KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Inter Europol Spa 2021

Zielono na Spa. Celem podium



5. runda ELMS to nie tylko występ Roberta Kubicy i Team WRT, ale również dwóch ekip Inter Europol Competition z Mateuszem Kaprzykiem w składzie.

Zespół wystawia dwa samochody Ligier JS P320, w których pojadą:
1. #14 Mateusz Kaprzyk (Polska), Mattia Pasini (Włochy), Nicolas Pino (Chile)
2. #13 Aidan Read (Austria), Ugo de Wilde (Belgia), Martin Hippe (Niemcy)

Aidan Read i Nicolas Pino dołączają do zespołu właśnie od Belgii. Z obu tych kierowców, bardziej doświadczony jest Read. Brał już udział chociażby w Asian Le Mans Series i jeździł w GT3 czy LMP2. Dla Nico Pino prototypy to nowość.

„Nie możemy się już doczekać wyścigu na Spa i z radością witamy w zespole Nico Pino. Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć, czego może dokonać w swoim debiucie w prototypie. Cieszymy się również, że Aidan będzie z nami. Wiemy, na co go stać i razem z Martinem i Ugo będą jechać po podium” – mówi Sascha Fassbender, kierownik zespołu.

Najdłużej z zespołem jest Martin Hippe. Nasz polski kierowca, Mateusz Kaprzyk dołączył do Inter Europol Competition w maju. W pierwszym wyścigu z IEC na Red Bull Ring, 19-latek zajął z kolegami 5. miejsce, podczas gdy siostrzane auto zajęło miejsce czwarte. Teraz przyjdzie mu startować na Spa.



„To nowy tor dla mnie. Jest legendarny, bardzo szybki i niewątpliwie długi. Jestem pozytywnie podekscytowany oraz mam nadzieję, że uda mi się stanąć na podium!” – powiedział Mateusz Kaprzyk.

Obecnie polska ekipa zajmuje wysokie, 3. miejsce w klasyfikacji generalnej LMP3. Szef zespołu Inter Europol Competition, Jakub Śmiechowski bardzo liczy na podium na koniec sezonu. Mierzy również w dobre wyniki na Spa.

We wczorajszym teście ekipy Inter Europol Competition zajęły 8. i 15. miejsce. Celem głównym jednak nie było uzyskiwanie jak najlepszych czasów.

„Mamy 4 zawodników, którzy jeszcze nigdy nie jeździli na tym torze więc celem było danie im czasu w aucie, by przejechali jak najwięcej kilometrów. Warunki były bardzo trudne – było deszczowo, tor przesychał, znów padało. Poradzili sobie oni jednak bardzo dobrze” – mówi Kuba Śmiechowski.

Co sądzi o zawodnikach, którzy teraz dołączyli do ekipy?

„Reada znamy już trochę, bo ścigaliśmy się przeciw niemu w Azji – zarówno w LMP2 jak i LMP3. Pino jest bardzo młodym zawodnikiem, ale też bardzo szybkim i myślę, że dobrze wpasowali się w zespół. Zobaczymy, jak pójdzie im w trakcie weekendu. Chciałbym żeby obie załogi były w pierwszej piątce, dobrze byłoby zdobyć podium. Patrząc na nasze składy jest to możliwe. Spa jest bardzo zdradliwe, o czym przekonaliśmy się w ubiegłym roku, gdy już na pierwszym okrążeniu mieliśmy wypadek” – dodaje szef ekipy.



Pytany o plany ekipy na sezon 2022, Śmiechowski mówi: „To już taki czas, że trzeba zacząć myśleć o kolejnym sezonie. W przyszłym roku również chcemy wystawiać dwie LMP3-ki w ELMS. Myślimy też o LMP2, jednak tu wiele czynników na to wpływa, gdyż LMP2-ką chcemy koncentrować się przede wszystkim na WEC, ale jeżeli będzie możliwość wystawienia prototypu LMP2 również w ELMS to skorzystamy z takiej opcji”.

Coraz więcej osób kojarzy polską ekipę i kibicuje jej, co jest zauważane.

„Myślę, że nasza rozpoznawalność rośnie i bardzo mnie to cieszy. Pracujemy ciężko i dobrze, że ludzie to zauważają. Byliśmy ostatnio w Katowicach z Mateuszem Kaprzykiem i ludzie nas kojarzyli, wiedzieli o Le Mans, o ELMS. Zaczynaliśmy od jednej Formuły Renault, od bardzo małej liczby osób. Obecnie to duża, dobrze działająca struktura. Mamy ludzi na każdą pozycję, a wcześniej dużo osób było niemal od wszystkiego i trzeba było wypełniać te luki. Pod względem jakościowym i wizerunkowym nastąpił ogromny skok” – dodaje Śmiechowski.

Ze Spa: Iwona Hołod



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi