Jak informuje Autosport, Alfa Romeo Racing ORLEN oraz Guanyu Zhou ustalili już warunki umowy na jazdę Chińczyka w sezonie 2022 w Formule 1.
Zhou od kilkunastu dni wydaje się być faworytem do miejsca w Alfie na sezon 2022, szczególnie w świetle plotek, które mówią, że jego sponsorzy mogliby wnieść do zespołu nawet €30 mln.
Najnowsze plotki mówiły, że w rozmowach pojawiła się kwestia sporna, dotycząca długości kontraktu. Frederic Vasseur miał naciskać na umowę jednoroczną, chińscy sponsorzy Zhou domagali się kontraktu 3-letniego.
Dziś jednak Autosport opublikował tekst, z którego wynika, że Zhou jest bliski podpisania umowy, która „czeka już na stole”.
„Źródła sugerują, że umowa jest dogadana i teraz trzeba ją tylko podpisać” – czytamy na łamach Autosportu.
Przedstawiciele zespołu w trakcie weekendu wyścigowego o Grand Prix Włoch mówili, że decyzja zostanie podjęta pod koniec września, ostatecznie w połowie października – po spotkaniu z udziałowcami. Fred Vasseur mówił, że chce zobaczyć, jak pójdą kolejne wyścigu Formuły 2, w których uczestniczy również podopieczny akademii Saubera, Theo Pouchaire.
„Zhou robi dobrą robotę w F1 i z pewnością jest na naszej liście. Ale to nie dlatego, że jest Chińczykiem, a dlatego, że jest w czołówce F2. Wygrał kilka wyścigów i myślę, że każdy zespół F1 mu się przygląda. Teraz jednak F2 wraca na bardziej standardowe tory i zobaczymy, jak ci młodzi kierowcy poradzą sobie w 2 czy 3 wyścigach i jaka będzie ewolucja każdego z nich w F2” – mówił Vasseur na Monzy, po raz kolejny podkreślając, że według niego jest jeszcze za wcześnie na wejście do F1, Theo Pouchaire.
Cały czas nadzieje na kontrakt ma Antonio Giovinazzi, którego problemem jest brak budżetu. Włoska federacja motorsportu wystąpiła do władz o wsparcie startów Giovinazziego w F1, jednak ten wniosek ma małe szanse powodzenia.
Zakontraktowanie Zhou daje też Alfie Romeo większe perspektywy w konteście ewentualnego nowego dostawcy silników, jeżeli obecna umowa z Ferrari zostałaby zakończona po sezonie 2022.
Zhou urodził się w 1999 roku i od 2019 roku jeździ w Formule 2, w której obecnie jest wiceliderem. W poprzednich sezonach zajmował 7. i 6. miejsca. Na swoim koncie ma wygraną w chińskiej Formule 3. Odnosił zwycięstwa w Europejskiej Formule 3, ma też bogate sukcesy kartingowe. Od czasów startów w kartingu był podopiecznym Akademii Ferrari aż do 2018 roku. Od sezonu 2019 jest podopiecznym Renault Driver Academy.
Źródło: Autosport.com