Alfa Romeo wciąż jest w trakcie ustalania swojego składu na sezon 2022. O roli Roberta Kubicy w zespole rozmawiał z PKN Orlen Frederic Vasseur, szef ekipy. Antonio Giovinazzi wie natomiast, że bez dużego wkładu finansowego, nie ma szans na przedłużenie angażu.
Wizyta Vasseur`a
Jak wynika ze zdjęć, które pojawiły się m.in. na Twitterze, w ostatnich dniach Warszawę odwiedził Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.
As for the rumours that Orlen and Kubica will leave Alfa Romeo in 2022, nothing is certain. In fact, Frederik Vasseur was in Warsaw yesterday to continue negotiations. Both parties would be happy to continue together in 2022. pic.twitter.com/pn7iAQl4SW
— Formula News Live (@FormulaNewsLive) September 15, 2021
Wizytę w rozmowie z portalem wp.pl potwierdziła Agata Pniewska, dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów w PKN Orlen: „Spotkanie dotyczyło dalszej współpracy i wypracowaniu najlepszych warunków z punktu widzenia potrzeb koncernu oraz roli Roberta Kubicy w zespole. Rozmowy są prowadzone w przyjaznej atmosferze i zrozumieniu wzajemnych potrzeb” – powiedziała.
Sprawa obecności Orlenu w F1 i w Alfie jest zatem wciąż otwarta, ale można domyślać się, że sondowane są również inne opcje, również te, które mogą się pojawić na horyzoncie, np. związane z emeryturą Sebastiana Vettela.
Tonio szuka
Coraz mniejsze szanse na pozostanie w F1 wydaje się mieć Antonio Giovinazzi. Włoch nie wnosi do zespołu żadnego budżetu, a to stawia go w słabej pozycji w starciu z innymi kandydatami do fotela, m.in. Nyckem de Vriesem, Guanyu Zhou czy Robertem Kubicą.
Jak podaje portal pitlanetv.com, The Automobile Club d’Italia poprosił włoski rząd o finansowe wsparcie dla Antonio Giovinazziego by mógł kontynuować starty w F1. Jest to prośba bez precedensu, która pokazuje, jak bardzo Włochom zależy by mieć swojego kierowcę w F1.
Aktualizacja
Auto Motor und Sport informuje, że w rozmowach Freda Vasseura z Guanyu Zhou nastąpiły rozbieżności w sprawie długości ewentualnego kontraktu. Sponsorzy Chińczyka chcieliby dłuższej umowy, a Alfa Romeo Racing ORLEN chce umowy rocznej.
Źródło: pitlanetv.com, wp.pl