KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Trochę pecha, trochę szczęścia, mnóstwo tempa



Czas na pełną analizę tego wyścigu, który mimo braku przez większość czasu bezpośredniej walki o zwycięstwo, był niezwykle emocjonujący. Robert Kubica miał najlepszy czas w WRT i spędził najwięcej czasu w aucie. Jakie są inne ciekawe liczby tej rywalizacji?

Wyniki

 

Robert Kubica powiedział, że być może ani razu WRT nie było najszybsze na danym torze w tym sezonie. Potwierdza to statystyka zdobytych pole position – WRT nie ma żadnego.

Warto dodać, że WRT prowadziło przez 77 z 99 przejechanych okrążeń.

Bardzo szkoda dziś Inter Europol Competition bo widać, że ekipa miała tempo by osiągnąć cel i zameldować się w pierwszej piątce. Pecha było mnóstwo, pojawiły się też błędy kierowców.



wyniki 4h spa 2021

Czasy

Polak uzyskał drugi najlepszy czas tego wyścigu, a jednocześnie miał najlepszy czas spośród kierowców, którzy nie jechali kwalifikacji. Optymalny czas WRT był o 0,3 sekundy lepszy.

optymalne czasy 4h spa 2021

Sektory

Robert miał bardzo dobry czas w drugim, krętym sektorze. Dobre wyniki w 1. i 3. miał Yifey Ye.

sektory 4h spa 2021

Pit-stopy

WRT zaliczyło dziś 4 wizyty w boksie i trzeba przyznać, że zrobili rewelacyjną robotę. Spędzili oni u mechaników zaledwie 4,5 minuty – prawie 20 sekund mniej niż druga ekipa w tym aspekcie.



#41 Team WRT 4:33.748
#65 Panis Racing 4:52.544
#30 Duqueine 4:53.105
#37 Cool Racing 5:09.885
#35 BHK Motorsport 5:17.833
#29 Ultimate 5:19.233
#28 IDEC Sport 5:33.552
#32 United Autosports 5:38.913
#25 G-Drive Racing 6:33.010
#22 United Autosports – 7:09.791

Prędkości

Nie udało się przekroczyć 300 km/h w całym wyścigu, a swojej prędkości z treningów nie poprawiło WRT.

predkosci 4h spa 2021

Wszystkie okrążenia WRT

Oto pełne zestawienie. Robert Kubica przejechał 38 okrążeń, Yifey Ye 40, a Louis Deletraz 21. Jeżeli jednak chodzi o czas spędzony w aucie, to Kubica spędził w nim 99 minut, Ye 89, a Deletraz 47.



wszystkie kółka wrt 4h spa 2021

Wyścig

 

Powtórkę całego wyścigu obejrzycie poniżej:

Ode mnie

 

Po raz kolejny przekonaliśmy się dziś, że WRT jako zespół i jako skład kierowców, niezbyt pasuje do ELMS. To ekipa, która nie miała sobie równych w tym sezonie. Jasne, w ELMS jeżdżą świetne zespoły i znakomici kierowcy, ale prawie w każdej z nich jest jakiś duży słaby punkt. W WRT trudno się takiego doszukać. O ile na początku sezonu było średnio jeżeli chodzi o pit-stopy, o tyle w niedzielę byli w tym najlepsi.

Dziś w kontekście walki o triumf w klasyfikacji generalnej dopisało im szczęście, ale jeżeli chodzi o sam wynik wyścigu, było zarówno nieco szczęścia jak i nieco pecha.

Tempo było jednak na tyle dobre, że nawet niekorzystne wydarzenia na torze nawet na chwile nie zagroziły zwycięstwu WRT.



Warto zwrócić uwagę na bardzo duży udział Roberta Kubicy w tej wygranej. Polak teoretycznie mógłby zakończyć udział po jednym stincie, co byłoby uzasadnione strategicznie. Został jednak na torze na tym samym komplecie opon i kręcił bardzo dobre i równe czasy, na tyle oszczędzając paliwo, że byli w stanie zjechać później niż inni. Do tego Kubica wykręcił najlepszy czas w swoim zespole i spędził w aucie niemal tyle samo co Yifey Ye. Zaczynał na 3. miejscu, oddał auto na 1. ze niezłą przewagą. A do tego ostro walczył m.in. z Patrickiem Pilet. I nawet jeżeli był na granicy przepisów (interwencji sędziów nie było!) to ja się bardzo z tego cieszę, bo walczącego Kubicę chcę widzieć.

Z jednej strony przez slow puncture WRT straciło przewagę strategiczną oraz około 20 sekund z przewagi, a wcześniej przez samochód bezpieczeństwa 14 sekund, ale z drugiej Full Course Yellow tuż po wizycie Ye w boksach sprawił, że wszystkie ekipy musiały przejść na niemal taką samą strategię jak WRT. Dzięki temu w końcówce wszyscy – a nie tylko WRT – musieli oszczędzać paliwo i to, wspólnie z ostatnim FCY, uratowało zwycięstwo.

Kubica, Deletraz i Ye zasłużyli na ten triumf. Każdy z nich miał duży wkład w ten sukces. Ye potrafił pokazywać świetne tempo, mimo że w dwóch wyścigach się pogubił. Deletraz robił mocne kwalifikacje i jechał solidne stinty. Kubica nigdy nie zawodził, miał dobre decyzje strategiczne, dobrze rozgrywał starty i wyprzedzał w tłoku.

Jestem pewien, że wielu z kibiców nieco „zmusza się” do cieszenia tym osiągnięciem. Wiemy przecież, jaki jest potencjał Roberta Kubicy i jak wiele mógł osiągnąć. I on też to wie, a jego wypowiedzi po tym wyścigu są „słodko – gorzkie”. Ale nie da się ukryć, że to kolejny poważny wpis w jego portfolio. Kariera, która przez wiele lat była całkowicie prostolinijna, teraz ma mnóstwo zakrętów, ale jednocześnie pokazuje, jak wszechstronnym kierowcą potrafi być Kubica. I w jego słowach z rozmowy z Cezarym Gutowskim nie ma żadnej przesady – wielu z tych, którzy teraz narzekają na Kubicę, może się zdziwić, gdy za kilkanaście lat zakończy regularne starty. I zostanie pustka (prawdopodobnie). Zresztą – nikomu nie ubliżając – spójrzmy na rajdy…



Vlog

 

Więcej oczywiście we vlogu, zapraszam.

Klasyfikacje

 

Oczywiście WRT ma już pewny tytuł w klasyfikacji zespołów. Ich przewaga na koniec sezonu wyniesie minimum 10 punktów.

klasyfikacja zespolow elms 2021

Co ciekawe, tytułu w klasyfikacji kierowców nie może być pewien jeszcze żaden kierowca WRT, choć jest pewne, że trafi on do minimum jednego z nich. Jeżeli któryś z trójki Kubica, Deletraz i Ye nie mógłby pojechać w Portimao, wówczas jakikolwiek punkt innych sprawi, że tytuł nie powędruje do wszystkich.

klasyfikacja kierowców elms 2021

fot. Jacob Ebrey – jakobebrey.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi