:50 – FP1

09:30 – FP2
15:00 – Kwalifikacje

14:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi