KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Formula 1 2021: British GP

„Mazepin chce być przede mną za wszelką cenę” – Schumacher



Podczas weekendu wyścigowego Grand Prix Holandii doszło do kolejnych nieporozumień między kierowcami Haasa. Do starć doszło podczas kwalifikacji i w czasie wyścigu.

W kwalifikacjach Mazepin i Schumacher ustawiali się do rozpoczęcia pomiarowego okrążenia. W ostatniej chwili Mazepin próbował wyprzedzić swojego partnera zespołowego. Za nimi jechał Sebastian Vettel, który został przyblokowany przez duet z Haasa. Obaj zostali wezwani do sędziów na przesłuchanie. Ostatecznie obyło się bez kar.

Pod koniec 1. okrążenia wyścigu Nikita Mazepin blokował Micka Schumachera, który po wyjściu z ostatniego zakrętu toru Zandvoord, miał wyższą prędkość i był na dobrej drodze do wyprzedzenia partnera zespołowego.

„Myślę, że oczywiście znowu doszło do starcia z moim kolegą z zespołu z jakiegoś powodu, którego nie rozumiem” – powiedział Schumacher.



„Wygląda na to, że ma w głowie coś takiego, że chce za wszelką cenę być przede mną, i to jest w porządku, nie mam nic przeciwko temu” – dodał Schumacher. „Ale myślę, że jeśli posuwamy się do tego, że bronimy się bardzo agresywnie przed kolegą z zespołu, gdy nie mamy nic do zyskania, to myślę, że może to nie jest właściwe podejście”.

„To nie usprawiedliwia faktu, że spycha mnie w ścianę i w zasadzie spycha mnie do alei serwisowej. Tak, ponownie myślę, że to nie jest właściwa droga, ponownie prawdopodobnie będziemy musieli po prostu porozmawiać z zespołem na ten temat”.

Nikita Mazepin ostatecznie musiał wycofać się z rywalizacji po problemach z układem hydraulicznym. Mazepin przyznał po wyścigu, że bardziej niż cokolwiek innego martwi go brak czasu spędzonego za kierownicą.

„Ja też jestem zdenerwowany” – powiedział Mazepin. „Moja praca polega na prowadzeniu samochodu i czuję, że nie jeżdżę wystarczająco dużo przez ostatnie kilka weekendów wyścigowych. Na szczęście nie czuję się winny, o czym warto pamiętać, ale miałem dobry wyścig, miałem bardzo dobre okrążenie otwierające”.

Jakub Andrusiewicz

źródło: f1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum