Zmianę jakościową w porównaniu z 2019 rokiem widać na pierwszy rzut oka. Zapraszam do przyjrzenia się liczbom Grand Prix Holandii i rezultatom Roberta Kubicy. Jak wygląda jego porównanie z Antonio Giovinazzim?
Wyniki
Skrót
Najszybsze okrążenia
Kubica wykręcił 14. czas tego wyścigu – lepszy niż np. Stroll, Russell czy Tsunoda. Polak w końcówce mógł pokusić się o lepszy rezultat, gdyby nie niebieskie flagi. Do Giovinazziego stracił nieco ponad 0,3 sekundy.
Najlepsze sektory
W pierwszym sektorze Robert miał 18. wynik i stracił w nim 174 tysięczne do Giovinazziego. W drugim sektorze Robert popisał się 14. wynikiem – o zaledwie 0,045 za Giovinazzim. W ostatnim sektorze Kubica również miał 14. wynik, a od Giovinazziego był wolniejszy o 0,1 sekundy. Optymalny czas Kubicy był zatem gorszy od Giovinazziego o 319 tysięcznych.
Najwyższe prędkości
Najszybciej w tym wyścigu w punkcie pomiaru prędkości pojechał Antonio Giovinazzi, co może być dobrym prognostykiem przed Monzą. Maksymalna prędkość Kubicy w tym miejscu była o 7 km/h gorsza. Co ciekawe jednak, na linii startu mety Robert wyprzedzając Latifiego osiągnął 322,3 km/h i była to najwyższa wartość.
Robert był też szybki w trzecim punkcie pomiaru prędkości.
Czasy zmiany opon
Na 29 pit-stopów w tym wyścigu, ten Roberta był 17. najszybszym. Na swoim stanowisku Polak spędził ponad 3 sekundy.
Czas spędzony w alei serwisowej
Biorąc pod uwagę cały okres pobytu w alei serwisowej, Kubica miał 6 najgorszy wynik.
Miejsca Kubicy
Robert w tym wyścigu najczęściej jechał na 16. miejscu – przez 23 okrążenia.
16. miejsce – 23 kółka
17. miejsce – 18 kółek
15. miejsce – 12 kółek
14. miejsce – 7 kółek
18. miejce – 5 kółek
13. miejsce – 3 kółka
Czasy vs Giovinazzi
Poniżej znajdziecie zestawienie wszystkich czasów Kubicy i Giovinazziego z uwzględnieniem różnicy między nimi oraz opon, na których jechali.
Tak przedstawia się podsumowanie porównania czasów Giovinazziego i Kubicy. Kubica był szybszy na 21 okrążeniach, ale warto zauważyć, że miał o 13 dublowań więcej niż Giovinazzi. Włoch jechał też znacznie dłużej na świeższych oponach.
Parametr | Kubica | Giovinazzi | Różnica |
---|---|---|---|
Więcej best lapów | 21 | 49 | 1073741796 |
Czas wyścigu | 1:31:05.853 | 1:30:33.172 | +32.681 |
Best lap | 1:15.442 | 1:15.125 | +0.317 |
Najwolniejsze okrążenie | 1:21.956 | 1:18.815 | +3.141 |
pit-stopy | 1 | 2 | -1 |
Okrążenia z pit-stopami | 2:58.094 | 5:51.399 | -2:53.305 |
Czas w alei | 19.708 | 39.092 | -19.384 |
Strategie
Robert Kubica był jednym z 10 kierowców, którzy pojechali w tym wyścigu na strategię 1 pit-stopu, choć czterech kolejnych próbowało zastosować taką samą, ale z różnych względów się to nie udało.
Widać, że Alfa chciała jak najdłużej przytrzymać Kubicę na torze, licząc na wyjazd samochodu bezpieczeństwa lub wirtualną neutralizację – wówczas strategia byłaby bardzo owocna. Niestety, ta sama strategia sprawiła, że Robert Kubica stracił sporo na niebieskich flagach.
Opony
Robert zaczynał na oponie pośredniej i zrobił na niej aż 40 okrążeń – był to trzeci najdłuższy stint na tej mieszance w tym wyścigu. Więcej przejechali tylko Gasly – 47 okrązeń oraz Norris – 42 okrążenia.
Vlog
Tym razem ze wgzlędu na mnóstwo wydarzeń i tekstów po tym weekendzie wyścigowym ograniczę się do „mówionej” formy podsumowania tego wyścigu. Zapraszam zatem do obejrzenia wczorajszego vloga: