KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

„Najważniejsze są pasja i chęć bycia w środowisku, w którym się dobrze czujesz”



Zapraszam do przeczytania lub obejrzenia rozmowy Iwony Hołod z Robertem Kubicą. Czy będzie usatysfakcjonowany mogąc nadal być w F1, nawet w roli kierowcy rezerwowego? Co sądzi o wypadku Verstappen – Hamilton i czy przyznałby punkty za GP Belgii?

Gdy ostatni raz Iwona miała okazję rozmawiać z Robertem, był on bardzo rozgoryczony po odpadnięciu na ostatnim okrążeniu z wyścigu 24h Le Mans. Czy późniejsze wydarzenia – w tym dwa niespodziewane starty w F1, pomogły mu zapomnieć o fatalnej końcówce rywalizacji w Le Mans?

„Myślę, że trochę pomogło to odciąć się od tego, co wydarzyło się w Le Mans. Zawsze jestem kierowcą i osobą, która koncentruje się na zadaniach i rzeczach, które dzieją się w teraźniejszości. To co się wydarzyło na Le Mans nie było jednak łatwe, z dwóch przyczyn. Pierwsza jest taka, że Le Mans jeździsz raz w roku i wiesz, że nie jest to wyścig z mistrzostw i jeśli coś się wydarzyło to za 2 tygodnie możesz sobie to odbić. Jeżeli coś się wydarzy, to możesz sobie odbić to dopiero za rok. A nie wiadomo, co przyniesie przyszłość. Z drugiej strony myślę, że omijając kwestie podium, satysfakcji z wyniku, to myślę, że byłoby to coś historycznego. Myślę, że wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak prestiżowe jest Le Mans i jak wielu wielu ludzi próbowało w historii wygrać ten wyścig w kategorii i im się to nie udawało. Myślę więc niestety, że Le Mans będzie zajmowało jedną z czołowych pozycji w rankingu rzeczy, które poszły nie tak w moim życiu. Ale takie jest życie i dlatego aspekt ścigania się i to, co wydarzyło się w Holandii i na Monzy pozwoliło mi skoncentrować się na czymś innym. Te 9 dni przez Holandię i Monzę minęło dosyć szybko” – powiedział Robert.



Czy wystartuje za rok w Le Mans? Jego partner z zespołu, Louis Deletraz, bardzo by tego chciał.

„Louis sobie może chcieć, a nie wiadomo, co życie przyniesie. Zobaczymy, co będzie moim końcowym kierunkiem na przyszły rok. A Le Mans będzie dopiero za 9-10 miesięcy i przez ten czas wiele rzeczy może się wydarzyć. Nie wiadomo w ogóle czy będę jeździł w wyścigach długodystansowych czy będę coś innego jeździł. Jeżeli będę w wyścigach długodystansowych to nie wiadomo gdzie będę jeździł i kto będzie moim partnerem. Na dzień dzisiejszy koncentruję się na Spa” – powiedział Robert.

Nie mogło zabraknąć tematu Formuły 1 i trwających negocjacji w sprawie Roberta Kubicy i jego roli w Alfa Romeo Racing ORLEN.

„Nie wiem czy rozmowy się toczą o pozycję kierowcy wyścigowego. Sytuacja z mojego punktu widzenia wygląda dokładnie tak samo jak miesiąc temu i za dużo się nie zmieniło. W dzisiejszych czasach każdy sobie może napisać co chce. Jeżeli ktoś wchodzi w internet codziennie to może dostać zawrotu głowy. Obecnie nic nie wiem co dalej, zobaczymy. Robię swoje, choć może zadanie trochę zostało zmienione przez ostatnie 2 weekendy – powiedział Robert.

Kubica przyznał, że od początku plan zakładał jego obecność na Zandvoort i Monzy.

„W Holandii i na Monzy zawsze miałem być kierowcą rezerwowym. Podeszedłem do tych weekendów skoncentrowany i skupiony na tym, żeby wykonać swoją pracę jak najlepiej” – powiedział.

Czy – w przypadku braku możliwości zatrudnienia jako kierowca podstawowy – Roberta nadal satysfakcjonowałaby obecna rola w ekipie?



„Moja rola, szczególnie w Alfa Romeo Racing ORLEN, jest łączona bo wiadomo, że partnerem zespołu i moim jest PKN Orlen i nie wiem jakie dokładnie ma plany PKN Orlen i to jest ich decyzja, którą razem dyskutujemy i zobaczymy, co jest możliwe. Oczywiście jeśli nadal sytuacja będzie wyglądała tak samo to dla mnie też jest okazja do pracy w Formule 1 i okazja do pościgania się czasami, co rzecz jasna wiązałoby się z niezbyt pozytywnymi wydarzeniami dla podstawowych kierowców. Na dzień dzisiejszy jest za wcześnie by gdybać i mówić, jak będzie wyglądała moja pozycja i gdzie to będzie, co będzie i czy dla mnie jest to korzystne czy nie. Mam wystarczająco doświadczenia żeby oceniać sytuację, w której się znajduję i żeby podejmować decyzje, które są dobre dla mnie. Muszę myśleć o sobie i czasami wiadomo, że w życiu z reguły jest tak, że nic nie dzieje się idealnie. Trzeba znaleźć się w jak najlepszym środowisku, nawet jeżeli to nie jest idealne i robić rzeczy, które cię satysfakcjonują. W wieku 36 lat jednym aspektem jest praca, ale drugim, przewyższającym ten pierwszy, jest pasja i chęć bycia w środowisku, w którym się dobrze czujesz. Dlatego dla mnie ważne było mieć możliwość ścigania się w innej serii bo to podtrzymuje pasję największą – kierowcy wyścigowego i tego, kto chce się ściga” – odparł Robert.

Jak z perspektywy niemal tygodnia ocenia swoje dwa występy w F1?

„Z teguły jest tak, że koncentruję się na najbliższych zadaniach. Na Spa jestem już od wtorku więc nie było za dużo czasu. Wiadomo, że parę rzeczy można było zrobić lepiej. Szkoda szczególnie Monzy bo nie był to gładki weekend. Było parę rzeczy, które mi nie pomogły jeżeli chodzi o balans auta i wydajność. Szkoda, bo gdyby wszystko się zgrało, moje zadanie byłoby łatwiejsze i pewnie skończyłbym wyścig wyżej. Szkoda, ale taki jest motorsport. Czułem się na siłach żeby wykorzystać cały pakiet lepiej. Wynik mógł być lepszy, ale wykonałem solidną robotę i to jest najważniejsze. W takich przypadkach ma się dużo do stracenia, a mało do zyskania. Nie jest to łatwe zadanie wskakiwać za kogoś. W 9 dni przejechałem dwa Grand Prix, ale były to dwa różne GP jeżeli chodzi o konfigurację, bo to, czego dowiedziałem się na Zandvoort nie dało podstawy do przełożenia do tego na Monzy. Format weekendu wyścigowego też nie pomógł. Przy normalnym formacie nie mielibyśmy tych utrudnień, które wystąpiły bo mielibyśmy szansę dopracowania pewnych elementów. Tak się nie stało i pewne elementy w bolidzie nie działały tak, jak tego oczekiwaliśmy i to wpłynęło na zachowanie bolidu i to ciągnęło się przez cały weekend” – podsumował kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN.



Iwona zapytała również Roberta o ocenę zderzenia Maxa Verstappena z Lewisem Hamiltonem na Monzy.

„Była to sytuacja, której można było łatwo uniknąć. Z reguły jest tak, że jeżeli nic się nie zrobi żeby nie doszło do kontaktu to ten kontakt będzie” – odparł Polak.

3 tygodnie temu to Formuła 1 gościła na Spa i odbył się wówczas bardzo dziwny „wyścig” z dwoma okrążeniami za samochodem bezpieczeństwa, za które przyznano połowę punktów. Jak do tej sytuacji odniósł się Kubica?

„Trudno nazwać to wyścigiem bo to nie był wyścig. Można powiedzieć, że punkty zostały nadane za sobotnie kwalifikacje. Czy słusznie czy nie to nie mnie to oceniać. W przeszłości się to chyba nie zdarzyło. Było to dziwne. Ja bym nie przyznawał punktów. Jest to dziwna sytuacja” – powiedział zawodnik Orlen Team WRT.

Polecam obejrzenie całego wywiadu, zwłaszcza końcówki, w której Robert Kubica komentuje „swoje” słynne cytaty, krążące po internecie.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi