Haas odczuwa w tym sezonie mocno skutki braku doświadczonego kierowcy w ekipie i Gunther Steiner myśli nad zatrudnieniem doświadczonego kierowcy rezerwowego.
Obecnie kierowcą rezerwowym Haasa jest Pietro Fittipaldi, który ma na koncie 2 wyścigi w zastępstwie za Romaina Grosjeana i nie ma dużego doświadczenia, szczególnie z kwestiach technicznych.
“Nie mamy punktu odniesienia przy rozwoju samochodu, a powinien być nim doświadczony kierowca. Jest kilka sposobów na poradzenie sobie z tym i rozmawiamy o tej kwestii” – mówi Steiner, choć przyznaje, że dane zespołu pokazują iż obaj obecni kierowcy poprawili się od początku sezonu.
“Zawsze jest trudno wziąć kierowcę rezerwowego jako punkt odniesienia, bo zabiera on czas w testach itp. kierowcom podstawowym. Ale chyba musimy dojść do tego w pewnym momencie. Przedyskutujemy wewnętrznie z inżynierami co jest najlepsze dla zespołu, ale nie podjęliśmy jeszcze decyzji. Pojawia się wiele pomysłów. Mam nadzieję jednak, że nie będziemy musieli tego robić bo pojawi się wtedy trudna sytuacja” – dodaje szef Haasa.
Zapytany o to, kiedy może dojść do zatrudnienia kierowcy rezerwowego, Steiner odpowiedział, że zapewne po zakończeniu obecnego sezonu.