KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Sprint namieszał, ale dla Kubicy był mało przydatny



Za nami kolejny dzień dużych emocji na Monzy, co jest zasługą formatu sprintu kwalifikacyjnego. A przecież największe i najdłuższe emocje dopiero przed nami. Jak wyglądają dane wczorajszej rywalizacji i co można powiedzieć o występie Roberta Kubicy?

Wyniki

wyniki sprint kwalifikacyjny monza 2021

Skrót



Ustawienie na starcie sprintu

ustawienie sprint monza

Sektory

Widzieliśmy, że Robert nie miał tempa pod koniec wyścigu za sprawą zniszczonej podłogi i opon. Najlepszy w jego wykonaniu był pierwszy sektor – a przecież w nim miał najlepszy czas 2. treningu. Robert stracił w nim tylko 0,11 do Giovinazziego. Znacznie gorzej było w 2. i 3. sektorze, gdzie docisk z podłogi bardzo się przydaje.

sektory sprint monza 2021

Prędkości

356,7 km/h – to najwyższa prędkość soboty, uzyskana przez Yukiego Tsunodę na oponach miękkich. Robert Kubica tym razem niżej, co jest jednak zrozumiałe, biorąc pod uwagę uszkodzenia podłogi, ale i tak jest to wynik w pierwszej 10-tce, choć słabszy o prawie 6 km/h od Antonio Giovinazziego. Najlepszą na tle rywali prędkość Robert zanotował w ostatnim sektorze gdy wyprzedził Schumachera.



predkosci monza sprint 2021

Prowizoryczne ustawienie do niedzielnego wyścigu:

ustawienie na starcie gp wloch 2021

Wypowiedzi

Wypowiedzi Roberta po sprincie znajdziecie tutaj. To, jak sobotę podsumowała Alfa Romeo, przeczytacie tutaj.

Ode mnie

Bardzo trudno jest mi ocenić występ Roberta Kubicy w sprincie, szczególnie że chcę to zrobić obiektywnie. Robert zawalił start spod świateł i tu najzwyczajniej wyszedł brak doświadczenia w startach w tym aucie. Procedura startowa należy do jednego z najtrudniejszych elementów do opanowania, co pokazał wczoraj choćby Lewis Hamilton.



Potem było już znacznie lepiej w pierwszej szykanie. Przy dojeździe do drugiej szykany ja widzę błąd Roberta i spóźnione hamowanie, które jednak potrafił świetnie, choć ryzykownie, wyratować. Sposób, w jaki zareagował był przejawem czystego wyścigowego instynktu, a to jak opanował samochód w tej sytuacji pokazało jak duże umiejętności posiada. Od momentu odbicia w lewo był to świetny manewr i gdyby wszystko zakończyło się dobrze, to byłby manewr wyścigu.

Niestety, kontakt z Tsunodą zniweczył cały start. Według mnie minimalnie większą winę za tę sytuację ponosił Tsunoda, który został już minięty przez Roberta i zwyczajnie mógł minimalnie odpuścić by nie doprowadzić do kontaktu. W relacji słyszeliśmy jego komunikat, w którym wyzywa Roberta. Komunikat ten padł znacznie później niż tuż po kontakcie i słuchając wypowiedzi Tsunody to tej sytuacji – poprzedzonej rozmową z inżynierem i pytanie o stan samochodu – można wyciągnąć wniosek, że Formuła 1 często podkręca mocno emocje i tworzy potencjalne antagonizmy wycinając komunikaty i pokazując, że padły w innym miejscu niż to rzeczywiście było. Yuki – a wiecie, jakie jest moje zdanie o nim – z pewnością kibiców sobie nie przysporzył – ani tym kontaktem ani komentarzami, w których po raz kolejny pokazał brak szacunku dla rywali, ale trzeba zawsze zachować pewną dozę toleracji biorąc pod uwagę wyścigowe emocje. Zostawiłbym jednak kwestię Japończyka i podszedł do sprawy tak, jak Robert – z uśmiechem.

Kubica obrócił się i 3 koła miał w żwirze. Spróbował ruszyć, ale doprowadziło to do jeszcze mocniejszego utknięcia. Potem wykonał bardzo spokojny manewr, dzięki któremu wyjechał. Bardzo szkoda, że nie skorzystał z propozycji inżyniera i nie zjechał do boksów po nowe miękkie opony. Jak widać, to była lepsza mieszanka na ten wyścig. Byłem bardzo zaskoczony, że Robert nie wystartował właśnie na niej. Alfa zachowała jej aż 3 komplety na dziś i biorąc pod uwagę daleką pozycję startową, to aż prosiło się tu o bardziej agresywną strategię.

Kubica był przekonany, że uszkodzeń nie ma i cisnął, ale trzeba było schładzać – najpierw silnik, a potem hamulce. Ostatecznie udało się wyprzedzić tylko Schumachera, bo opony poddały się w końcówce.

Oczywiście Alfa będzie mogła wymienić podłogę w aucie Kubicy na taką samą i do wyścigu Polak wystartuje sprawnym autem. I cel pozostanie taki sam – powalczyć z Haasami i Williamsami oraz zyskać na błędach innych.



Wiem, że niektórzy narzekają na „nudę” sprintu kwalifikacyjnego, ale szczerze mówiąc, mi się podobało. Z pewnością ten format daje większe emocje już od piątku, choć wymaga zmian, np. dotyczących parku zamkniętego. Zauważcie jednak, o ile atrakcyjniejszy zapowiada się wyścig po dzisiejszych wynikach. Najszybsze Mercedesy będą startować za wolniejszymi autami, a Hamiltonowi będzie niezwykle trudno wyprzedzić McLareny, które dysponują bardzo wysokimi prędkościami na prostych. Sprint mocno wymieszał nam stawkę i jutro atakujący z końca Gasly i Bottas powinni dać nam dodatkowe emocje. A to że kierowcy nie ryzykują? To zrozumiałe. To że nie ma wyprzedzań? To standard w tych bolidach, które na szczęście niebawem pożegnamy.

Vlog

 

Na obszerniejsze podsumowanie wczorajszego sprintu zapraszam do vloga:

Relacja live z niedzieli ruszy między 12 a 13. Niebawem jeszcze stenogram z wczorajszej jazdy Roberta.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi