KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 Italian Grand Prix - Sunday-7

Oceny mediów po Monzy: Giovinazzi jednym z najgorszych, pierwszy taki weekend Bottasa



Podsumowania i noty mediów po Grand Prix Włoch pokazują, że niektóre media patrzą wyłącznie na tabele wyników, oceniając zawodników. W ocenie Roberta Kubicy występowały dość duże rozbieżności.

Oceny

 

Co pisali dziennikarze po występie Roberta Kubicy na Monzy?

“Kubica życzyłby sobie w swoim drugim wyścigu normalnego formatu bez sprintu. (..) Po mocnym pierwszym okrążeniu długo walczył z Williamsem. Nawet punkt w mistrzostwach wydawał się możliwy, jednak opony zbyt szybko się zużyły” – podsumowali dziennikarze Auto Motor und Sport (Tłumaczenie ArtNr4).



Jak zwykle w bardzo miłych słowach o Robercie pisał Edd Straw na łamach The Race. „Po tylko jednym treningu, cały czas był spóźniony, a potem został przyblokowany przez Mazepina w pierwszym przejeździe w kwalifikacjach zanim uzyskał czas o 1,333 sekundy wolniejszy niż partner Giovinazzi. Określił to jako „niezbyt gładka sesja”. W sprincie słabo wystartował i spadł na ostatnie miejsce za Schumachera, ale wyprzedził go w pierwszej szykanie. Wyprzedził Russella i Mazepina dojeżdżając do drugiej szykany. Próbował wyprzedzić na hamowaniu również Tsunodę, objeżdżając go po zewnętrznej na wyjściu z szykany. To poskutkowało kontaktem z AlphaTauri i utknięciem w żwirze. Kubica wrócił na koniec stawki i mimo uszkodzeń podłogi, powodujących nadsterowność auta w prawych zakrętach, wyprzedził Schumachera. Zastępca Raikkonena zaczynał na twardych oponach i wskoczył przed Mazepina po starcie by jechać na 14. miejscu , a potem spadł na 15. miejsce wyprzedzony przez Bottasa. Po samochodzie bezpieczeństwa był 12. ale został wyprzedzony przez Vettela i Giovinazziego w ostatniej fazie. Biorąc pod uwagę, że format weekendu był przeciwko niemu i brakowało mu doświadczenia, wykonał solidną robotę” – podsumował dziennikarz.

Ocena Kubicy w f1i.com pokazuje, że dziennikarze patrzą wyłącznie na tabele wyników, oceniając zawodników.

„Zaledwie tydzień po późnym zastąpieniu Kimiego Raikkonena na Zandvoort, teraz przynajmniej miał więcej czasu na przygotowanie się do drugiego występu. Niestety, to był raczej anonimowy romans. 16. miejsce w FP1, P19 w kwalifikacjach i P17 w wyścigu sprinterskim z jednym sukcesem w postaci 6. miejsca w ostatnim treningu. To był jedyny raz, gdy był przed Antonio Giovinazzim, który dla kontrastu zaliczył bardzo dobry weekend, pokazując, co Alfa Romeo jest w stanie osiągnąć. Niestety Włoch obrócił się na starcie, spadając z tyłu. Zaledwie 10 okrążeń przed końcem złapał Kubicę i wyprzedził go, zajmując 13. miejsce. Wątpliwe, że zobaczymy go ponownie na starcie, ale nikt też nie myślał, że pojedzie dwa wyścigi więc nigdy nie wiadomo” – czytamy na the-race.com.



„Podobnie jak na Zandvoort, ukończenie wyścigu i pokonanie Haasów powinno być rozważane jako sukces i tak było. Był światy za Antonio Giovinazzim jeżeli chodzi o tempo, ale zdołał zostać w walce po samochodzie bezpieczeństwa. To był niemal na pewno jego ostatni występ w F1 i może być zadowolony z tego, jak sobie poradził” – napisano na planetf1.com

Noty

 

Najwyższe otrzymał Daniel Ricciardo, ale pierwszy raz w tym sezonie średnią ponad 8 uzyskał Valtteri Bottas. Bardzo wysoko oceniono również Lando Norrisa.

Jestem pewien, że gdyby nie team order ze strony Alfy Romeo lub przynajmniej świadomość mediów, że takie polecenie zamiany pozycji było, Robert Kubica otrzymałby znacznie wyższe noty. Ale i tak miał średnią wyższą od Antonio Giovinazziego. Niższe oceny od Włocha otrzymali jedynie Mazepin i Tsunoda. To właśnie u Antonio występuje największa różnica w notach – od 3 do 8.



MKierowcaAMuSCrash.netThe Racef1i.comAutosportPlanet F1SumaŚrednia
1Daniel Ricciardo10109.59.51010599.83
2Valtteri Bottas10108.5999.5569.33
3Lando Norris9999109.555.59.25
4Charles Leclerc999889528.67
5George Russell986878467.67
6Fernando Alonso887.57.577.545.57.58
7Lance Stroll7887.577.5457.50
8Nicholas Latifi886.577844.57.42
9Carlos Sainz776.577741.56.92
10Sergio Perez8767.565.5406.67
11Pierre Gasly7657b/ob/o256.25
12Lewis Hamilton 765855366.00
13Esteban Ocon7656.55635.55.92
14Max Verstappen 6758.54535.55.92
15Sebastian Vettel664.566634.55.75
16Robert Kubica7665.54634.55.75
17Mick Schumacher764566345.67
18Antonio Giovinazzi863.56.535325.33
19Nikita Mazepin553.554527.54.58
20Yuki Tsunoda442.55b/ob/o15.53.88

Pierwszy raz w tym sezonie średnia not Maxa Verstappena spadła poniżej 9. Od Lewisa Hamiltona odskoczył Lando Norris, a Pierra Gasly wyprzedził Charles Leclerc. Daniel Ricciardo awansował przed Estebana Ocona.

Robert Kubica ma taką samą średnią po 2 wyścigach jak Sebastian Vettel.

  Średnia
1Max Verstappen8.92
2Lando Norris8.31
3Lewis Hamilton8.03
4Charles Leclerc7.87
5Pierre Gasly7.83
6George Russell7.64
7Fernando Alonso7.55
8Carlos Sainz7.24
9Daniel Ricciardo6.82
10Esteban Ocon6.80
11Robert Kubica6.59
12Sebatian Vettel6.58
13Valtteri Bottas6.39
14Sergio Perez6.37
15Lance Stroll6.37
16Antonio Giovinazzi6.31
17Kimi Raikkonen5.98
18Mick Schumacher5.95
19Nicholas Latifi5.74
20Yuki Tsunoda5.49
21Nikita Mazepin4.41



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi