Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

large-2021 Hungarian Grand Prix - Thursday-10

Kubica: Podszedłem do tego na spokojnie. Rano myślałem, że to ja jestem pozytywny



W rozmowie z Eleven Sports Robert Kubica opowiedział o szalonej, ale jednocześnie bardzo trudnej sobocie, która czekała go na Zandvoort. Polak kilku rzeczy żałuje, ale jest zadowolony z wykonanej pracy.

„Sobota stała się nietypowa, a miała być normalna. Wszyscy wiemy, dlaczego jestem tu w kombinezonie. Taka jest moja rola – trzeba było się bardzo spieszyć ale bardzo się cieszę. Dzień nie był łatwy – poznanie tego toru w krótkim tempie nie jest proste. Łatwo tu o jechanie szybko, ale to szybkie jechanie może się szybko skończyć. Wiatr nie pomagał” – podsumował Kubica dla Eleven Sports.

Jak dowiedział się o tym, że jedzie w ten weekend?



„Zostałem obudzony telefonem i na początku myślałem, że to ja mam pozytywny wynik. Nie odebrałem i sprawdziłem na aplikacji jak wypadł mój test. Potem Fred mi powiedział”. Przed 9 czekałem na możliwość wejśca do padoku i rozpoczęcia pracy” – zdradził Kubica.

Robert przyznał, że żałuje iż taka okazja nie zdarzyła się w ubiegłym roku, bo wtedy znacznie lepiej czuł auto.

„W tym roku brakuje mi obycia w aucie. W ubiegłym roku miałem lepsze odczucia w aucie i mogłem od razu wejść w rytm. W tym roku jest to trudniejsze. W ubiegłym roku myślę, że mógłbym zrobić większą niespodziankę bo wsiadałem co 3 miesiące i miałem bardzo dobry feeling i szybko miałem dobre tempo. W tym roku czy to za sprawą opon czy bolidu niby jest przyczepność, ale jedzie się gorzej – bardziej się ślizgam. To naturalne, że ktoś kto nie siedzi na co dzień w bolidzie nie ma max wyczucia. Tego nie można się dowiedzieć czy wyczytać z książek. Ale mogę się pochwalić, że jestem trzecim Polakiem w F1” – powiedział Robert.



Kubica nie miał bezproblemowej sesji, szczególnie w końcówce.

„Szkoda ostatniego wyjazdu bo miałem spory tłok w ostatnim sektorze i musiałem odpuścić. Najpierw zblokowałem przednie koła, potem tył mi uciekł. Zaczynałem ostatnie kółko nie wiedząc, jaka będzie przyczepność i ta niepewność złożyła się na stratę czasową. Jutro ciężkie zadanie” – powiedział Polak.

A co sądzi o samym torze Zandvoort?

„Tor jest fajny i oldschoolowy i gdybym był regularnym kierowcą to by mi się podobało. Ale jeżeli sporo w ostatnim czasie w F1 mówi się, że jest mało wyprzedzania, to tu będzie o nie bardzo trudno, chyba że będzie dużo błędów, ale to o tym nie mówimy i mam nadzieję, że ja będę trzymał bolid na czarnym. Jest to tor bardzo wymagający fizycznie. Wiatr nie pomaga i w sytuacji w jakiej się dziś znalazłem jestem zadowolony, że tak do tego podszedłem bo to była czysta sobota. Jasne, mógłbym powiedzieć, że można zrobić więcej w kwalifikacjach, coś można było poprawić. Jest jak jest” – dodał Kubica.

A wywiad z Robetem obejrzycie poniżej:

Źródło: Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Bądź na bieżąco

Popularne tagi