Mocny stint Kubicy, lepsze tempo rywali i zasłużone 2. miejsce na koniec świetnego sezonu – pora na podsumowanie 4h Portimao – ostatniej rundy European Le Mans Series 2021.
Wyniki
Tak przedstawiają się wyniki wczorajszej rywalizacji. Zawierają już poprawioną klasyfikację LMP3, w której triumfowała ekipa Inter Europol Competition i to z dużą przewagą – brawo!
Najlepsze czasy
Roberta Kubicę i Yifeya Ye dzieliło 5 tysięcznych sekundy, a ich czasy były w pierwszej 5-tce tego wyścigu. Warto zauważyć, że najlepszy czas spośród ekip Inter Europol Competition miał Mateusz Kaprzyk.
Sektory
Robert Kubica miał 4. czas w pierwszym sektorze.
Optymalne czasy
WRT miało dopiero 5. czas optymalny w tym wyścigu.
Maksymalne prędkości
W trakcie całego weekendu były 10 km/h niższe niż przed rokiem. Najlepsze uzyskane w kwalifikacjach.
Statystyki
Tak przedstawiają się statystyki kierowców WRT z liczbą przejechanych okrążeń, najlepszym czasem okrążenia oraz liczbą kółek.
Czas w boksach
Tu widać postęp, jaki dokonał się w WRT w trakcie tego sezonu. Na początku jednym z ich problemów były pit-stopy. Rywalizację w Portimao zakończyli z drugim najkrótszym czasem spędzonym w alei serwisowej. I choć te 8 sekund do United Autosports #22 okazało się bardzo ważne po ostatnich pit-stopach, to trzeba przyznać, że #22 wygrała zasłużenie.
United Autosports #32 – 8:09
BHK Motorsport #35 – 5:28
Ultimate #29 – 5:09
IDE #28 – 5:07
Cool #37 – 5:05
G-Drive #26 – 4:54
Graff #39 – 4:53
Algarve Pro #24 – 4:46
G-Drive #25 – 4:45
Panis #65 – 4:38
Team WRT #41 – 4:33
United Autosports #22 – 04:25
Wszystkie czasy WRT
WRT podsumowuje
Wypowiedzi kierowców WRT po tym wyścigu znajdziecie tutaj.
Ode mnie
Chyba po raz pierwszy w tym sezonie było widać, że WRT nie mając doświadczenia na danym torze, nie może odpowiedzieć ustawieniami na tempo rywali. Po raz kolejny wyszło jednak to, czym WRT #41 zdobyło tytuł w sezonie 2021 – równa, szybka i bezbłędna jazda kierowców. Unikali błędów, niepotrzebnych pojedynków czy kar i tym zapewnili sobie 2. miejsce.
Być może rzeczywiście – jak mówił Robert Kubica – podczas pierwszego pit-stopu trzeba było zmienić jedynie 2, a nie 4 opony. Dałoby to WRT lepszą pozycję na torze i szanse walki o zwycięstwo. Mając już tytuł ELMS w kieszeni, można było jednak spróbować czegoś innego i właśnie to zrobiła ekipa i to doświadczenie może jej się przydać w przyszłym roku.
Warto podkreślić świetny stint Roberta Kubicy, który wydatnie przyczynił się do tego, że walka o podium była możliwa. Mimo że jechał bardzo bezpiecznie – co było widać podczas walki z Hansonem, to jednak na tyle skutecznie, że wyprzedził dwójkę rywali i był nawet na prowadzeniu. I tylko żałować można, że podczas tego sezonu nie dostaliśmy żadnych onboardów załogi WRT wraz z komunikacją radiową bo z pewnością dyskusje Kubicy z inżynierami były bardzo ciekawe.
Nie spodziewałem się, że WRT będzie miało tak „łatwy” sezon. I choć oni twierdzą, że było trudniej niż wygląda to z zewnątrz, to jednak nie da się ukryć, że ELMS to nie jest poziom ani zespołu ani kierowców. Trzeba mierzyć wyżej.
Vlog